"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Maliyede neler oluyor (2)

A.Fuat ZİMMETOĞLU
04 Şubat 2012, Cumartesi
14 Ocak 2012 tarihli “Maliyede Neler Oluyor?” başlıklı yazımız bir hayli ilgiye medar oldu. Yazı gazetemiz internet ortamında binlerce kişi tarafından okunarak onlarca yorum yapıldı. Hal böyle olunca bu konuda birkaç yazı daha yazma ihtiyacı hâsıl oldu. Yapılan yorumların hepsini dikkatle okudum. Yorum yapan gazetemiz okurlarına ilgilerinden dolayı teşekkür ediyorum.

Bu günkü yazımızda yorumlarda ortaya çıkan bazı hususlara ve bir önceki yazıda eksik kalan birkaç konuya bundan sonra yetkililer tarafından yapılacak düzenlemelere bir ışık tutma babında kısa maddeler halinde temas edeceğiz.
•  Öncelikle Maliye Uzmanı olan Devlet Muhasebe Uzmanlarını, Vergi Müfettişi olan Vergi Denetmenlerini, Defterdarlık Uzmanı olan Muhasebe ve Millî Emlak Uzmanlarını ve Gelir İdaresi Taşra Teşkilâtı Gelir Uzmanlarını haklı mücadelelerinde elde ettikleri kazanımları tebrike şayan bir durum. Bir önceki yazımızda Maliye taşra teşkilâtı idarecilerinin sıkıntılarından bahsederken yukarıdaki unvanları bahsetmemizin sebebi bu unvanlara haklı olarak verilen malî ve sosyal hakların bir ayırıma tabi tutulmadan ve kurum içi çalışma barışı bozulmadan diğer çalışanlara da verilmesidir. 
•  Maliye Bakanlığında bugüne kadar uygulamaya sokulan ve başarıyla uygulanan birçok proje bulunmaktadır. Bunlardan SAYOTO (Saymanlık Otomasyon Projesi), MEOP (Millî Emlak Otomasyon Projesi), PEROP (Personel Otomasyon Projesi), VEDOP (Vergi Dairesi Otomasyon Projesi), Say2000i (Saymanlık Otomasyon Projesi), TDMS (Tek Düze Muhasebe Sistemi), KBS (Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi), SGB (Strateji Geliştirme Başkanlığı Harcama Yönetimi Sistemi), GÜMKART (Gümrük Saymanlıklarında Uygulanan Otomatik Ödeme Sistemi), 2-B Orman Arazileri v.s projelerinin birçoğu başarıyla uygulamaya devam etmekte ve basından da takip edebildiğimiz kadarıyla ödüller almaktadır. Ödüller alan bu projelerin başındakiler terfi ettirilerek ödüllendirilirken ki haklarıdır, bu işin mutfağında çalışan, ter döken, Maliyenin Taşra Teşkilâtı çalışanlarının (Memurundan Şefine, Denetmenine ve Müdüründen Deft. Yrd.'na kadar) “BEN DEĞİL BİZ YAPTIK” felsefesi unutularak son yapılan 665 ve 666 sayılı KHK'larla adeta unutularak malî haklarında bir iyileştirme yapılmaması üzerinde çokça düşünülmesi gereken manidar bir nokta. Ayrıca Maliye Bakanlığının sırada uygulamaya koyacağı DMİS (Döner Sermaye Malî Yönetim Sistemi) ve KEÖS (Kamu Elektronik Ödeme Sistemi ) projeleri bulunmaktadır. 
•  Daha önceki yazımızda da belirttiğimiz gibi çok iyi niyetle yapıldığını düşündüğümüz kamuoyunda “Eşit işe eşit ücret” diye adlandırılan düzenlemede birçok kurumda çalışanların durumları iyileştirilirken yetmiş bine yakın çalışanı olan Maliye Personeline iyileştirme yapılmadığı gibi almakta oldukları maliye tazminatı, 2012 sonu itibariyle fazla mesai ücretleri, Döner Sermaye Saymanlıklarında çalışan personelin döner sermaye ücretleri ve Gümrük Saymanlıklarında çalışan personelin fazla çalışma ücretleri kaldırılarak mağdur edilmişlerdir. Bana gelen bilgilerden birinde son düzenlemelerden sonra bir ilçede, müdürler içinde en düşük maaşı Malmüdürünün aldığıdır.
•  Kısaca gelen yorumlardan Maliye teşkilâtı içindeki bütün Memurların, bütün Şeflerin, Muhasebe ve Millî Emlak Denetmenlerinin, Müdür Yardımcısı, Müdür ve Defterdar Yardımcılarının bir hayli sıkıntılı oldukları aşikârdır. Maliye Taşra Teşkilâtı Uzmanlarının da taşra merkez ayırımından dolayı rahatsız oldukları bilinmektedir. Maliyedeki Şeflere kısaca değinecek olursak, başka kurumlardaki birçok müdürlüğe eşit ve onlardan fazla personel ve sorumluluğa sahip servisleri yöneten, mevzuat ve bilgi birikimi çok iyi olan ve Maliye Teşkilâtına büyük emek veren bu kadroların da çok ihmal edildiği apaçıktır.
Maliye Teşkilâtı ile ilgili yazılacak çok şey olmakla beraber sonuç olarak mevcut sıkıntıların giderilmesi açısından temennimiz 2012 yanödeme kararnamesinde iç barışı ve huzuru tekrar zedelemeyecek hakkaniyetli bir düzenlemenin yapılmasıyla mevcut sıkıntıların bir nebze olsun giderilmesi ve daha sonra Maliye Teşkilâtı için artık bir zorunluluk haline gelen “MALÎ HİZMETLER SINIFININ” bir an önce ihdas edilerek kalıcı bir çözümün sağlanması beklentilerin tamamını karşılayacaktır.

Okunma Sayısı: 12030
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Yılmaz Çelik

    16.1.2013 00:00:00

    Eşit işe eşit ücret diyerek..örneğin adı taksi otomobil diye mersedes marka taksi ile diğer markaları aynı eşit kabul edildi..

    5 sayfa mevzuatla müdürlük yapan ile 5000 sayfa mevzuatla vergi dairesinde müdür ve yardımcılığı yapanlar aynı eşit kabul edildi...

    Böylece adalet sağlandı zannediliyor...

    Umarız gerçeği görürler...ve uygun düzenleme yoluna giderler..

    Herkes bedne müdürüm diyor ve vergi müdür ve yardımcılarına verilecek olandan istiyorsa , ünvan değişikliği ile çözüm bulunabilir..Vergi müd. ve yrd larına devlet gelir uzmanlığı ünvanı verilmesi sorunu çözer, zaten fiilen gelir idaresi başkanlığındaki şube müderleri devlet gelir uzm. ve vekaleten müdürlük yapmaktalar...

  • Yılmaz Çelik

    16.1.2013 00:00:00


    Bazıları vergi müdür ve yardımcılarının çoğunun açık öğretim mezunu diye küçümseme yoluna gidiyor ve devlet gelir uzmanlığına uygun görmüyor..

    Bu konuda bilinmesi gerekir ki..kimse AÖF mezunu olduğu için unvan değişkliği istemiyor.

    Bir sürü .Siyasal mezununun kazanamadığı vergi dairesi müdür yardımcılığı ve müdürlürlük sınavını kazandığı için devlet gelir uzmanlığı unvanını talep ediyor.

  • Cengiz

    15.1.2013 00:00:00

    Sayın; A.Fuat ZİMMETOĞLU, yazınız ile bizleri mutlu ettiniz, ancak bir Maliye personeli konuyu bu kadar açıklayabilirdi çok teşekkür ederim.

  • Ahmet Ak

    15.1.2013 00:00:00

    Maliye çalışanları olarak ayrıcalık ya da lütuf istemiyoruz, emeğimizin hakkı, mesleğimize saygı, insanca çalışma koşulları istiyoruz. Sinsice maruz bırakıldığımız itibarsızlaştırma uygulamalarının sona ermesini istiyoruz. Sizce biz, çok şey mi istiyoruz?! A.AK Vergi Dairesi Müdürü

  • merdan taş

    15.1.2013 00:00:00

    Bu ilginiz için öncelişkle teşekkür ederim sağolun sesimiz oldunuz. Ama sizden bir isteğimiz var gider birimindeki personel Muhasebat, milli emlak, personel ve muhakemat çalışanları uzmanlaştırılmıyor ve sözde sınavlarla önümüz tıkandı. lütfen gelir idaresine tanın fırsat bizede tanınsın bizler uzman olup en azından maaş olarak hakettiğimiz noktaya gelmek istiyoruz. ve 611 in iptal edilen kısımları yeniden düzenlenirken bizlere uzmanlık hakkı tanınıp 6 yıldır yapılan halsızlığın giderilmesine sizde destek sunun teşekkür ederim

  • COŞKUN BACAK

    15.1.2013 00:00:00

    Evet açıklama çok güzel ama dile getirilen sorunlar çözülürmü inşallah çözülür ama bu hükümet Maliye çalışanları çook fazla ezdiler, gazeteci arkadaşa teşekkür ederim..

  • Hasan TELCİ

    15.1.2013 00:00:00

    Sayın A.Fuat ZİMMETOĞLU bizleri yalnız bırakmadığınız ve sesimiz olduğunuz için size minettarız. Sizlerden Allah razı olsun. Maliyecilerin sorunları ile ilgili yazı dizinizin devamını bekliyoruz. Sizleri gönülden destekliyoruz. Kaleminize ve yüreğinize sağlık. Bizlerin yanan yüreğine de su serptiniz, çok teşekkürler...

  • Mustafa a.

    14.5.2012 00:00:00

    Fuat bey Allah sizden razı olsun. Maliye çalışanları olarak durumumuz çok zor. Ben şefim, daha önce görev yaptığım yerde 7 yıl boyunca Malmüdürlüğüne vekalet ettim. Vekalet ücretini ödememek için neler yaptılar, halbuki aldığım sorumluluk yukarda yazılıdır. Şimdi eşit işe eşit ücret dediler, servis yöneticisiyim ama servisimde bana bağlı memurlarımdan az maaş alıyorum. nedeni 20-25 yıllık memur olmaları, üstelik benden fazla maaş alan memurum lise mezunu, diğeri yüksekokul mezunu. ben lisans mezunuyum. ve ben benim emrimdeki memurumdan az maaş alıyorum. Bize bu hakareti reva gören bir yönetim tarzımız var maalesef. Haksızlıkları dile getirdiğiniz için teşekkür ederim.

  • Mehmet Emin Mümtaz MECİT

    19.3.2012 00:00:00

    Eskiden ilçede Kaymakam’dan sonra biz vardık iş yükümüz 5018 sayılı yasa ile dahada art’tı Hiç sorumluluğu olmayan biz den daha itibarlı Sayın yazara çok teşekkür ediyorum Bizi daha ıyı tarif eden birinin çıkacağını sanmıyorum. Yüreğine ve kalemine sağlık ...

  • Selami Akıncı

    13.3.2012 00:00:00

    Yorumcu engin çınar,İyi araştır ondan sonra yorum yap. yorumunda vergi dairesi müdüründen sıkıntılı olduğun belli oluyor. Olabilir, tüm meslek mensupları içerisinde olduğu gibi maliyeciler içerisinde de yetersiz olanlar vardır. Ancak, Maliye Bakanlığı hiçbir zaman şefinden Defterdarına kadar telefon ile terfi OLMAZ. Maliye’de müdür olabilmen için en az 6 adet yazılı, 6 adet sözlü sınavdan geçersin. Yani maliyede gece yattığında memur iken sabah kalktığında kendini müdür koltuğunda bulan kimse yoktur. Ayrıca, bu işler bir telefon ile oluyorsa BİR TELEFON DA SEN ETTİRİVER DE SENDE MÜDÜR OL.BAKALIM OLUYOR MU.

  • Cemal YILDIZ

    13.3.2012 00:00:00

    Selami Akıncı kardeşim güzel ve yerinde cevaplar vermişsin. ben bu tip vakıalarla karşılaştığımda hemen Mevlana nın o müthiş dörtlüğünü devreye koyarım ve rahatlarım. ne demişti o büyük insan ;

    SUSKUNLUĞUM ASALETİMDENDİR
    HER LAFA VERECEK CEVABIM VAR
    AMA BİR LAFA BAKARIM LAF MI DİYE
    BİR DE SÖYLEYENE BAKARIM ADAM MI DİYE...

    işte ilaç budur. işkembe-i kübradan atmış vatandaş. bırak egosunu tatmin etsin. :)))) şahsiyet vergi dairesi müdürü nasıl olunur onu bilmediği gibi, ona sorsan vergi nedir, vergi dairesi neresidir, vergi dairesi ne iş yapar onları bile bilmez.

  • engin çınar

    12.3.2012 00:00:00

    Vergi dairelerine bu müdürleri çok arıyorlar mı?Telefonla müdür yapılan bu insanlar kendileri zam aldı mı dünya yansa umurlarında olmaz.İdareci değiller,lider hiç değiller.İnşallah profesyonel yönetici kadrosu gelir de idareci görürüz biraz.

  • burak

    12.3.2012 00:00:00

    Sn.Fuat Zimmetoğlu, bu yazıyı yazdığınız için çok teşekkür ediyoruz. Çözüm Mali Hizmetler Sınıfı na dahil olmamızdır..Malmüdürü diğer müdürlerden çok daha ağır işler yapmasına rağmen daha az maaş alıyor.milli emlak memurlarını dünyanın işini yapıyorlar ama diğer memurlar bizden fazla alıyor..Yazık bu kaliteli personele heder olup gidiyorlar

  • m.sarı

    12.3.2012 00:00:00

    Öncelikle Böyle bir yazı kalame aldığınız için teşekkür ediyorum.
    Bahsetdiğiniz gibi İlçe Malmüdürleri bir çok müdürden daha düşük maaş almakta eşit olduğumuz Müdürler var ama bizden fazla alan müdürlerde var Adliyede görev yapan bir icra Müdürü belli sayıdaki dosyayı geçdiği zaman ayriyetten para alıyor hesabını saymana veriyor Dosya Parası hariç Maaşı Malmüdüründan fazladır. Adliyede Çalışan bir müdür hiç bir dava girmez Malmüdürü Hazine davalarını takip eder fakat Adliyede çalışan bir yazı işleri müdürünün bir seçim müdürünün maaş bizden fazladır. dahası Malmüdürü Vakıf Mütevelli ütesidir ama vakıf müdürü Malmüdürün den fazla maaş alır.Malmüdürlüğüm ilçe de Adliyedeki icra müdüründan 6183 sayılı kanuna göre daha fazla icra takipatı yapıyor bunu bu kanunu çıkaranlar bilir diye düşünüyorum nasıl eşit işi eşit ücret anlayamadım teşekkürler

  • Kadir

    12.3.2012 00:00:00

    Bütün bu yorumları kimse görmüyormu Bakanın danışmanları Genel müdürler daire başkanları her kes kör ve sağırları oynuyor ama ilahi adalet bir gün tecelli edecektir.

  • PROGRAMCI

    12.3.2012 00:00:00

    SAYOTO (Saymanlık Otomasyon Projesi) bu projenin yazılım, tasarım aşamasında görev alan PROGRAMCI arkadaşlar, büyük bir fedakarlık ve özveri ile çalışmışlardır. Ayrıca yazılan programlar, uç kullanıcılar tarafından kullanılmaya başladıktan sonra PROGRAMCI arkadaşlar bizzat yerinde de destek vermişlerdir. Aşağıda yer alan projelere SAYOTO (Saymanlık Otomasyon Projesi) projesi örnek olmuştur.
    Say2000i (Saymanlık Otomasyon Projesi),
    KBS (Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi),
    KEÖS (Kamu Elektronik Ödeme Sistemi ),
    DMİS (Döner Sermaye Malî Yönetim Sistemi)
    Bu kadar önemli projelere imza atan PROGRAMCILAR bu unvanı almak için çeşitli aşamalardan oluşan sınavlara girmişlerdir. Bu işin mutfağında çalışan, ter döken PROGRAMCILAR her defasında unutulmuş olup özlük haklarının iyileştirilmesi konusunda herhangi bir iyileştirme yapılmamıştır.
    Örnek vermek gerekirse; 1/4 derecede yer alan programcının ek göstergesi 2200, özel hizmet tazminat oranı ise %68 dir.

  • mileci

    23.2.2012 00:00:00

    Ülke topraklarının yarısından fazlasının yönetimi ve kontolünü başarıyla ve alnının akıyla yapan milli emlak teşkilatında görevli personele kurum içi sınav açmayarak, uzmanlık ünvanını layık görmediklerinin belirtisidir uzm. yard. sınavı ile mileye gelenler 6 ay içinde iş yoğunluğu, sorumluluğu, güçlüğü, teşkilat yapısı vs. nedenlerle başka kurumlara gidiyolar. kurum içindeki Denetmeninden vhki sine hatta teknik personeline kadar büyük çoğunluk başka kurumlara geçmenin yollarını arar oldu.

  • Hakan

    14.2.2012 00:00:00

    Maliye Bakanlığında neler oluyar başlıklı yazınızı okudum. Maliye Bakanlığının taşra teşkilatında, Gelir İdaresi Başkanlığı (Vergi Dairesi Başkanlığı, Vergi Daireleri, Gelir Müdürlükleri), Milli Emlak, Muhasebe ve Personel Müdürlüğü çalışanları bir belirsizlik içinde, değişen unvanlar ve alınan ücretler ile değişmeyen bir işyükü altında bulunmaktadır. Uzmanlık kadrosu verilen personel ile diğer personelin aldığı ücret arasındaki uçurum artmıştır. Yapılan iş ve özveri farksız durumdadır. Yönetim kadrosunun alt kademesinde yer alan şeflerin aldığı ücret ise memurun aldığı ücretle hemen hemen aynı olmuştur. Tahsil durumu (2 yıllık-4 yıllık yüksek okul) nedeniyle “Gelir Uzmanlığı Özel Sınavı” na giremeyen şeflerimiz, hem mahiyetlerindeki memurlardan, hem de aynı işi yapan ve Gelir Uzmanlığı kadrosuna geçen diğer şeflerden daha düşük ücret almakta, bu da çalışma barışını bozmaktadır. Kaldı ki, Gelir Uzmanlığı kadrolarına geçen şeflerimiz, görevlerini asaleten değil “Şef Görevlisi” olarak görevlendirilmek suretiyle yerine getirmektedirler.

    5345 Sayılı Yasaya eklenecek geçici bir madde ile; “HALEN ŞEF KADROLARINDA GÖREV YAPAN PERSONELİN TAHSİL ŞARTI ARANMAKSIZIN GELİR UZMANLIĞI KADROLARINA ATANMASI VE ŞEFLİKTE GEÇEN SÜRENİN GELİR UZMANLIĞINDA GEÇEN SÜRE OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ” yaşanan haksız uygulamanın bir ölçüde giderilmesini sağlayacaktır. Maliye çalışanlarında verim alınabilmesi için Maliye Hizmetleri Sınıfı olarak ayrılmasında fayda bulunmaktadır. Ayrıca, Ülkemizde, devlet harcamalarının tümüne yakın bir kısmı, vergi ve benzeri gelirlerle karşılanmaktadır. Verginin tanımında “Devletin, egemenlik gücüne dayanarak kamu harcamalarını karşılamak üzere fertlerden karşılıksız olarak aldığı para” olduğu ifadesi de yer aldığına göre, bu işlemleri gerçekleştiren personelin moral ve motivasyonunun üst düzeyde olması gerekmektedir. Bir personel her gün ayrı elbise giyerken, diğeri altı delik ayakkabı giyiyorsa burada bir anormallik var demektir. Ülkemizin, vergi kayıp ve kaçağının önüne geçilebilmesi ve Dünya Ulusları arasında saygın bir yere sahip olması ile tam bağımsız yaşayabilmesi için, Maliye teşkilatının tüm personeli gece gündüz demeden, bayram-yılbaşı tatili yapmadan özveriyle çalışmaya devam etmekle birlikte, bu tür kısır çekişmelerle-ücret adaletsizlikleriyle teşkilat içine nifak tohumları atılması en başta memleketimize zarar verecektir. Vergide yapılacak değişikliklerde, ülkenin bütünlüğünü bozmadan, Türkiye’nin idari yapısı göz ardı edilmeden, mükellef memnuniyetini ve çalışanlar arasında ücret eşitliğini sağlayacak düzenlemeler yapılmalıdır. Unutulmamalıdır ki, Vergi; toplumun ve vergiyi toplumdan Kanunlar çerçevesinde bütçeye aktarmak için çalışan personelin huzurunun arttığı oranda artacaktır. Uç fikirlerin hayata geçirilmesi, her zaman olumlu sonuç doğurmayabilir. Maliye Teşkilatının taşra da çalışan personelinin (Doğu ve Güneydoğu illerimiz ve ilçelerimizde) güçlü bir yapıya kavuşturulması, Devletin egemenlik hakkının kullanımında tesiri büyük olacaktır. Son 30 yılda, Doğu ve Güneydoğu da harcanan paranın ONDA BİRİ, bu gölgelerde eğitim öğretimin kalitesinin arttırılması için öğretmenlerimize, Maliyenin taşra teşkilatının eksik personelinin tamamlanarak güçlü bir yapıya kavuşturulmasına ve teknolojik altyapısına, özellikle Kaymakamlıklarda ve sağlıktaki eksik personelin istihdamına harcanmış olsaydı daha olumlu sonuçlar alınabilirdi. Uç fikirlerin getirdikleri ile götürdükleri, ülke bütünlüğüne zarar verebileceği hususu da göz ardı edilmeden iyi tahlil edilmelidir.

  • Maliye(Muhasebat,Gelir,Milli Emlak,Muhakemat,Perso

    14.2.2012 00:00:00

    Sayın yazarın ağzına sağlık,bu yazıların devamını bekliyoru.Maliye bakanlığı,diğer bakanlıkların/kurumların merkezi sınavın ’’m’’sini bilmedikleri dönemlerde merkezi sınavlarla göreve başladık,ya diğer kurumlar son bir kaç yıldır KPSS ile personel alıyorlar.Kariyer sınavları da zaten evlere şenlik iki satır yazıyla müdür v.s. oluyorlardı,sadece bu bile bizim nasıl köklü bir gelenekten geldiğimizi göstermesi açısından yeter bile artar.Saygılar.

  • mehmet aydın

    13.2.2012 00:00:00

    Bu teşkilatta müdürler kendilerinin maaşlarını savunmaktan başka bişey yapmaz.onlara 5000lira verin,memur ve uzmanlar 500 alsın umursamazlar,hamili kart müdürleri öyle oluyor maalesef.işi de diğer personel yönetiyor.

  • Maliyeci

    13.2.2012 00:00:00

    Sn Mehmet Aydın, Maliye Teşkilatında Md.Yrd. cıları, Müdürler, Defterdar Yrd.cılarının tamamı ve Defterdarlarında büyük çoğunluğu memurluk ve şeflik görevlerini yürütmüşlerdir. Dolayısıyla memurluktan gelen idarecilerin bahsttiğin gibi düşünmeleri mümkün değilidir.Bence Müdürünle aranda olan problemleri bu şekilde yansıtman hiç doğru değil. Burada önemli olan Sayın Yazarın her kademedeki Maliyecilerin sıkıntısını gündeme taşımış olmasıdır.

  • Hakan

    13.2.2012 00:00:00

        Maliye Bakanlığında neler oluyar başlıklı yazınızı okudum. Maliye Bakanlığının taşra teşkilatında, Gelir İdaresi Başkanlığı (Vergi Dairesi Başkanlığı, Vergi Daireleri, Gelir Müdürlükleri), Milli Emlak, Muhasebe ve Personel Müdürlüğü çalışanları bir belirsizlik içinde, değişen unvanlar ve alınan ücretler ile değişmeyen bir işyükü altında bulunmaktadır. Uzmanlık kadrosu verilen personel ile diğer personelin aldığı ücret arasındaki uçurum artmıştır. Yapılan iş ve özveri ise farksız durumdadır. Yönetim kadrosunun alt kademesinde yer alan şeflerin aldığı ücret memurlarla eşitlenmiş durumdadır. Tahsil durumu nedeniyle “Gelir Uzmanlığı Özel Sınavı” na giremeyen şeflerimiz, hem mahiyetlerindeki memurlardan, hem de aynı işi yapan ve Gelir Uzmanlığı kadrosuna geçen diğer şeflerden daha düşük ücret almakta, bu da çalışma barışını bozmaktadır. Kaldı ki, Gelir Uzmanlığı kadrolarına geçen şeflerimiz, görevlerini asaleten değil “Şef Görevlisi” olarak görevlendirilmek suretiyle yerine getirmektedirler. 5345 Sayılı Yasaya eklenecek geçici bir madde ile;
    “HALEN ŞEF KADROLARINDA GÖREV YAPAN PERSONELİN TAHSİL ŞARTI ARANMAKSIZIN GELİR UZMANLIĞI KADROLARINA ATANMASI VE ŞEFLİKTE GEÇEN SÜRENİN GELİR UZMANLIĞINDA GEÇEN SÜRE OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ” yaşanan haksız uygulamanın bir ölçüde giderilmesini sağlayacaktır. Ayrıca, Ülkemizde, devlet harcamalarının tümüne yakın bir kısmı, vergi ve benzeri gelirlerle karşılanmaktadır. Verginin tanımında “Devletin, egemenlik gücüne dayanarak kamu harcamalarını karşılamak üzere fertlerden karşılıksız olarak aldığı para” olduğu ifadesi de yer aldığına göre, bu işlemleri gerçekleştiren personelin moral ve motivasyonunun üst düzeyde olması gerekmektedir. Bir personel her gün ayrı elbise giyerken, diğeri altı delik ayakkabı giyiyorsa burada bir anormallik var demektir. Ülkemizin, vergi kayıp ve kaçağının önüne geçilebilmesi ve Dünya Ulusları arasında saygın bir yere sahip olması ile tam bağımsız yaşayabilmesi için, Maliye teşkilatının tüm personeli gece gündüz demeden, bayram-yılbaşı tatili yapmadan özveriyle çalışmaya devam etmekle birlikte, bu tür kısır çekişmelerle-ücret adaletsizlikleriyle teşkilat içine nifak tohumları atılması en başta memleketimize zarar verecektir. Vergide yapılacak değişikliklerde, ülkenin bütünlüğünü bozmadan, Türkiye’nin idari yapısı göz ardı edilmeden, mükellef memnuniyetini ve çalışanlar arasında ücret eşitliğini sağlayacak düzenlemeler yapılmalıdır. Unutulmamalıdır ki, Vergi; toplumun ve vergiyi toplumdan Kanunlar çerçevesinde bütçeye aktarmak için çalışan personelin huzurunun arttığı oranda artacaktır. Uç fikirlerin hayata geçirilmesi, her zaman olumlu sonuç doğurmayabilir. Maliye Teşkilatının taşra da çalışan personelinin (Doğu ve Güneydoğu illerimiz ve ilçelerimizde) güçlü bir yapıya kavuşturulması, Devletin egemenlik hakkının kullanımında tesiri büyük olacaktır. Son 30 yılda, Doğu ve Güneydoğu da harcanan paranın ONDA BİRİ, bu gölgelerde eğitim öğretimin kalitesinin arttırılması için öğretmenlerimize, Maliyenin taşra teşkilatının eksik personelinin tamamlanarak güçlü bir yapıya kavuşturulmasına ve teknolojik altyapısına, özellikle Kaymakamlıklarda ve sağlıktaki eksik personelin istihdamına harcanmış olsaydı daha olumlu sonuçlar alınabilirdi. Uç fikirlerin getirdikleri ile götürdükleri, ülke bütünlüğüne zarar verebileceği hususu da göz ardı edilmeden iyi tahlil edilmelidir.

  • Hakan

    13.2.2012 00:00:00

    Maliye Bakanlığında neler oluyar başlıklı yazınızı okudum. Maliye Bakanlığının taşra teşkilatında, Gelir İdaresi Başkanlığı (Vergi Dairesi Başkanlığı, Vergi Daireleri, Gelir Müdürlükleri), Milli Emlak, Muhasebe ve Personel Müdürlüğü çalışanları bir belirsizlik içinde, değişen unvanlar ve alınan ücretler ile değişmeyen bir işyükü altında bulunmaktadır. Uzmanlık kadrosu verilen personel ile diğer personelin aldığı ücret arasındaki uçurum artmıştır. Yapılan iş ve özveri farksız durumdadır. Yönetim kadrosunun alt kademesinde yer alan şeflerin aldığı ücret ise memurun aldığı ücretle hemen hemen aynı olmuştur. Tahsil durumu (2 yıllık-4 yıllık yüksek okul) nedeniyle “Gelir Uzmanlığı Özel Sınavı” na giremeyen şeflerimiz, hem mahiyetlerindeki memurlardan, hem de aynı işi yapan ve Gelir Uzmanlığı kadrosuna geçen diğer şeflerden daha düşük ücret almakta, bu da çalışma barışını bozmaktadır. Kaldı ki, Gelir Uzmanlığı kadrolarına geçen şeflerimiz, görevlerini asaleten değil “Şef Görevlisi” olarak görevlendirilmek suretiyle yerine getirmektedirler.

    5345 Sayılı Yasaya eklenecek geçici bir madde ile; “HALEN ŞEF KADROLARINDA GÖREV YAPAN PERSONELİN TAHSİL ŞARTI ARANMAKSIZIN GELİR UZMANLIĞI KADROLARINA ATANMASI VE ŞEFLİKTE GEÇEN SÜRENİN GELİR UZMANLIĞINDA GEÇEN SÜRE OLARAK DEĞERLENDİRİLMESİ” yaşanan haksız uygulamanın bir ölçüde giderilmesini sağlayacaktır. Ayrıca, Ülkemizde, devlet harcamalarının tümüne yakın bir kısmı, vergi ve benzeri gelirlerle karşılanmaktadır. Verginin tanımında “Devletin, egemenlik gücüne dayanarak kamu harcamalarını karşılamak üzere fertlerden karşılıksız olarak aldığı para” olduğu ifadesi de yer aldığına göre, bu işlemleri gerçekleştiren personelin moral ve motivasyonunun üst düzeyde olması gerekmektedir. Bir personel her gün ayrı elbise giyerken, diğeri altı delik ayakkabı giyiyorsa burada bir anormallik var demektir. Ülkemizin, vergi kayıp ve kaçağının önüne geçilebilmesi ve Dünya Ulusları arasında saygın bir yere sahip olması ile tam bağımsız yaşayabilmesi için, Maliye teşkilatının tüm personeli gece gündüz demeden, bayram-yılbaşı tatili yapmadan özveriyle çalışmaya devam etmekle birlikte, bu tür kısır çekişmelerle-ücret adaletsizlikleriyle teşkilat içine nifak tohumları atılması en başta memleketimize zarar verecektir. Vergide yapılacak değişikliklerde, ülkenin bütünlüğünü bozmadan, Türkiye’nin idari yapısı göz ardı edilmeden, mükellef memnuniyetini ve çalışanlar arasında ücret eşitliğini sağlayacak düzenlemeler yapılmalıdır. Unutulmamalıdır ki, Vergi; toplumun ve vergiyi toplumdan Kanunlar çerçevesinde bütçeye aktarmak için çalışan personelin huzurunun arttığı oranda artacaktır. Uç fikirlerin hayata geçirilmesi, her zaman olumlu sonuç doğurmayabilir. Maliye Teşkilatının taşra da çalışan personelinin (Doğu ve Güneydoğu illerimiz ve ilçelerimizde) güçlü bir yapıya kavuşturulması, Devletin egemenlik hakkının kullanımında tesiri büyük olacaktır. Son 30 yılda, Doğu ve Güneydoğu da harcanan paranın ONDA BİRİ, bu gölgelerde eğitim öğretimin kalitesinin arttırılması için öğretmenlerimize, Maliyenin taşra teşkilatının eksik personelinin tamamlanarak güçlü bir yapıya kavuşturulmasına ve teknolojik altyapısına, özellikle Kaymakamlıklarda ve sağlıktaki eksik personelin istihdamına harcanmış olsaydı daha olumlu sonuçlar alınabilirdi. Uç fikirlerin getirdikleri ile götürdükleri, ülke bütünlüğüne zarar verebileceği hususu da göz ardı edilmeden iyi tahlil edilmelidir.

  • ""Esinti"""

    12.2.2012 00:00:00

    ahmet matlupverdi
    arkadaşım bu rakkamları nereden buldun. B,r, seni fena gaza getirmiş. Lakin %200 diye bir ek ödeme deft uzmanlarının alması mümkün değil. Ama eğer sen müdürsen ve öyle verdiysen vah bu saymnların haline...

  • Ertan KOŞAN

    11.2.2012 00:00:00

    Yeni Asya Gazetesine Maliye Çalışanlarının sıkıntılarını sayfalarına taşıdığı için ve Sayın Yazarınada bu konuyu gündemine aldığı için çok teşekkür ederiz. Yetkililerin ve İlgililerin dikkatini çekmesini ve biran önce sorunlara çözüm getirmelerini temenni ediyoruz.

  • SOZBAHAR

    11.2.2012 00:00:00

    Sonradan verilen (avanta) kadro ünvanlarla insanlar bir anda sınıf atlatıldı.Bir zaman katip olanlar bir sabah müdür olarak uyandılar. Bir zamanlar il düzeyinde denetmen olanlar(ki bunlar müdür olabilmek için sınava girmesi gerekiyor) bir sabah müfettiş olarak uyandılar.Şimdi de sınıf atlayamayanlar aynı tombalayı bekliyorlar.Biz Maliye müdürleri zaten sevilmezdik. Kolay değil insanların parasının bir ucundan tutmak.Meğer teşkilatımız da bizi sevmezmiş.
    Ülkeyi yönetenlerin birinci görevi adaletle hükmetmektir.Devletin birinci görevi budur.Hiçbir iş eşit değildir.Her kamu hizmeti kutsaldır.Çünkü halka hizmettir.Ancak her işin önemi ve özelliği itibariyle ve de çalışanın niteliği ve kariyer gerektirmesi nedeniyle diğerlerinden ayrılan yönleri vardır..Bu nedenle makul ve adaletli bir ücret farklılaştırılması doğaldır.
    ADALET İSTİYORUZ.

  • ahmet matlupverdi

    10.2.2012 00:00:00

    Maliye Bakanlığı taşra teşkilatından eşit işe eşit ücret uygulamalarından,maaş örnekleri:
    Örnek-1:MALMÜDÜRÜ/SAYMANLIK MÜDÜRÜ/MUHASEBE MÜDÜRÜ:
    1/4+aile+ 1 çocuk+ Ek Gösterge:3000+ ÖHT:%135 Ek Ödeme(666): %170
    Net maaşı:2.997.00TL
    Kariyer Çabalamaları: 4 Yıllık Fakülte,Maliye Kursu(1 veya2 yıllık zorlu eğitim süreci),Şeflik Süreci (yaklaşık 2 ay zorlu eğitim), Uzmanlık Süreci(Bu süreceçden geçenler mevcut), Saymanlık Müdür Yardımcılığı(3,5 ay yazılı, sözlü,eğitim yazılı sözlü,eğitim sonu eleme sözlüsü),Malmüdürü-Saymanlık Müdürü-Muhasebe Müdürü(2 ay yazılı ,sözlü,eğitim yazılı sözlü,eğitim sonu eleme sözlüsü v.s. son yetiştirme süreçlerinde değişiklikler mevcuttur.?)

    SAYMANLIK MÜDÜR YARDIMCILARI:
    1/4+2200+aile+1çocuk+ÖHT:%125+Eködeme(666):%165
    Net Maaşı:2863,00 TL
    Zorlu bir Yetiştirme-eleme süreci(Müdür Bölümünde anlatılmıştır.)

    DEFTERDARLIK UZMANI:
    1/4+2200+aile+1 çocuk+ÖHT:%150+Ek Ödeme(666):%200
    Net Maaşı:3.006,00 TL

    GELİR UZMANI:
    1/4+2200+aile+1 çocuk+ÖHT:%140,eK ödeme(666):%190
    Net Maaşı:2.881,00 TL

    Eşit İşe eşit üçret düzenlemeleri bütün dengeleri altüst etmiş aynı kulvarda eşit görevdeki Defterdarlık Uzmanı-Gelir uzmanları arasındaki dengeyide altüst etmiştir.

  • aslan

    10.2.2012 00:00:00

            Konuya olan duyarlılığınız için şahsınızda gazetenize teşekkür ederim.Yalnız dile getirilen sorunlar içerisinde yer almayan bir hususu paylaşmak istiyorum.Bakanlığımız bünyesinde görevde yükselme ve kariyer yapmanın önü malesef ki her geçen gün biraz daha kapatılmaktadır.Çok kapasiteli çalışanları bulunmasına rağmen fırsat eşitliğinden yoksun bir mantelitesi olan bir yapı içerisindeyiz.İçimizdeki dinamizmin ölmemesi adına bu konuda da bir çalışma yapılması tarafınızca dile getirilirse çok iyi olur diye düşünüyorum.Saygılar.

  • AKİF KIRMIZIBAYRAK

    9.2.2012 00:00:00

    2006 yılından buyana yapılan her düzenleme dengeleri biraz daha bozmuş,hata üstüne hata yapılmıştır.1998 TRENİNİ kaçırdık 2011 TRENİNİ de kaçırdık yazık oldu maliyeye ve maliye çalışanlarına

  • gelir uzmanı

    9.2.2012 00:00:00

    Öncelikle Yeni Asya Gazetesine Maliye Çalışanlarının sıkıntılarını sayfalarına taşıdığı için ve Sayın Yazarınada bu konuyu gündemine aldığı için çok teşekkür ederiz. Koskoca maliye bakanlığının hala bir teşkilat yasası bile yok.Hala 178 Sayılı KHK ile idare ediyoruz. Butun kademelerdeki arkadaşların mağduriyeti vardır. Kesin çözüm “MALÎ HİZMETLER SINIFININ” bir an önce ihdas edilerek herkes layık olduğu yere gelmelidir. Allah’a (C.C.) emanet olun...

  • hasan albayrak

    9.2.2012 00:00:00

    iyi günler.. maliyedeki kazan kaynıyor..bakan 20 katrilyon toplayan teşkilatına bir teşekkür bile etmiyor...başka kurumlarda olsa heryeri ayağa kaldırırlar..
    gelir uzmanları
    mile denetmenleri
    muhasebe denetmenleri
    defterdarlık uzmanları

    verilmeyen haklarını elbet alacaklardır...

    teşekkür ediyorum..

  • fahri özden

    9.2.2012 00:00:00

    Öncelikle değindiğiniz sorunlar için teşekkürler.
    Eşit işe eşit ücret olması için işin eşit olması lazım. İnceleme yetkisine sahip bir vergi dairesi müdürünün işyükü ile geri kalan kamu müdürlerinin kaç gurubun iş yükü aynıdır?
    Bir maliye memurunun işyüküne ancak adliye ve sgk çalışanı denktir. Yalnızca ünvana bakılarak yapılan ödemeler adaletsiz olmuştur.
    Ünvanlarda da eşitlik sağlanmamış; eşit ünvanlar merkez taşra ayrımına kurban edilmiştir.
    Yapılması gereken tek şey acilen Mali Hizmetler Sınıfının çıkarılmasıdır.
    Ayrıca DPB tüm kamu kurumları için acilen İş Tanımı yapmalıdır. Üniversitelerden yardım alarak yapılacak İş Tanımları ile İş Güçlüğü ve İş Derecesi puanlandırılmalı;
    Ondan sonra eşit işlere eşit ücretler verilmelidir.

  • Rıza SOMKAN

    8.2.2012 00:00:00

    1- 1/4 E2Ç Müdür        : 3.030 TL
    2- 1/4 E2Ç Müdür Yrd : 2.900 TL
    3- 1/4 E2Ç Uzman       : 2.884 TL
    4- 8/1 E2Ç Uzman Yrd: 2.380 TL
    5- 1/4 E2Ç Şef              : 2.146 TL
    6-1/4 E2Ç VHKİ           : 2.082 TL

    Yukarıdaki verilerden anlaşılacağı üzere uzman maaşları, müdür ve md. yrd. dan fazla değildir.

    1- Kontrolör ve Denetmenler mağdur edilmiştir. (Görev konusunda)
    2-Yukarıdaki tabloya göre dengeli ve oransal olarak başta şefler olmak üzere Bakanlığımızca ek ücretlerde düzenleme yapılması halinde sorun çözülebilir.
    3-Uzmanlar bazı yerlerde ve bazı amirlerin düşünceleri doğrultusunda mağdur edilmişlerdir. Bir an önce görev tanımı ve bu konuda düzenlenecek yönetmelikle mağduriyetler giderilmesi
    Durumlarında kısmen Bakanlığımız Milli Emlak ve Muhasebat Genel Müdürlüğü bazında sorunların çözülebileceği kanısındayım.

  • Maliyeci

    8.2.2012 00:00:00

    Öncelikle Yeni Asya Gazetesine Maliye Çalışanlarının sıkıntılarını sayfalarına taşıdığı için ve Sayın Yazarınada bu konuyu gündemine aldığı için çok teşekkür ederiz. Yetkililerin ve İlgililerin dikkatini çekmesini ve biran önce sorunlara çözüm getirmelerini temenni ediyoruz.

  • Sevdin ADIGÜZEL

    7.2.2012 00:00:00

            Sayın yazar sorunlarımıza ikinci kez değindiğiniz için teşekkür ediyoruz.Eşit işe eşit ücret adıyla yapılan düzenleme beraberinde yukarıda da belirttiğiniz gibi bir çok eşitsizlik getirdi.ek ödeme oranları artırılırken müdürlerin almış olduğu Ö.H.Tazminatları dikkate alınmadı.Bu nedenle Adliyede çalışan Yazi işleri,seçim ve icra müdürleri ile maliye müdürleri arasında 40 puanlık bir fark oluşturuldu.Yani maliye müdürü yukarıda sayılan müdürlerden 250 tl daha az ücret alır hale düşürüldü.

  • Milli Emlak Denetmeni

    6.2.2012 00:00:00

    Yapılmış olan apaçık bir haksızlık karşısında susmadığınız için teşekkür ediyorr, saygılar sunuyoruz...

  • dreamaker

    6.2.2012 00:00:00

    1) Aynı statüdeki merkez uzmanları ile taşra uzmanları arasında 200TL den 1400 TL ye çıkarılan fark ve eşitsizlik
    2) İkiside aynı statüdeki denetmen iken vergi denetmenleri bir gecede müfettiş yapılıp en az 1000 TL zam alması, Muhasebe-Milli Emlak denetmenlerlinin uzman yapılıp hak ve moral kaybına uğratılması
    3) Binbir zorlu sınavı geçerek maliye müfettişi ve hesap uzmanı olanlara hak kaybı olmasa bile moral kaybı
    4) Sorumluluk ve görev zorluğu açısından çok daha stresli bir durumdaki maliye müdürleriyle diğer kurumların müdürlerinin bir tutulması
    5) Müdür yardımcısının altında çalışan uzmanların amiri kadar ücret alır hale gelmesi yönetim kadrosunun ve ileride yönetici olacak uzman ve diğer kadroların moral ve motivfasyonunun bozulması (Aynı ücreti alacak ise insan neden müdür olup düzenini bozsun ve ikide bir tayin riski taşısın)
    6)Merkezdeki kontrolörlerin uzman kadrolarına geçirilmesi

        Maliyedeki sıkıntıyı bu şekilde özetleyebiliriz. Bu kaostan tam ve kesin bir zaferle çıkan ise eski merkez uzmanları ve eski vergi denetmenleri ...Kamu çalışanı için parmağını bile oynatmadan kazanabileceği en güzel haklar.....Statü kazancı, 3600 ek gösterge, makam ve görev tazminatı....Muazzam bir zafer
        Çık işin içinden çıkabilirsen....

  • Meltem Paksoy

    6.2.2012 00:00:00

    Denetmenlere yapılan açıkça hukuksuzluk, haksızlık ve talana destek zihniyetidir.

  • ilhan yılmaz

    6.2.2012 00:00:00

    Maliye Teşkilatının sorunlarına değinmenizden dolayı sizlere çok teşekkür ediyorum. Maliyede memurundan üst yönetimine her kademede sorunlar mevcuttur. Umarım 2012 Maliye çalışanları açışından olumlu bir yıl olur.

  • izzet öztürk

    6.2.2012 00:00:00

    Desteğiniz ve yorumlarınız için teşekkür ederim.
    Ben de maliye çalışanıyım.Bakınız,
    Son 6 yıl içinde; Bakanlığımıza bağlı Gelir İdaresi Başkanlığında 5,Muhasebat Genel Müdürlüğünde 3 adet Uzmanlık sınavı açılmasına rağmen, Milli Emlak ta 1 adet sınav açılmıştır. Uzman olmamızın önü kapatılmış ve 2006 yılında yapılan sınavla uzman olan arkadaşlarımızla maaş farkı 800-1.000 TL ya çıkmıştır. Bu da, aynı iş ve işlemleri yapmamıza rağmen çok düşük maaş almamız nedeniyle hem bizleri mağdur etmiş, hem de çalışma barışını zedelemiştir. Bu durum verimliliğimizi de etkilemektedir.
    MİLE ÇALIŞANLARINA YÖNELİK CÖZÜM ÖNERİLERİ
    1-      Mali Hizmetler sınıfı oluşturulmalı: Bu Hizmet Sınıfının içerisinde Milli Emlak Genel Müdürlüğü Merkez ve Taşra Teşkilatı çalışanları kadro ve unvan durumlarına göre yeniden yapılandırılmalı, hâlihazırdaki düzensizlik ve dengesizlik giderilmeli,
    2-      Milli Emlak çalışanlarının görmekte ve yürütmekte oldukları iş ve hizmetler gereği normal aylık ve hak edişlerinin yanında müdür, müdür yardımcısı dâhil ayırım gözetilmeksizin her çalışanına teknik hizmet ve arazi tazminatı verilmeli,
    3-      Kurum içi Milli Emlak Uzmanlığı sınavı açılamıyor ise yeni oluşturulan haliyle Defterdarlık Uzmanlık sınavı açılmalı,
    4-      Mevcut Milli Emlak çalışanlarının büyük bir bölümü lise ve 2 yıllık yüksekokul mezunu olduklarından açılabilecek uzmanlık sınavına giremeyeceklerinden mağduriyetlerinin giderilebilmesi acısından halen görev yapmakta olan şef, VHKİ ve memurların kısa aralıklarla Maliye Kursu tarzı bir seminer veya eğitime tabi tutularak kadro intibaklarının sağlanarak ücret dengesizliği giderilmeli,
    5-      Kurum içi görevde yükselme ve unvan değişikliği mefhumu teşvik edilmeli, bunun için unvanlar konum ve ücret olarak cazip hale getirilmeli,
    Bilgilerinize arz ederim. Saygılar sunarım.06.02.2012


    İzzet ÖZTÜRK
    Veri Haz. Kont. İşletmeni
    Adıyaman Defterdarlığı
    Milli Emlak Müdürlüğü

  • MÇKOCA

    6.2.2012 00:00:00

    yüreğine sağlık sn.zimmetoğlu yaşanan sorunları dile getirme gayretinizi kutluyorum. eşit işe eşit ücret yerinde va çokta beylik bir üslup. kulağa hoş geliyor. ancak eşit işe eşit ücret derken iş eşitmidir acaba bunun iyi irdelenmesi gerekmektedir. diğer taraftan her şey eşit kabul edilse bile sadece rotasyon uygulaması farkı dahi işin eşit olmadığını göstermektedir. yorumcu iki kişinin malmüdürü önceden diğer müdürlerden 2 kat ücret alıyordu söylemi tamamen asılsızdır. ayrıca bilindiği gibi önceleri müdürler 2200 ek gösterge alırken öncelikle malmüdürleri 3000 ek göstergeyi almış diğer müdürler ise belirli bir süreden sonra 3000 ekgösterge almaya başlamışlardır. şu an malmüdürlerinden daha az maaş alan müdür varsa bildirsinler haberimiz olsun. bu arada saygıdeğer diğer müdürlerimizin görevleri daha önemsiz gibi bir yaklaşımımız kesinlikle yoktur. ayrıca tutar olarak küçük olmakla birlikte nüfus ve yazı işleri müdürleri 2750 puan yan ödeme almaktadırlar malmüdürleri ise mali sorumluluk zammı ile birlikte 2050 puan almaktadır. halbuki çağımızda bilgisayar olmadan görev yapma olasılığı kalmamıştır. sonuç olarak yazı ve yaklaşımınız için teşekkür eder yazılarınızın devamını takip edeceğimi bilmenizi ister saygılar sunarım.

  • Murat KARA

    6.2.2012 00:00:00

    SAYIN YAZAR YİNE BİRİNCİDE OLDUĞU GİBİ İKİNCİ YAZINIZDADA ÇOK KİŞİNİN HİSLERİNE TERCÜMAN OLMUŞSUNUZ. BUNLARIN HEPSİ BU GÜN KÜÇÜMSENMEYECEK BİR TOPLUMUN SORUNUDUR. İLGİLİLERİN DİKKATİNİ ÇEKMESİNİ DİLİYORUM. KALEMİNİZE SAĞLIK.

  • Davut Doğrucu

    6.2.2012 00:00:00

    MALİYEDE Kİ BU HAKSIZLIĞI KİM YAPTI ??
    Basınımızda vicdan sahibi yazarlar olduğunu görmek bizi umutlandırıyor.Maliye Bakanlığı ile uzaktan-yakından ilgisi olan herkes görüyor ki başta Milli Emlak ve Muhasebe Denetmenleri olmak üzere pek çok meslek mensubuna haksızlık,hukuksuzluk yapılmıştır.Bu tespiti biraz daha ileri taşımak gerekirse bu haksızlığı,hukuksuzluğu kim hazırladı?Size açıkça beyan ediyorum ki bu işin arkasında Maliye Müsteşarı Naci Ağbal,Bütçe Genel Müdürü ve Milli Emlak Genel Müdürü vardır.Elbette bu bürokratik sac ayağının birde siyasi destekçileri var ki onlarda Nurettin Canikli ve Bülent Gediklidir.Peki bu haksızlık ve zulmü yapmalarındaki amaç nedir.Hemen onuda söyleyelim yine bir KHK ile ayrıcalıklı ünvan ve statülerini kaybeden Maliye Müfettişlerine(ki onlara da haksızlık yapıldığını düşünüyorum) yeniden Bakanlık içinde yer açma çabasıdır.Vergi Denetim Kurulu yönetmeliği incelenir ise bu amacın gerçekliği görülecektir.
    Maliye bakanlığında bütün bunlar olurken bizi asıl üzen Bakanımız Sayın Mehmet Şimşeki’in gerçeklerden bi haber olması ve kullanılması dolayısıyla tüm siyasi otoritenin bu zulmün altına imza atmış olmasıdır.Bu düzenlemeler sebebiyle pek çok insanın ahı alınmıştır.Unutmayınız ki Zulümle abad olunmaz,zulümle abad olanın ahiri berbat olur.Son sözümüzde tüm haksızlıkları hukuksuzlukları gören ama mevcut konumlarını korumak adına susan basın mensuplarına ve tüm siyasileredir.Zulüm karşısında susan dilsiz şeytandır.

  • Hasan Altuntaş

    6.2.2012 00:00:00

    Maliye çalışanları arasında merkez ve taşra ayırımı keskinleşmiş,Milli Emlak ve Muhasebe Denetmenleri katmerli haksızlığa ve hukuksuzluğa uğramışlardır.Yapılan zulümdür.Asıl üzücü olan ise herkesin bir haksızlık yapıldığını görmesi, kabul etmesi ama çözüm için kimsenin bir şey yapmamasıdır.Maliye Üst Bürokrasisinin hem Maliye Bakanını hemde tüm siyasi otoriteyi yanıltan,hazırlanan KHK’larla pek çok meslek mensubunu mağdur eden düzenlemelerini protesto ediyorum.Bu düzenlemelrde emeği geçenleri,katkı verenleri lanetliyor Allaha havale ediyorum.

  • ufuk öz

    5.2.2012 00:00:00

    gerçekten maliyede neler oluyor anlamak mümkün değil.idealistler tırpandan geçirildi.liyakat. bilgi .beceri gitti ben verdim o vezir oldu.oldu. inanılır gibi değil diğerlerinin binbir çapayla geldiği noktaya tatlı bir rüya ile geliver çok fena kul hakkı oluyor ...Sayın yazarım size çok teşekkür ederiz.yazılarınızı takip ediyoruz Allah razı olsun

  • İBRAHİM

    5.2.2012 00:00:00

    Yazınıza sağlık maliye çalışanı olarak sorunları çok güzel dile getirmişsiniz. Ancak bunları siyasilerinde göz ardı etmemesi lazım. Ancak benim şahsi fikrime göre şimdiki hükümetin maliye ye karşı bir bilinçli bir tavır alarak bu yapılan haksızlıklara göz yumuyor. Sanki maliye tavukalarına kış demiş.

  • dreamx

    5.2.2012 00:00:00

    Fuatt bey..hangi ilçde en az maaşı alan malmüdürüymüş???bu bilgi yanlıştır.Zira şu son 666 sayılı KHK ile tüm müdürler eşit hale geldi.bence bu düzenleme doğru oldu.Çünkü her kurum amirinini kendine göre ayrı sorumluluğu var. Bir malmüdürünün sorumluluğu asla ve asla bir tapu yada nüfus müdüründen fazla değildir...ama bizim malmüdürü arkadaşlar yıllarca bizim iki katımız maaş almaya alışık olduklarından bu haksızlığın giderilmesinden rahatsız oldular...maliyedeki defterdarlık uzmanlarına gelince, onlara verilen extra 150 tl ile kıyamet koptu...halbuki aynı bakanlıkta çalışan devlet malları uzmanları ile daha önce aralarında 150-200 tl fark varken şimdi 1500 tl fark oluştu...

  • derya ulaş

    5.2.2012 00:00:00

    Sayın Zimmetoğlu yazılanlar ve söylenenler kısmen doğru 666 sayılı KHK mağdur olan muhasebe ve Milli Emlak denetenler i ile Milli Emlak ve Muhasebe uzmanları olmuştur. Malmüdürlerinin ilçede en az maaş alan müdür olduğu doğru değildir. Yıllarca diğer kurum müdürleri malmüdürünün yarısı kadar maaş alıyordu kimse bir şey demiyordu şimdi adalet kısmen de olsa sağlanmış oldu.Ama vergi dairesi olmayan yerlerde malmüdürleri fazla mesai ve denetim parası ile 600 tl yine fazla almaktadır. Üstelik denetim yapmadan bu parayı alıyorlar..

  • caydin

    4.2.2012 00:00:00

    yazarın belirttiği hususların hepsi doğrudur. yazarımıza, maliyedeki sıkıntıları köşesinde dile getirdiği için çok teşekkür ediyoruz. Siyasilerin de artık bu çığlığı duymasını temenni ediyoruz.

  • Hamza UZUN

    4.2.2012 00:00:00

    Liyakata uymadan maliyede ilk defa böyle haksızca bir uygulama olmuştur ve çalışanlar arasında yüksek sesle olmasada içiten içe büyük hoşnutsuzluklar oluşturmuş,çalışma barışını fena halde bozmuştur.Çalışanlar devlete küsmüştür.Çalışma motivasyonu ölmüştür.Piyangodan terfi alanlarla alamayanlar arasında çatışma başlamıştır.Bu hizmete ve kuruma büyük zarar verir duruma gelmiştir.Devlete Adil olmak yakışır.Devlet kendine yakışanı yaparak bu adil olmayan durumu telafi edeceğini umarım.Selamlar,saygılar

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı