"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Maliyede neler oluyor?

A.Fuat ZİMMETOĞLU
14 Ocak 2012, Cumartesi
Son iki aydır Maliye teşkilâtı içerisindeki huzursuzluk Türkiye’nin gündemine oturmaya başladı. Önce Vergi Dairesi Müdür ve Müdür Yardımcılarıyla başlayan Bakanlık önündeki toplu basın bildirileri sırasıyla Muhasebe ve Millî Emlak Denetmenleri, Gelir-Millî Emlak-Muhasebe Uzmanları ve son olarak 30 Aralık 2011 yılın son günü Maliye Saymanları Derneği’nin (SAYDER) mensubu bin dörtyüze yakın Malmüdürü, Muhasebe Müdürü, Saymanlık Müdürü ve Müdür Yardımcılarının basın açıklamasıyla devam etti.

Ayrıca bu basın açıklamasına, Bakanlığın diğer birim müdürlerinin (Millî Emlak ve Personel Müdür ve Yardımcıları) aktif bir şekilde katılımı dikkat çekti. Türkiye Cumhuriyeti tarihinde bir ilk yaşanıyordu. Maliye’nin taşra teşkilâtı idarecileri Bakanlığa yürümüştü. Sıkıntılar ortak olduğu için burada sadece, Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü taşra teşkilâtı idarecileri olan Muhasebe Müdürleri, Malmüdürleri, Saymanlık Müdürleri ve bunların yardımcılarına değineceğiz.
Maliye Bakanlığının; tarihten gelen köklü geçmişiyle, kendine has prensip yapısı ve etik anlayışıyla ayrıcalıklı bir bakanlık olduğunu taraflı tarafsız her kesim peşinen kabul etmektedir. Maliye Bakanlığı lehine pozitif fark doğuran sebeplerin başında ise personel potansiyeli ön plana çıkmaktadır. Tecrübeli, özverili, uygulama becerisi yüksek, mevzuatı takip ve yorumu üst düzeyde, disiplin ve liyakat prensiplerini özümsemiş ve öteden beri üstlendiği sorumluluk ve görevinin taşıdığı malî risk unsurlarıyla maliyeci kimliği özel bir anlam kazanmakta ve bu kimlik kamuda imtiyaz sahibi olmaktadır. Bunlar bu kimliğiyle mesleğe başladığından beri yılmadan çalışmış, her kademede yazılı ve sözlü sınavlara tabi tutularak, eğitimi ve tez çalışmalarından geçmek suretiyle yetiştirilmiş ve sadece teoride değil pratikte de uzmanlaşmış sertifikası bulunan Muhasebe Müdürü, Malmüdürü, Saymanlık Müdür ve Müdür Yardımcılarıdır.
Devletin her türlü gelirlerini toplar, giderlerini hak sahiplerine öder ve bütün malî işlemlerinin kayıtlarını doğru olarak tutar, hazine mallarını idare eder, hazine dâvâlarını takip eder, ekonomik göstergelerin oluşması için gerekli malî raporları hazırlar ve yaptığı işlere ait yönetim dönemi hesabını çıkararak Sayıştay ve diğer denetim organlarına hesap verirler. Ülkemizin 81 il ve 832 ilçesinde 1354 Muhasebe biriminde görev yaparlar. Malmüdürünün bir İlçede 37 farklı görevi bulunmaktadır. Yaklaşık bin 400 Muhasebe Müdürü, Malmüdürü, Saymanlık Müdürü ve Saymanlık Müdür Yardımcısı olarak taşrada Maliye Bakanlığını temsil ederler. 
Son yıllarda Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Sisteminde yaşanan “yeniden yapılanma” sürecinde yeni sistemin temel taşı olarak kabul edilen 5018 sayılı Kanun kapsamında harcama birimlerinin; karar alma, sorumluluk ve kontrol süreçleri açısından görev ve yetkileri yeniden düzenlenmiştir. Bunun sonucu malî ve ekonomik alanda meslekî bilgisi ve uzmanlığı olmayan kamu görevlilerinin malî işlemlerden sorumlu ve yetkili oldukları bir durum ortaya çıkmıştır. 5018 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği döneme kadar bugünkü adıyla genel yönetim kapsamındaki idarelerin harcama öncesi malî kontrol ve muhasebe hizmetlerini en iyi şekilde yapan bu kadroların sadece bir muhasebe kaydı yapmakla karşı karşıya bırakılacak olması, alınan eğitim ve bilgi birikiminin çöpe atılması gibi bir sonuç doğurmaktadır. Önce yetkisizleştirilen daha sonrada etkisiz hale getirilen Saymanların yaptığı işleri denetlemeden ve incelemeden muhasebe kaydını tutması ne kadar doğrudur. Bunca emekle yetiştirilmiş kamu görevlilerinin sadece kayıt servisinde idareci olarak görev yapması ve harcama birimlerince gönderilen her türlü harcama belgesini malî kontrole tabi tutmadan sanki bir formaliteyi tamamlamak ve imzalamak için mi yetiştirildiler? Gelinen noktada gerekli malî denetimin yeterince yapılamadığı taraflı tarafsız her kesimce görülmektedir. Bu denetimsiz bir yönetim anlayışını doğurmaktadır.
Yapılan düzenlemeler ve gündemdeki tartışmalardan muhasebe birimlerinin Maliye Bakanlığı bünyesinden çıkartılarak harcama birimleri içerisine alınacağı anlaşılmaktadır. Acaba, 5018 sayılı Kanundaki iki yetkiliden biri olan Muhasebe Yetkilisi yok edilmek mi isteniliyor? O zaman niçin yüzlerce insanı birçok eğitim ve sınavdan geçirerek Muhasebe Yetkilisi Sertifikası verildi? Kamu harcamalarının yapılmasında otokontrol vazifesini yürüten muhasebe yetkililerinin harcama birimi emrine verilmesi malî disiplinden uzaklaşacak bir durum oluşturur. Bu hükümetin amaçladığı istikrarlı bir ekonomi politikasına ve malî disiplinin sağlanması ilkesine de aykırılık teşkil edecektir.
Bu sebeple özel bir uzmanlık gerektiren malî kontrol ve muhasebe hizmetlerini, öteden beri kamu kaynağı kullanılarak eğitim ve çeşitli yöntemlerle yetiştirilmiş, gerekli bilgi ve beceri ile donatılmış Maliye Personeli tarafından yerine getirilmesi daha doğru olacaktır. Ayrıca bütün kamunun malî nitelikteki işlerini alanında uzmanlaşmış personeli içine alacak Malî Hizmetler Sınıfını oluşturulması önem arz etmektedir. Muhasebe Yetkilisi adı da “Devlet Muhasebe Yetkilisi” olarak değiştirilerek kadro unvanı olmalıdır.
   Zor şartlarda çalışan bu kadrolar emeklerinin karşılığını layığı ile alamadılar. Yıllardır kamudaki çarpık, adaletsiz ve yapılan işin önem ve sorumluluğuna uygun olmayan ücret sisteminin düzeltilmesini beklediler. Buna karşılık yeni ihdas edilen bazı kadrolar ise ön plana çıkarılarak özlük hakları yönünden dengeler alt üst edildi. Şöyle ki; nitelik olarak görev, pozisyon, çalışma esas ve usullerinde önemli bir değişiklik olmadan üstelik Saymanlık Müdür ve Yardımcısı konumundaki bir görevlinin karşı karşıya olduğu mânâda bir malî ve cezaî sorumluluklarla karşılaşmadan ve bunun yanı sıra herhangi bir zorunlu yer değiştirmeye de tabi tutulmadan görev yapacak olan, ama buna karşılık çok daha iyi özlük imkânlarına sahip bulunan ve bu durum daha da geliştirilmeye çalışılan kadro ve unvanlar ortaya çıkarılmıştır. Meselâ Saymanların maiyetinde çalışan Uzmanlar üstlerinden daha fazla özlük haklarına sahip olmuşlardır. Ek göstergesi 2200 olan ve Müdür olabilmesi için yazılı, sözlü sınav ve eğitimden geçmesi mevzuat ile öngörülen Vergi Denetmenlerine bir çırpıda 3600 ek gösterge, 2000 makam tazminatı ve 8000 görev tazminatı verilip Vergi Müfettişi ünvanına getirilerek maiyetinde çalıştıkları Vergi Dairesi Başkanı ve Defterdarında üstünde bir özlük hakkına sahip olmuşlardır. Diğer taraftan işe alınmaları ve çalışma şartları aynı olan Millî Emlak ve Muhasebe Denetmenlerini ise diğer Uzmanlarla birlikte özlük haklarında hiçbir iyileştirme yapılmadan Defterdarlık Uzmanı olarak atanmışlardır. Bu da yeterli görülmeyerek; son dönemlerde özellikle 659 ve 666 sayılı KHK’ler ile yapılan düzenlemeler sonucu; yeni ihdas edilen ve kariyer meslek diye adlandırılan bazı kadrolarının yetkisi, sorumluluğu ve yetiştirilme süreçleri değişmeden sadece görev ünvanının adı değiştirilerek ücret ve emekli aylıklarında emsallerine oranla yüzde 80 gibi bir artış sağlanmıştır. Meselâ Merkezde çalışan ve Saymanlık Müdürlerinin eşiti olan Devlet Muhasebe Uzmanları maiyetinde çalıştıkları Daire Başkanlarını neredeyse ikiye katlayan bir ücret artışıyla Maliye Uzmanı kadrosuna atanmışlardır. Bu düzenlemeler Maliye Taşra Teşkilâtı İdarecilerini hayal kırıklılığına uğratmıştır. Yapılan bu düzenlemelerle çalışanlar arasındaki ücret dengesi düzeltilmek yerine iyice bozulmuştur. Çalışma barışını bozan bu anlayış Anayasanın eşitlik ilkesine de ters düşmektedir. Kanaatimiz odur ki iyi niyetle yapılmak istenilen bu düzenlemelerde Başbakanımız ve Maliye Bakanımız tamamen eksik ve yanlış bilgilendirilerek bir kısmını anlatmaya çalıştığımız bu çarpık tablo meydana çıkmıştır.  
Temennimiz bundan sonra yapılacak düzenlemelerde kamuda çalışanların atama, yetiştirilme süreci ve yaptığı işin önemiyle sorumlulukları göz ardı edilmemelidir. Ortaya çıkan olumsuzlukların bir an önce düzeltilmesi için sayın Başbakanımız ve sayın Maliye Bakanımızın taşra teşkilâtı derneklerinin yöneticilerini kabul etmeleri ve sorunları birebir paylaşmaları oluşan bu çarpık tablonun düzeltilmesine büyük ve olumlu katkı sağlayacaktır.

Okunma Sayısı: 17374
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • osman aslan

    27.3.2015 13:17:41

    Memlekette durumundan memnun olan yok Malesef ben bu teşkilatın 25 yıllık muhasebe şefiyim yıllardır bu teşkilatın yükünü taşıyanlar olarak memur ile aramızda malesef 50 TL fark var uzmanlar ne iş yapıyor arkadaşlar lütfen söyleyin şef ile aynı görevi yapıyorlar ama maaşı da götürüyorlar yanlış anlaşılmasın gözümüz yok allah daha da versin ama biz şefler ve memurları da görsünler sayın yetkililer çıkarın gözlükleri bir etrafınıza bakın

  • PERSONELCİ

    16.7.2013 00:00:00



    Defterdarlıkta görev yapmaktayım. Personel Müdürleri göstergelerinden yakınıyorlar, ama akşama kadar yaptıkları bilgisayar başında chat, müdür odalarının vazgeçilmez konukları lak lak edip geziyorlar, bırakında Milli emlak, muhasebe ile de biraz farkı (!) olsun Yardımcı birim anlarsınız ya

  • ty66

    17.7.2012 00:00:00

    Öncelikle ben bir HİZMETLİ olarak ne müdürler ne memurlar gördüm müdür demeye memur demeye bin şahit ister müdürlerin ve bu memurların yaptını eger ben sözde HİZMETLİ olarak yapmazsam yüzüme tükürün akşama kadar müdür odada chat yapar sözüm ona memur facebook dolaşır.

  • Mustafa Özkişi

    4.5.2012 00:00:00

    fatih bey 17.01.2012
    Seçkin ALEMDAR 17.01.2012 rumuz ve tarihli yazılarındaki ithamlara cevaben,
    Muhasebe Uzmanlığını 2007 yılında kazanmış ancak Müdür Yardımcılığını tercih ederek Uzmanlıktan feragat etmiş bir Malmüdürü olarak,
    meselenin yazımızın anlamından öte kişisel bir çekişmeye konu edilmesinden üzüntü duyduğumu belirtmek isterim.
    Zira bizim meselemiz uzmanların ya da memurların ücretlerinin artırılmasına karşı çıkmak değil de mevcut ücret düzenlemeleri ile sorumluluklar aynı ya da daha fazla olmasına rağmen yeni ünvanlar oluşturulurken aynı işi yapan fakat ünvanı değişmeyen kişilerin liyakatları göz ardı edilerek mağdur edilmeleridir.
    Sayın Yazara da konuyu ciddiyetle ele aldığı içinde ayrıca teşekkür etmeyi borç bilirim.

  • Mucize Çetinkaya

    16.3.2012 00:00:00

    Sayın yazarımız Fuat Beye ve arkadaşımız Ali Yıldırım Beye taşrada çalışan maliye müdür ve müdür yardımcılarının sorunlarını en iyi şekilde dile getirdikleri için teşekkür ediyorum.Saygı ve sevgilerimi sunuyorum..

  • Arife HARBELİOĞLU

    13.3.2012 00:00:00

    Fuat bey’e çok teşekkür ediyorum.Bizim gibi maliyecilerin dertlerine tercüman olmuş.Doğu, Güneydoğu ve diğer bölgelerde ailemizle birlikte mahrumiyet içinde görev yaptım.Çocuklarım sık sık okul değiştirmek zorunda kaldılar.Mevzuatın uygulanması noktasında çeşitli sıkıntılarım oldu..Menfatlerine dokuntuğumuz insanlarla mücadele etmek zorunda kaldım.Teğdit edildim.Bütün imkansızlıklara rağmen kurumdan aldığımız terbiye ile görevimizi layıkıyla yapmaya çalışıyoruz.Yıllarca Devletin muhasebesini tutarak birinci derece imza yetkisine sahip olmamıza rağmen Serbest Muhasebecilik belgesi alamıyoruz.Birçok meslektaşım emekli olamıyor, çünkü maaşlarımız %60düşüyor.Emekli olunca mesleğimizle ilgili bir iş yapamadığımız için zor şartlar altında emeklilerimiz hayatını devam ettiriyor.Yaptığımız iş uzmanlık gerektiren bir iş bu yüzden
    MALİ HİZMETLER SINIFININ oluşturulması iyi olacaktır.Her zaman Yazılarınızla desteklerinizi bekliyoruz.Saygılarımla...

  • halit çakmak

    13.3.2012 00:00:00

    tüm yazanlara çok teşekkür ediyorum bakanlığımız personelinin bukadarzor duruma düştüğünü 36 yıldır hiç görmedim korkumuzdan emekli olamıyoruz lütfen sayın yetkililer burda yazılanları dikkate alın bizlerede emekli olduktan sonra insanca yaşayacak bir ortam hazırlayın . bakanliğımızda bukadar aciz içinde değildir herhalde saygılarımla

  • talat albayrak

    12.3.2012 00:00:00

    Fuat beye sonsuz teşekkür ediyoruz...bizlere tercuman olduğu için ne desek az....

  • hande

    9.3.2012 00:00:00

    Sayın yazarımızın kalemine yüreğine sağlık. Maliye taşra teşkilatında çalışan birisiyim Ancak Sayın Yazar dışardan birisi olarak bizi çok güzel yorumlamıştır saygılar sunuyorum. Çıkan yasalar değişiklikler dikkatinizi çektimi bilmem tüm uzman kadrolarına farklı maaş uygulaması var. Bir Maliye UZMANLARI bu uygulamadan yararlanamıyor. Sayın Bakanım Biz Maliyecileri görün ve Bizi gözetin lütfen. Siz bizi savunmazsanız kim savunur .Her kurumun özelliği vardır ancak Maliyecilik ayrıcalıktır. Eşitliğin ilk ve son durağıdır.Ama biz eşit olamadık hep unutulduk öksüz , yetim ve sahipsiz kaldık ... Saygılarımla

  • hande

    9.3.2012 00:00:00

    Sayın yazarımızın kalemine yüreğine sağlık. Maliye taşra teşkilatında çalışan birisiyim Ancak Sayın Yazar dışardan birisi olarak bizi çok güzel yorumlamıştır saygılar sunuyorum. Çıkan yasalar değişiklikler dikkatinizi çektimi bilmem tüm uzman kadrolarına farklı maaş uygulaması var. Bir Maliye UZMANLARI bu uygulamadan yararlanamıyor. Sayın Bakanım Biz Maliyecileri görün ve Bizi gözetin lütfen. Siz bizi savunmazsanız kim savunur .Her kurumun özelliği vardır ancak Maliyecilik ayrıcalıktır. Eşitliğin ilk ve son durağıdır.Ama biz eşit olamadık hep unutulduk öksüz , yetim ve sahipsiz kaldık ... Saygılarımla

  • Mustafa

    6.3.2012 00:00:00

    Yazarımızın Kalemine sağlık çok iyi anlatmış bakalım duyan olacakmı? Bu düzenlemeler Maliye Taşra Teşkilâtı İdarecilerini hayal kırıklılığına uğratmıştır. Yapılan bu düzenlemelerle çalışanlar arasındaki ücret dengesi düzeltilmek yerine iyice bozulmuştur. Çalışma barışını bozan bu anlayış Anayasanın eşitlik ilkesine de ters düşmektedir.

  • said T.

    12.2.2012 00:00:00

    Maliye çok köklü bir kamu kuruluşudur. bu kuruluşta yapılacak ve yapılan değişikler çalışanlar ve kurulu olan önceki düzene göre yapılması gerekir. gelişigüzel yapılan değişiklikler hem kamuya hem vatandaşa hemde maliyede çalışanlar arasında bazı haksızlıklara sebebiyet verecektir ki bunuda yazar çok güzel beyan etmiş. bu konuda uzman ve halihazırda çalışanlarla istişare edilip daha titiz düzenlemeler yapılmalıdır. ayrıca gerek mevkii gerek parasal olarak yapılan haksızlıklar iyi bir şekilde tespit edilip hızla adalet sağlanmalıdır. yazara teşekkür eder ve bu yapıcı yazılarının devamını dileriz...

  • Murat KARA

    3.2.2012 00:00:00

    YAZIYI VE YORUMLARI OKUYUNCA MALİYE BAKANLIĞININ ÖZELLİKLE GELİR HARİÇ İÇİNDE BULUNDUĞU HAZİN TABLOYU ÇOK NET ANLADIM YILLARDIR TEPEDE BİRBİRLERİNİ YİYEN İDARECİLERİN HASTALIĞI ALT BİRİMLEREDE BULAŞMIŞ. NE OLUYOR NEYİ PAYLAŞAMIYORSUNUZ YAZAR BİR HAK KAYBINI VURGULAMAK VE BİLİPTE BİLMEZLİKTEN GELEN OKUMUŞ ÇAHİLLERİ UYARMAK İÇİN BİR TAKIM KIYASLAMALAR YAPMIŞ NEDEN ALINGANLIK GÖSTERİYORSUNUZ. GERÇEKTEN YAZAR KONUYU EKSİKLERİYLE ÇOK NET ANLATMIŞ KALEMİNE SAĞLIK. İNŞALLAH YETKİLİ BİRİLERİDE BU YZILANLARI OKURDA BU FERYADI DUYAR. BU İNSANLARI BİR ÇIRPIDA YOK SAYAN ZİHNİYET BİR GÜN BUNUN BEDELİNİ MUTLAKA ÖDEYERCEKTİR. BUNDAN HİÇ KUŞKUM YOK. ALLAHA EMANET OLUN.

  • ali

    21.1.2012 00:00:00

    Ben malmüdürlerinin her önüne gelen ödeme evraklarındaki sorumluluklarının neden bu kadar abartıldığını anlamadım.İlçede çalışan bir defterdarlık uzmanıyım(milli emlak) ve gerçekleştirme görevlisiyim..Milli emlak ve personelin özlük ve maaşlarının yanında hükümet konağının yakıtı elektriği suyu vsvs ödemelirinden ben sorumluyum..Diğer kurumlarda da ödeme evraklarındaki sorumluğu 1. derecede gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisine aittken benim amirim olan malmüdürünün bile benim kadar sorumluluğu yokkan neden hala atıyorlar anlamış değilim..

  • malmüdürü

    19.1.2012 00:00:00

    Ben bir Malmüdürüyüm.Müdür Yardımcısı ve Müdürlüğüm de geçen hizmet sürem 11 yıl.Bugüne kadar Ordu,Burdur,Şırnak,Şanlıurfa,İstanbulda 3 ilçede çalıştım.Benim kızım lisede okuyor.Kızım 2 yıl önce Türk Kültür Vakfının düzenlediği öğrenci geğişim prğramında yurt dışı bursu kazandığını söyledi.Kızım seni neden seçmişler diye sordum.Baba biz her yeri gezdiğimizden Türk kültürünü en iyi benim anlatabileceğimi söylediler dedi.Saygılarımla.

  • mehmet

    18.1.2012 00:00:00

    sevgili amirlerim keşke yüksek alsalardı bugün tasarının ilk halindeki 1000 makam tazminatı ile bugün rahatça emekliliğimi düşünebilecektim ama bizleri maraba kedilerini devlet olarak gören işveren olarak gören bazı amirler yüzünden merkezle aramdaki fark açıldı 5018 değiştiğinde bu değişikliği aynı zihniyetle devam çözemediklerinden bilgisayar yokken iki kere kursa gidip bir gün bizdede olacak düşünen beynim zıplaya zıplaya mali hzimetler uzmanlığı ve şimdi defterdarlık uzmanlığı bana artık kalifiye memmmmmurrsun diyerek sana idareceilik vermeyeceğim diyen şimdi açığa alınan müdürümle başladı bu görevimiz o beni şeflikten aşağı görürken Allahım onun yerine verdi. 5018 sayılı yasa kendi harcamalarında bile sorumluluğu olmayan bir daire müdürü çıkardı Kaymakamlar kabul etmese sıkıntı yaşayacaklar bütün sorumluluk gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi üzerindedir bakmayın müdürlerim olurmu deselerde suistimal olsa savunmalarında 5018 görevler ve görevlileri döktürürler oysa kanunda küçük bir değişiklikle kendi ödemesinde şef uzman muhasebe yetkilsi, müdür harcama yetkilisi olabilirdi memur kardeşlerim le beraber yıllarca öbür memurlardan yüksek maaş aldık ve bunu kendimize hak kabul ettik bunu nasıl aldık gelir idaresinin sayesinde vuk ek 13 toplanan gelirlerden payla fon şimdi gelir bizden yarı ayrıldı maaşlarımız yarı düştü yok demeyin çünkü yapılan yürüyüşler sadece gelir müdürlerinin yürüyüşü yüksek trajlı gazetelerde yer aldı bizim yürüyüşler nerde örnekler çok demekki personelle toplumla beraber olmalıyız şu unvanlarınızın değişmesi gerektiğini bile ankarada ben yazdırdım genel müdürün ajandasına toplumdan yabancılaşmış millet bizi anlamıyor yaptığımız işi anlatamıyoruz gelir şefini toplum müdür sanıyor diye, bir çalışma yapıldı anket yapıldı maalesef değişmedi gece iki buçukta hasta annesini ziyarete gelen genel müdürümüze üç arkadaş ilçede sadece muhasebe ve milli emlakın mesai almadığı adaletsiz olduğunu oysa Ctesi Pazar ilçede otobüs kalmadığından otostopla evimize döndüğümüzü aysonu hesapları anlatıldı Allah (C.C) razı olsun iki ay sonra çıktı mesailer ki müdür hizmetli gece bekçisi gelir personeli almakla idi sıkıntı olan durum düzeltildi hatta bu hafta sonu çalışmamız kaymakam bey insaflı olmasa izinsiz çalışmaktan ceza bile alacaktık yani oki maliye gider bölümünün artık kendini iyi bir sorgulayıp kendini toparlaması lazım denetim tazminatına takılan müdürüm 2008 den beri ödeniyor ve kanun açık demiyor denetim yapacak, sayılanlar diyor bende şimdi desem sizinde mali sorumluluğunuz kalmadı kanuna mı bakacağız kişisel bakış açımızamı, denetmenlerimize kanun kanun e işte kanun uysana sıkıntı ne yani herkese gelince kanun size gelince kanun değilmi bizim uzmanlıkla denetmenlerin başlangıcı aynıdır kontrol memurluğu muhasebe uzmanlığı defterdarlık uzmanlığı bunun yenilenmiş halidir rütbei tenzil yoktur eşdeğer görev birleştirmesi vardır iki gurupta denetim tazminatı alıyor görev verildiğinde yapar ama siz diyorsanız bizi müdürlerin emrine vermeyin, bizde uzmanız verildi ve çalışıyoruz kıymetimizi bilen müdürlerle fark yaratıyoruz şimdiki Müdürümdende Allah razı olsun mevzuatı takip ediyor hizmette birbirimizle mevzuat çakıştırıyoruz zaten böyle adamları fazla elde tutamazsınız fırsat verilse merkezde herkesi zorlar ondan çok şey öğrendim adam gibi adam.   Allahım hayırlısını versin doğru teşhis doğru tedavi getirir

  • Mustafa OKKA

    18.1.2012 00:00:00

    Bende Defterdarlık Uzmanı olarak görev yapıyorum, İlçe Müftüsü, İlçe Gıda Tarım ve Hayvancılık Müdürleri 3.350,00 TL civarında maaş alıyorlar. Malmüdürleri ve Müdür Yrd. diğer iadereciler ile neden kendilerini kıyaslamıyorlar. Mahiyetinde çalışanlar ile uğraşıyorlar. Memur arkadaşlara gelince kendilerini Uzman ve Müdürler ile değil de emsali kadrolar ile kıyaslamaları gerekir.

  • mehmet üstündağ

    18.1.2012 00:00:00

    Öncelikle sayın yazarımızın tespitlerine harfiyen katıldığımı belirtirken ve uzun yıllar Malmüdürlüğü,Saymanlık ve şimdide Gelir teşkilatında idareci olarak çalışan ve Maliye teşkilatını iyi tanıyan biri olarak yapılan yorumlardan sonra birazda bu olanlar müstehakız diye düşünmeye başladım.ne oluyor arkadaşlar saygıyı sevgiyi bir anda kaybettik bir kısmı yok efendim personelim benden fazla alıyor almasın,bir kısımki (sonderece kınıyorum)yok efendim müdür ve müdür yardımcıları bizim girdiğimiz sınavda başarılı olamaz ya ayıptır insanın utanması lazım seni yetiştiren bu insanlar insanın saygısını kaybetmemesi ama amir durumda olan arkadaşlarında personelinin aldığı ücreti kıyaslamaması lazım.aynısını bize verseler yokmu diyeceğiz onların çok fazla demiyelim bizede verin diyelim.Gelelim vergi denetmenlerine helal olsun adamlara yıllardır dernekleri vasıtasıyla yılmadan uğraştılar hiç yılmadılar ve sonucunuda aldılar bizim Say-Deer veya Gim-Der hak kayıpları yaşanınca telaşla birşeyler yapma gereği duydular Allah için bu 646 sayılı KHK çıkmadan dernek üyelerinin sayısına bakın birde şimdiki üye sayısına bakın Vergi Denetmenlerinin bizden ne kadar dernekleşmede önde olduğunu görürsünüz yiğidi vur ama hakkını ver.Şu saatten sonraki önerimde çalışan tüm personel bizim personelimiz uzmanda,müd.yrd.da,müdürde saygıyı kaybetmeyip alabildiğimizce hakkımızı savunalım ama lütfen biribirimize saygıyı kaybetmeyelim unutmayalımki saygıyı kaybedersek işte asıl o kaybederiz.Bu arada vefakar memurlarımızıda unutmayalım asıl mağdurlarda onlar diye düşünüyorum.Saygılarımla

  • mağdur memur

    18.1.2012 00:00:00

    81 il 832 ilçe ve 1354 muhasebe birimi , bu birimlerin %30 unda müdür yoktur. müdürlük görevi uzman, şef veya memurlar tarafından yürütülmektedir. yani sayın müdürlerim sizler bulunmaz hint kumaşları değilsiniz zaten hiç bir iş yapmıyorsunuz işleri bizler yapıyoruz siz bilmem kaç çeşit işle uğraşıyoruz diye hava atıyorsunuz. siz olmadan da bu işler bizim sayemizde tıkır tıkır yürüyor. ha birde bilmem kaç türlü sınavdan geçip müdür olduk şovunu başkasına yapın maliye çalışanları kaç sınav olduğunu biliyor.

  • Olgun Güney

    18.1.2012 00:00:00

    Uzmanların müd. yrd larından ve müdürlerden fazla maaş aldığı yok.

    KAdro derece ve kademeleri aynı olan bu ünvandakiler hepsi farklı almaktadır. Ancak HERKESE aynı olarak verilmekte olan çocuk ve aile yardımından dolayı uzmanlar fazla maaş almaktadır. birde buna müd ve müd yrd larının kadro derecelerinin düşük olması eklenince elbetde maaşları düşük kalmaktadır.

  • Olgun Güney

    18.1.2012 00:00:00

    Aynı derece ve kademede bulunan şef, müd. yrd, uzman ve müdürlerin maaş ları farklıdır, bu ünvanlarda uzman sadece şefden fazla almaktadır.

    Ancak uzmanın daha üst derecelerde olması + çocuk ve aile yardımı almasından dolayı müd. ve müd yrd larından fazla almaktadır.

    Maaş hesaplamayı bilmeyen yeni öğretmenlerin okuldaki hizmetli benden fazla alıyor demesi farklı ancak muhasebeyi bilenlerin bu şekilde bu olayı çarpıtmaları abesle iştigal etmekten başka birşey değildir.

  • Ali Demir

    18.1.2012 00:00:00

    2006 uzmanlık sınavı orta dereceli zorlukta olan bir sınavdı, 2009 ve 2010 sınavları hakikaten zor bir sınavdı kazananları tebrik etmek lazım. Yorumları okudum Mehmet Üstündağ, Muhasebe Denetmenleri ve mağdur Maliye memurları gerçekleri söylemişler. Eski malmüdürleri sınavlara girse ne yapar bilemem ama Sağlık Bakanlığından Maliye Bakanlığına geçen ve müdürlük hakları 2002 yılında alınan amirlerimizin Maliye Muhasebe yetkilisi sınavlarında ve son olarak yapılan görevde yükselme sınavlarında 2004, 2009-2010 ve 2011Müdürlük sınavlarında derece yaptıklarını ; sınavda katılıma göre başarı ortalamalarının %70’lerde olduğunu hatırlatma gereğini duydum birden.Bunu Bakanlık bürokratlarından da defaafle duymuş olmamıza rağmen bu arkadaşların 5. ve 6. bölgede en problemli yerlere layık görülmesi de heralde bir ödül olsa gerek diye de acı bir gülümseme geliyor yüzlerimize.. El elden üstündür..
    Ayrıca maaş muhabbetini bırakıp birbirinize saygılı olmanızı öneririm.
    Hepinize Sağlık Bakanlığından selamlar. sunarım.Bu konu daha çok konuşulur mağdur olan memurlarınız, denetmenler, kontrölorler ve gelir uzmanlarıdır..Bakanlığınızın hiç olmazsa denetim tazminatı ve muhasebe yetkilisi sertifikası vermesi hakkınızdır.

  • Ahmet Kara

    17.1.2012 00:00:00

    Ben taşrada memurum. 1831 tl maaş aldığımız iddia edilmiş, Bütün işi yapan bizim maaşımız 1571 TL dir. (daha düne kadar 1430 TL idi.) Şuan en düşük maaş alan devlet memurları biziz. Üniversite mezunu olmamıza rağmen. Zabıt katipleri dahi bizden daha fazla maaş almaktalar. Bu arada haftanın 6 günü çalıştırılan tek memurlar biz olsak gerek...

  • ayşe

    17.1.2012 00:00:00

    maliye bakanlığı içerisindeki haksızlıklar hat safhada. ama maliyede esas ezilen hakkı yenilen memurlardır. üst düzey zaten belli bir hakka ve hakkını savunacak güce sahiptir. hep üst yöneticilerin hakkı savunulurken neden kimse maliye çalışanlşarının hakkından bahsetmiyor. sesimizi duyan kimse yok mu????????????????????????

  • ayşe

    17.1.2012 00:00:00

    maliyede haksızlıklar hat safhada elbet üst yönecilerde haksızlıklara maruz kalıyolar. ama maliye bakanlığında esas ezilen memurlardır. neden hep güçlülerin yanındasınız? sesimizi duyan yok mu????????????????

  • Zeynel Abidin ERİM

    17.1.2012 00:00:00

    Sayın Zimmetoğlunu yürekten kutluyorum,değerli arkadaşlar öncelikle şunun bilinmesinde fayda var;biz Maliye Müdürleri herkese hak ettiğinin verilmesi en büyük dileğimizdir.Bizim anlatmak istediğimiz ünvanlar aynı olmakla birlikte iş yükü ve sorumluluğun dikkate alınmadan bir düzenlemeye gidilmesidir.

  • fatih bey

    17.1.2012 00:00:00

    Sayın mustafa özkişi bey senin dediğin gibi basit değil olay o zaman giripte sınava alsaydın uzmanlığı elinden alan olmadı ayrıyetten bizim girdiğimiz bu sınav senin dediğin gibi değil. Bu sınavlar yani uzmanlık sınavları ve süreci senin müdür-müdür yardımcısı ve şef kadrolurundaki kişilerin giripte alamadığı bir sınav. Uzmanaları bu kadar kötülemeyin lütfen . Son olarak kedi uzanamayacağı ciğere mundar dermiş misali sizinkisi

  • Seçkin ALEMDAR

    17.1.2012 00:00:00

    Mustafa özkişi denen şahıs, sen Muhasebe Uzmanlığı sınavının nasıl olduğunu biliyormusun, senin zaten uzman dediğin müdür ve müdür yardımcıları bizim sınavımıza girse 50 alamazlar. Alırım diyorlarsa ilk sınava bekliyoruz, çünkü biz daha çok maaş alıyoruz, denetim tazminatımız var.....Eeeee öyleyse niye girmiyorlar bizim sınavımıza, rezil olmaktanmı korkuyorlar, şartlarımı tutmuyor yoksa 3-4 kişiye amircilik oynamak içinmi girmiyorlar, bekliyoruz ve diyoruzki bakanlıktaki her kadro ile birlikte sınava varız hodri meydann

  • maliyeci

    17.1.2012 00:00:00

    tüm ustadlarıma iyi akşamlar diyorum..burdaki yorumları okurkende kısa bir süredir bu teşkilatta olmama rağmen şöle bir değerlendirme yapmak istiyorum...bende defterdarlık uzmanı olarak görev yapmaktayım ve kesinlikle sayman müdür ve müdür yardımcılarımızın bir hak kaybına ugradıklarını düşünmekteyim çünkü o insanlar bu ünvanı almak için uzun ve yorucu bir süreçten gecmektedirler ve unutulmamlıdırki bizlerde onlara bağlı çalışmaktayız yani kendileri bizim amirlerimizdir. onlara yapılan haksızlık onların bir nüfus müdürü yada sorumluluk ve iş yükü bağlamında kendileri ile denk olmayan diğer kurum müdürleri ile eş değer olması bence haksızlıktır. tabi sayın müdürlerimdende kendilerine yapılan haksızlığın sorumlusu bizlermişiz gibi bizleri dışlamalarını veya ezmeye haklarımızı yemeğe kalkmalarını görmek bizi dahada üzmektedir. bir nevi bir cogumuz kendi sahsım adına bu sınavı kazanmamda sayman müdürümün etkisini yok sayamam..hem kaynak bağlamında hemde mevzuatı yorumlamam acısından..

  • Nurcan YILDIZ

    16.1.2012 00:00:00

         Sayın yazarımıza konuyu gündeme getirdiği için teşekkür edi
    yorum.
         Bazı arkadaşlarımızın yorum yaparken suçlamalarda bulunması ve kamuoyunu yanlış bilgilendirmelerini de kınıyorum.
        15 ocak 2012 maaşını alan bütün deftardarlık uzmanı arkadaşlar   Ali Bey ’in ne demek istediğini anlamışlardır.
        Yapılan son değişikliklerle birlikte maliyedeki huzursuzluk gittikçe derinleşiyor.Aynı dairede birlikte çalıştığımız personelimiz yapılan değişikliklerle ilgili    her söylediğimiz şeyi yanlış anlamaya başladı bizim derdimiz defterdarlık uzmanlarının aldığı maaş değil, müdür ve müdür yardımcıları olarak uğradığımız hak kayıplarıdır. Her ödeme evrağına attığımız imzanın bir sorumluluğu var bunu görmezden gelen teşkilatımız ne zamana kadar ilgisiz kalır bilmiyorum ama yapılan düzenlemelerin adil olmadığını maliyedeki bütün çalışanlar biliyor bunu görmezden gelmek olayı başka yöne çekmek   isteyenlerede şunu demek istiyorum ’’Bugün bize olanlar yarın sizin de başınıza gelebilir’’

  • berna demircan

    16.1.2012 00:00:00

    Anayasa’nın 5, 10, 40 maddeleri ve IV kısmının Çalışma Hakkı ve Ödevi başlığı altındaki 49. maddesinde belirtilen “Devlet, çalışanların hayat seviyesini yükseltmek, çalışma hayatını geliştirmek için çalışanları ve işsizleri korumak, çalışmayı desteklemek, işsizliği önlemeye elverişli ekonomik bir ortam yaratmak ve çalı...şma barışını sağlamak için gerekli tedbirleri alır.” ile VII kısmının Ücrette Adalet Sağlanması başlığı altındaki 55. Maddesinde belirtilen “Ücret emeğin karşılığıdır. Devlet, çalışanların yaptıkları işe uygun adaletli bir ücret elde etmeleri ve diğer sosyal yardımlardan yararlanmaları için gerekli tedbirleri alır.” hükümleri ile 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun Temel İlkeler başlığı altındaki 3. maddesinin B bendine göre “Devlet memurlarına, yaptıkları hizmetler için lüzumlu bilgilere ve yetişme şartlarına uygun şekilde, sınıfları içinde en yüksek derecelere kadar ilerleme imkânını sağlamaktır.” hükümleri göz önünde bulundurulmaksızın Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü bünyesinde Memur, V.H.K.İ. ve Şef kadrosunda çalışan personeller mağdur edilmektedir.
                Çünkü aynı Bakanlık bünyesinde bulunan Gelir İdaresi Başkanlığı 2006 yılından bu yana kurum içi 5 adet Özel Uzmanlık Sınavı ile yaklaşık 10.000 personelini uzman yapmıştır. Gelir İdaresi Başkanlığı’nın açmış olduğu bu sınavlara Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nde çalışan personel Gelir İdaresi Başkanlığı’nda çalışmadığı için katılamamıştır. Aynı şekilde Muhasebat Genel Müdürlüğü 2006 yılından bu yana 3 adet Özel Uzmanlık Sınavı açmıştır. Buna karşın Milli Emlak Genel Müdürlüğü sadece 2006 yılında Özel Uzmanlık Sınavı açmıştır. Yukarıda belirtilen Anayasa ve Kanun maddelerine kesinlikle aykırı bir durum söz konusudur. Çünkü burada EŞİTLİKTEN bahsedilmesi söz konusu değildir.
                Ayrıca 06/10/2011 tarih ve 28076 sayılı Resmi Gazete ile Maliye Bakanlığı Personeli Görevde Yükselme, Unvan Değişikliği ve Atama Yönetmeliği’nin Hizmet grupları başlığı altındaki 5. Maddesinde bulunan Yönetim Hizmetleri grubunda bulunan Şef ibaresi mülga olmuştur. Bu durumda Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü bünyesinde çalışan Memur, V.H.K.İ. vb. unvanlarında çalışan personelin görevde yükselme şansı kalmamıştır. Bu durumda 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununun Temel İlkeler başlığı altındaki 3. maddesinin B bendine tamamen aykırı bir durumdur.
    Bu nedenle teşkilatımızda halen çalışmakta olan Memur, V.H.K.İ. vb. unvanlarındaki personellerin bu mağduriyetinin giderilmesi ve Bakanlığımızın diğer genel müdürlüklerinde çalışan personelle EŞİT HAKLARA sahip olabilmesi amacıyla; Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nce özel uzmanlık sınavı açılması taleplerimiz gerekli yerlere iletilmiş ancak üvey evlat muhamelesi gören biz milli emlakçıları dikkate almamışlardır. konunun sizizn tarafınızdan da gündeme getirilmesini önemle rica ederim.      

  • Mustafa Özkişi

    16.1.2012 00:00:00

    Öncelikle Maliye Teşkilatının Osmanlıya kadar dayanan köklü bir geçmişi ve buna bağlı olarak kariyer ve liyakat sahibi memurları ile idarecileri olduğunu unutmamalıyız.
    Zira fersude Avrupanın ekonomik sisteminin çöktüğünü gözlemlediğimiz şu günlerde memleketin tarihi boyunca tüm çalkantılara karşın mali anlamdaki başarılarda bu teşkilatın önemli bir payı olduğu aşikardır.
    Dolayısıyla elbette tüm personeli hakettiği ücret i almalıdır.
    Ancak yeni kavramlarla dengelerin bozulması değil sistem içinde çalışanlara ufuk açılması başarıyı getirir.
    Oysa ki uzmanlık kavramı anlamı dışında kullanılarak belli bir alanda yüksek bilgi sahibi kimselerin değil yüksek ücret verilmek istenen herkesin toplandığı bir havuz haline gelmiştir.
    Bu nedenle aynı işi yapan ve birinin ünvanı Memur, diğerinin ünvanı Uzman olup, Memur ya da Şef olanın Uzmanın maaşının neredeyse yarısı kadar maaş alması şahsımın olduğu kadar elbette Kamunun ve Kamuoyunun vicdanını sızlatacaktır.
    Bununla birlikte Uzmanlığın iki basamak üstündeki bir ünvanda olup uzmanlığa nazaran kat kat fazla sınavdan geçerek Maliye Müdürü veya Müdür Yardımcısı olanların kendi alanlarında zaten Uzman oldukları açıktır.
    Buna rağmen ücret düzenlemeleri
    sorumluluk+liyakat+kariyer=ücret
    eşitliğine göre değil de
    yeni ünvan=fazla ücret
    eşitsizliğine göre yapılmıştır.
    Elbette eşitsizlik rahatsız edici ve adil olmayan bir yaklaşım olarak vicdanları her zaman rahatsız edecek ve çalışma huzurunu bozacaktır.
    Dünya ekonomisinin krizde olduğu bir ortamda EŞİTSİZLİKLERLE bozulan bir mali yapıya mı yoksa İSTİKRARLI bir Maliyeye mi ihtiytaç vardır?

  • Mustafa Özkişi

    16.1.2012 00:00:00

           Öncelikle Maliye Teşkilatının Osmanlıya kadar dayanan köklü bir geçmişi ve buna bağlı olarak kariyer ve liyakat sahibi memurları ile idarecileri olduğunu unutmamalıyız.
           Fersude Avrupanın ekonomik sisteminin çöktüğünü gözlemlediğimiz şu günlerde memleketin tarihi boyunca tüm çalkantılara karşın mali anlamdaki başarılarda bu teşkilatın önemli bir payı olduğu aşikardır.
           Dolayısıyla elbette tüm personeli hakettiği ücret i almalıdır.
    Ancak yeni kavramlarla dengelerin bozulması değil sistem içinde çalışanlara ufuk açılması başarıyı getirir.
           Oysa ki uzmanlık kavramı anlamı dışında kullanılarak belli bir alanda yüksek bilgi sahibi kimselerin değil yüksek ücret verilmek istenen herkesin toplandığı bir havuz haline gelmiştir.
           Bu nedenle aynı işi yapan ve birinin ünvanı Memur, diğerinin ünvanı Uzman olup, Memur ya da Şef olanın Uzmanın maaşının neredeyse yarısı kadar maaş alması şahsımın olduğu kadar elbette Kamunun ve Kamuoyunun vicdanını sızlatacaktır.
           Bununla birlikte Uzmanlığın iki basamak üstündeki bir ünvanda olup uzmanlığa nazaran kat kat fazla sınavdan geçerek Maliye Müdürü veya Müdür Yardımcısı olanların kendi alanlarında zaten Uzman oldukları açıktır.
           Buna rağmen ücret düzenlemeleri
    sorumluluk+liyakat+kariyer=ücret
    eşitliğine göre değil de
    yeni ünvan=fazla ücret
    eşitsizliğine göre yapılmıştır.
           Elbette eşitsizlik rahatsız edici ve adil olmayan bir yaklaşım olarak vicdanları her zaman rahatsız edecek ve çalışma huzurunu bozacaktır.
           Dünya ekonomisinin krizde olduğu bir ortamda EŞİTSİZLİKLERLE bozulan bir mali yapıya mı yoksa İSTİKRARLI bir Maliyeye mi ihtiytaç vardır?

  • Sevdin ADIGÜZEL

    16.1.2012 00:00:00

    Yazarımıza bu konuyu gündeme getirmesinden ve irdelemesinden dolayı teşekkür ederim.Çok net bir tablo ortaya çıkarmış.

  • Emrah A

    16.1.2012 00:00:00

    Her zaman olduğu gibi yine değişim karşıtları iş başında.. Hani sizleri okuyan maliye bakanlığı çöktü sanar. Maliyedeki değişimler bi kaç eksikliğin dışında gayet olumlu, bir geçiş süreci yaşandığı için rahatsız olanların kuru gürültüsü gereksiz bir yaygaraya mahal veriyor sadece. Bu zamana kadar denetmen sıfatını alıp odasındaki hamakta salınarak yatanlarla çalışanların arasındaki farkın yani elmasla kömürün ayırt edildiği gündür bu gün. Boş boş bilgisayarlarınızda balon oynayıp emek sarfedenlerin hakettiği kazanımlara göz dikmeyin, yapılan işlerin niteliğine ve yoğunluğuna bakın. Arsız bi şekilde maaş talep edeceğinize aldığınız parayı haketmeye çalışın. Saat 11:50 de öğle yemeğine çıkıp 14:00 a kadar laklak yapan saat 16,59 da ışık hızıyla bürodan çıkan bi zihniyetle gece yarılarına kadar çalışan, sınav üstüne sınavlara giren bir meslek grubuyla kendinizi bir tutmaya kalkmayın. Elinizi vicdanınıza koyun, haklarınızı çamur atarak değil , bizim yaptığımız gibi kalitenizi ortaya koyup isteyin, varsa tabi..

  • Zeynel Abidin ERİM

    16.1.2012 00:00:00

    ÖNCELİKLE SAYIN YAZARI TEBRİK EDERİM,ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUYU DETAYI İLE AÇIKLAMIŞ.ŞU KADARINI EKLEYEYİM;MALİYE CAMİASI 70’Lİ YILLARDAN BERİ TAKİP EDİYORUM ORTA KADEME İDARECİLERİ ATARKEN HEP KARİYER SINAVI YAPMIŞ VE BUNUN OLMAZSA OLMAZ BİR KURAL OLARAK TAVİZSİZ UYGULAMIŞTIR.GELİN GÖRÜNKİ DAHA DÖNE KADAR İKİ SATIR YAZI İLE YÖNETİCİ OLANLARIN BULUNDUĞU BAKANLIKLARIN HALİ ORTADA SÜREKLİ İKİ YAKALARI BİR ARAYA GELMEMEKTE,AMA ŞİMDİ TABİ EŞİT İŞE EŞİT ÜCRET VAR TABİ,BEN YIL SONUNDA ÜÇ DEFA İHALE YAPIP SONUÇ ALAMAYAN DAİRE MÜDÜRÜ BİLİYORUM,BİR TÜRLÜ İHALE DÖKÜMANINI HAZIRLAMAYAN SONUNDA İLÇE MALMÜDÜRÜ BU İŞİN ÜSTESİNDEN GELMİŞ,HİÇ BİR SORUMLULUĞU OLMAYAN VE HAYATTA SORUMLULUK NEDİR BİLMEYENLERLE EŞİTLENMEK DOĞRUSU BUNA EŞİTSİZLENMEK DE DİYEBİLİRİZ.MALİYE MÜDÜLERİ EN BİR VEYA İKİ YIL KURSUN YANINDA BİRDE BEŞ ALTI SINAV SONUNDA BU MAKAMLARA GELİRLER.SAYGILARIMLA.

  • yaşar uzun

    16.1.2012 00:00:00

    yemin ederim ki bir yazı kanayan yaraya ancak bu kadar melhem olabilir. bu yazıyı kaleme alanlara tşkr ediyorum. çünkü çok yerinde bir tezpit yapılmıştır.

  • yaşar uzun

    16.1.2012 00:00:00

    bu yazıyı yazanları tbrk ediyorum. kanayan yaramıza melhem oldunuz ve çok doğru tespitlerde bulundunuz. ali yıldırım beyin yazısını destekliyorum zira ücret durumu uzmanlar lehine bozulmuştur. benim uzmanın 4. derece ben 1/4 yani 3 derece yukardayım ama maalesef benim maaşım uzmanla aynıdır. saygılarımla...

  • Serpil SİVRİ

    16.1.2012 00:00:00

    Sayın Ali YILDIRIM; Yükselme duygusu bitince bakanlığımız çalışanlarının kalitesini nasıl yükseltilebilinir? diye ifade kullanmış çok doğru. Maliye Bakanlığında görev yapan Şef ve Memurlar için Muhasebe Uzmanlığını (Yeni adıyka Defterdarlık Uzmanı) düzenleyen 178 Sayılı K.H.K.’nin 43 maddesi, 26/9/2011 tarihli 659 Sayılı KHK 17. maddesi ile yeniden düzenlenmiş ve bu düzenleme ile bakanlık personellerinin özel uzmanlık sınavı ile uzman olabilmesinin yolu kapatılmıştır.
    Ali YILDIRIM Müdürümüzün yazıdıklarına katılıyor ve destekliyorum. Maliye Bakanlığı, özellikle de gider birimlerinde yaşanan sorunların eşitsizliklerin bir an önce çözüme kavuşması gerekir.

  • Cevdet Demir

    16.1.2012 00:00:00

    Başta sayın yazarımız olmak üzere bu konuda emeği gecen tüm arkadaşlara sonsuz teşekkür ediyorum. Bakanlığımız uzman arkadaşlarımızın yer değiştirme yönetmeliğini ne zaman yayınlıyacak merak ediyorum. Saygı ve selamlar

  • Serpil SİVRİ

    16.1.2012 00:00:00

    Sorun sadece derneği olan unvanların değil, derneği olmayan Muhasebe Emekçilerinin (Muhasebe Şefi ve memurları) da sorunudur.

  • ilbeyi

    15.1.2012 00:00:00

    bu vergi denetmenlerini anaları kadir gecesi doğurmuş. Dünya da nerde var bilmiyorum. ’’Bir gecede kontrol memuru, bir gecede denetmen, bir gece de vergi müfettişi olmak.’’

  • Ali YILDIRIM

    15.1.2012 00:00:00

    Maliye çalışanları ile ilgili yazıdan dolayı değerli yazarımızı tebrik ediyorum.
    Ben yorumları okuyunca bir şeyler yazma zarureti doğdu. Yorumculara baktığımda hemen hemen hepsinin maliye çalışanı olduğunu ve herkesin kendi görevinin daha önemli olduğunu vurguladıklarını görüyorum. Bu teşkilat içerisinde çalışanların biri birlerine olan saygı ve sevgisindeki azalmayı da gösteriyor ve çok yanlış buluyorum. Bizlerin birlik ve beraberliğimizi güçlendirmek zorunluluğumuz bulunmaktadır.
    Yazarımızın Yazısında;
    “Maliye Bakanlığının; tarihten gelen köklü geçmişiyle, kendine has prensip yapısı ve etik anlayışıyla ayrıcalıklı bir bakanlık olduğunu taraflı tarafsız her kesim peşinen kabul etmektedir. Maliye Bakanlığı lehine pozitif fark doğuran sebeplerin başında ise personel potansiyeli ön plana çıkmaktadır.”
    Deniliyor. Burada ki ifade tüm maliye çalışanlarını içine alıyor. Bende 28 yıldır maliyede çalışan biri olarak maliye personelinin ayrıcalıklı olduğunu savunanlardan biriyim. Odacısından en üs noktadaki görevlisine kadar herkes farklıdır. Niçin Maliyenin geçmişten bugüne kadar üstlendiği fonksiyondan kaynaklanmaktadır. Maliye kadar seçici davranarak personel alan ve personelini eğiten bir kurum bulunmamaktadır. Maliyede bir kişi hizmetli olarak da göreve başlasa memur olmak ister, memur olunca şef, şef olunca, müdür yardımcısı, müdür yardımcısı olunca, müdür, defterdar yardımcısı, defterdar gibi devam eder gider.bunun için de her kademede yazılı sözlü sınav ve seminerlere katılmak zorunluluğu bulunmaktadır. Bu amaç memurun kendisini yetiştirmesi için devamlı zorlar ve kalitemiz de bundan farklı. Yaptığımız işe de baktığımızda hemen hemen tüm kurumları ilgilendiren işler ile uğraşıyoruz. Bu diğer kurumlarda yok. Başka kurumların çalışanlarını küçük görmek önemsemek gibi bir düşüncem kesinlikle yok. Herkesin teşkilat yapısının kendisine yüklediği görev var ve bunlar önemli. Ben maliyeden bahsederken yükselme imkanının daha fazla olduğunu bunun da kaliteyi yükselttiğini vurgulamak istiyorum.
    Peki, bundan sonra bu böyle devam eder mi?
    Bence etmez. Çünkü Yorumlara baktığımda bunun işaretini görüyorum. Ayrıca yeni yapılanma da bunu zorluyor.
    Konunun daha iyi anlaşılması için mali haklar ile ilgili birkaç örnek vermek istiyorum.
    Maliye Bakanlığının Merkez ve taşra teşkilatında çalışanlar yıllardır aynı işi yapmaya devam ediyorlar. Teknolojinin sunduğu imkânlar dışında hemen hemen yıllardır aynı görev ve sorumluluklar devam etmektedir. Bu işler geçmişte;
    Merkezde Memur, şef, uzman, müdür, daire başkanı, genel müdür yardımcısı, genel müdür, müsteşar yardımcısı ve müsteşar.
    Taşrada memur, şef, müdür yardımcısı, müdür, defterdar yardımcısı ve defterdar.
    Unvanları ile yürümekte iken, içerisine gerek merkez ve gerekse taşra da uzman kadroları ihdas edilerek yeni bir unvan eklendi ve aynı işlerin yeni kadrolarla da yürütülmesine başlandı. Eğer işin uzmanlarca yapılması planlanmakta ise merkezde memur, şef müdür görevlerinin, taşrada da memur, şef ve müdür yardımcılarının çalıştırılmaması lazım. Ama bu böyle olmadı hem eski unvanlarla hem de yeni unvanlarla personel çalıştırılıyor ve yapılan sınavlar ile de her iki kadro için de adam alınıyor. Asıl sıkıntı yeni ihdas edilen kadrolar ile eskisinin ücretlerinde farklılıklar yaratılıyor. Huzuru da bu bozuyor.
    2012 yılında belirlenen katsayılara göre merkez ve taşra teşkilatında 1. Dereceden aylık alanlar çalışanların ücretlerinden örnekler vermek istiyorum.
    Merkez; Genel Müdürü 5909, Genel Müdür Yardımcısı 4788, Daire Başkanı 4617, Maliye Uzmanı 4057, Mali Hizmet Uzmanı 3275, Müdür 2808 Şef 1940 ve Memur 1831 TL.
    Taşrada; Defterdar 4455, Defterdar Yardımcısı 2996, Müdür 2.808, Müdür Yardımcısı 2672, Uzman 2677, Uzman yardımcısı 9. derecede 2204, Şef 1940 ve Memur 1831. TL.
    Ücret almaktadır. Alt derecelerde müdür ve yardımcılar uzmanlardan daha az ücret almaktadır.
    Yukarıdaki Unvanlara göre her kademedeki ücret farklarına bakalım bu çarpıklıktan sonra kim yükselmek için gayret gösterir? Yükselme duygusu bitince bakanlığımız çalışanlarının kalitesini nasıl yükseltilebilinir? Bence bu husus dikkat etmek gerekir. Yoksa ülkemizin her insanı çok değerli ve bunların içerisinden seçilerek kamu görevi yürüten ve çeşitli kurumlarda görev yapan insanlarımız değerlidir. Herkesin üstlendiği görevin mali sorumluluğu, önemi dikkate alınarak   insanca yaşaması ve emekli olduğunda da kalan ömrünü insanca geçirecek bir ücret sisteminin sağlanması devleti idare edenlerin üzerine bir borçtur. Bunun adil olarak dağıtılmaması halinde vebalinin ağır olacağını unutmamamız gerekir.
    Selam ve Saygılar.

    Ali YILDIRIM

  • Ali YILDIRIM

    15.1.2012 00:00:00

    Değerli yazarımızın yazısında bahsedilen 30.12.2012 tarihli SAYDER’in basın açıklamasında da maliyenin çalışanlarının önemini belirtir bildiriyi konu ile ilgisinden dolayı halkımızla paylaşmak istiyorum.






    Maliye Saymanlar Derneğinin 30.12.2011 Tarihli Basın Bildirisidir

    I – NEDEN BURADAYIZ?
    Maliye Bakanlığının Merkez ve Taşra teşkilatında görev yapan biz Müdür ve Müdür Yardımcıları neden buradayız?
    İki nedenle buradayız. Birincisi devlet bütçe uygulaması içinde yıllardır hizmet veren en yetkin meslek grubu olarak, son hukuki düzenlemelerin yaratacağı telafisi imkânsız tahribatın (yetkililerle paylaşamadığımız için) kamuoyu ile paylaşmak bir bakıma toplumumuzu ve yetkililerimizi uyarma sorumluluğumuzu yerine getirmek için buradayız.
    İkincisi ise, Maliye Bakanlığı teşkilat yapısında gerçekleştirilen düzenlemelerin meslek mensuplarının çalışma koşullarında meydana getirdiği çarpıklıkları ve bunun muhtemel sonuçlarını halkımızın bilgisine sunabilmek için buradayız.
    II – KONU NEDİR?
    Bilindiği gibi demokratik yönetimlerin temel özelliği halkın vergilerinin adil olarak toplandığını ve bundan belki daha da önemlisi ödediği vergilerin toplumun siyasal bağımsızlığı, güvenliği, refah ve huzuru için etkin ve verimli bir şekilde kullandığını bilme (denetleme) hakkına sahip olmasıdır. (Toplum bu hakkını seçtiği temsilcileri eliyle kullanır.)
    III – BÜTÇE DENETİMİ NASIL YAPILIR?
    Bütçe denetimi, birincisi bütçenin kanunlaşması aşamasında parlamentoda yapılır. İkincisi bütçe uygulanıp sonuçlandıktan sonra kesin hesabın yine parlamentoda değerlendirilmesinde yapılır.
    Kesin hesabın çıkarılmasına dayanak teşkil eden temel veriler, Saymanlık Müdürlüklerinin bütçenin uygulama aşamasında yaptıkları denetim ve muhasebe hizmetleri ile hazırlanır. Saymanlık Müdürlükleri hem kesinti suretiyle tahsil edilmesi gereken vergilerin hukuka uygun şekilde toplanmasında hem de kamu harcamalarının yasalara uygun şekilde gerçekleştirip ödenmesinde sahip oldukları yüksek ahlaki standartları ve mesleki uzmanlıkları ile kilit rol oynamışlardır. Bu anlamda Saymanlık teşkilatı toplumun bütçe hakkının kusursuz işlenebilmesi için üzerlerine düşen görevi bugüne kadar layığı ile yerine getirmiştir.
    Bütçenin uygulanması aşamasında denetlenmesi vazgeçilemez bir görevdir. Bunun Saymanlık Müdürlükleri dışında hem nitelik bakımından hem de kapsam bakımından yerine getirebilecek ikinci bir kurum ve kuruluş bulunmamaktadır.
    Bütçenin uygulandıktan sonra denetlenmesi ikincil derecede önemlidir ve bu işlem de Maliye Bakanlığı teftiş elemanları ve Sayıştay tarafından yerine getirilmektedir. Uygulama sonrası denetimin sağlıklı ve etkili olabilmesi de esasen uygulama sırasındaki (saymanlık müdürlükleri) denetiminin sağlıklı olması ile mümkündür.
    IV – YENİ DÜZENLEMELER NE GETİRİYOR?
    1 – 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Saymanlık Müdürlüklerinin bütçe uygulamasını denetleme yetkileri kaldırılmış, Saymanlık Müdürlükleri sadece kurumların kendilerine sundukları belgeleri muhasebe kayıtlarına geçirmek zorunda olan kayıt servisleri konumuna indirilmişlerdir.
    5018 sayılı Kanun, bütçenin uygulama sırasındaki denetimini yine uygulamayı yapana bırakmak gibi garip bir uygulama getirmiştir. Böyle bir düzenleme pek çok bakımdan sakıncalıdır.
    a) Mali denetim ciddi bir uzmanlık konusudur. Bir doktorun, bir mühendisin, bir eğitimcinin, bir güvenlikçinin… çok farklı uzmanlıklarıyla, hemen hiçbir zaman yan yana bulunmaz.
    b) Kanunlara uyup uymadığını, hukuki düzeni ihlal edip etmediğini tespit görevini kişinin kendisine bırakmak anlamındaki böyle bir düzenleme, denetimin mantığı ile bağdaşmaz. Çünkü denetimin sonunda ihlalin (en azından) engellenmesi söz konusudur.
    c) Kaldı ki Saymanlık Müdürlüklerinin bütçenin uygulama aşamasındaki denetimleri ortadan kaldırılmakla yetinilmemiş, uygulama sonrası denetimin en önemli unsurları olan maliye müfettişleri “vergi müfettişi” unvanı ile muhasebat kontrolörleri “maliye uzmanı” ve denetmenler ise “defterdarlık uzmanı” unvanlarıyla bütçe uygulamasını denetleme görevinin dışına çıkarılmışlardır.
    d) Yapılan yanlışlıklar bunlarla da sınırlı kalmamış özellikle 659 ve 666 sayılı KHK ile Saymanlık Müdürlüklerinin ve Maliye Bakanlığının tüm orta kademe yönetim birimlerinin (Müdür ve Müdür Yardımcıları) iç hiyerarşilerine ve çalışma disiplinlerine zarar verecek derecede özlük haklarında adaletsizlikler yaratılarak, bu güzide kurumların kendi içlerinde de zaafa düşmelerine ortam yaratılmıştır.
    Bütün bunlardan sonra, uygulama sonrası bütçe denetiminin tek yetkilisi ve sorumlusu olarak Sayıştay kalmış görülmektedir. Ancak Sayıştay’ın yapısı ve kendisine yüklenen ek sorumluluklar bu görevi bugün olduğu gibi yarın da hakkıyla yerine getirmesine yetmeyecektir.
    V – ÖZET VE SONUÇ
    Özet olarak yapılan düzenlemeler;
    1 – TBMM’nin (dolayısıyla Türk toplumunun) bütçe hakkı önemli ölçüde elinden alınmıştır.
    2 – Hukuk Devleti kavramı zarar görmüştür. Çünkü Devlet sadece hukuku yapan ancak uygulamasını denetlemeyen konuma getirilmiştir.
    3 – Mali denetim ortadan kaldırılmakla “mali disiplin iddiasından da” fiilen vazgeçilmiştir.
    4 – Yetersizlikten doğan usulsüzlüklerden başka yolsuzluklarda ciddi artışlara yol açacak bir ortam meydana getirilmiştir.
    5 – Mali yönetim, her demokratik modern devletin olduğu gibi Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin de en temel kurumlarından biridir. Bu kurumun zaafa düşürülmesi, devletin kurumsal kültüründe ve nitelikli devlet adamı havuzunda telafisi imkânsız yıkımlar meydana getirecektir.
    Denetlemekten vazgeçmek yönetmekten vazgeçmektir!
    Sonuç olarak; çeşitli zorluklarla birçok eğitim ve sınavdan geçerek konusunun uzmanı olarak yetiştirilen ve rotasyona tabi tutularak ülkemizin en ücra yerlerinde Bakanlığımızı temsilen görev yapan orta kademe yönetim birimlerindeki müdür ve müdür yardımcılarının yapılan son düzenlemelerle hak ettikleri konuma getirilmedikleri görülmektedir.
    Özel bir uzmanlık ve eğitim gerektiren Mali Kontrol ve Muhasebe Hizmetlerini ve kamunun mali nitelikteki iş ve işlemlerini yürüten personeli içine alacak “Mali Hizmetler Sınıfı” ihdas edilerek maliye personelinin de bu sınıfa dâhil edilmesinde fayda görmekteyiz. Bununla birlikte Devletin mali ve muhasebe hizmetlerini yürüten Muhasebe Yetkilisi görevinin “Devlet Muhasebe Yetkilisi” olarak kadro unvanına dönüştürülmesini ayrıca, yapılacak düzenlemelerde görevin önem ve sorumluluğu dikkate alınarak mali hakların belirlenmesini tüm maliye çalışanları olarak bakanlığımızdan beklemekteyiz. 30.12.2011
                
    Maliye Saymanlar Derneği Yönetim Kurulu

  • Yalancının Mumu

    15.1.2012 00:00:00

    Yazının her ne kadar eksiklikleride olsa artık maliyede kazanın kaynadğını herkes biliyor.

    Öncelikle bazı hususları doğru dile getirmekte fayda var.

    Ali bey heryerde söylediğiniz gibi uzmanlar müd ve müd yrd dan hiçbir zaman fazla almamaktadır. Siz kelime oyunu yapıyorsunuz bu şekilde konuşarak maliyecelerle dalga geçiyorsunuz. sizin söylediklerinize ancak sizin gibiler alkış tutar.

    1-4 bir uzman ile 1-4 müd. müd yrd her zaman farklı maaş alır. kodro derecesi eşit olan bu ünvanlarda uzmanın maaşı bunları geçemez. biri aile yardımı alıyordur çocuk yardımı alıyordur. ancak bu şekilde geçebilir. verdiğiniz örnekleri daha iyi açıklayın.

    Ayrıca 659 ve 666 ile deft uzm larına verilen hakları vermek istemeyen vermeyen sizler değilmisiniz ?? 10 puanlık ÖHT alamayan hala azımsanamayacak bir kalabalık var.

    Yada 666 ile j bendinde kariyer uzmanı sayılırken k bendine sokmaya çalışan ileri zekalı müd. müd yrd larına ne demeli ?? muadili olan gelir uzmanına verirken deft. uzmanına vermemeye çalışmak da ne demek ??

    Sizin eskiden kalma köhneleşmiş ZİHNİYETİNİZİN devri bitti.

    Muhasebat ve Milli Emlak Kontr. ile Mile ve Muh. Dent. bir haksızlık yapıldığı doğrudur. Ancak bu yapılanlarda Bu grupların hiç mi sorumluluğu yoktur ??

    5018 sayılı yasa çıktıktıktan sonra muh kont. ile muh. denet. nin ne görevi kalmıştır sadece maliyeyi incelemekten başka ??

    5018 sayılı yasa çıkarken onlarda duruma münasip hakları olan emekleri olan bir yapılanmada uygun yerleri almadıkları için şimdiki bu duruma düşmüşlerdir.

    Maliyede ki kast sistemi iyi yada kötü yıkılmıştır. Bunun etkilerini 5-10 yıl içinde daha net göreceğiz elbet. İyi bir yapılandırma olursa o zaman herkes için faydalı olur. Ancak kötü yapılandırma zorlama yöntemlerle faydası olmayacağı gibi güzel işleri zora sokmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

    Ekonomi bürokrasisi maliye çalışanlarına sırtını dönerek hiçbir zaman başarılı olamaz, ancak arkasına aldığında güçlü bir rüzgar estirebilir. istediği neticelere ulaşabilir.

  • doğru söz

    15.1.2012 00:00:00

    Ali bey bide yazdığınız bu ünvanların derece kademe yazsanız ??

    Bu şekilde yazarak dünkü yeniyetme öğretmenler gibi başlayalı 1 yıl olmuş okulda hizmetli benden fazla alıyor diyen öğretmenler gibi yapmayın !!

    eşit kadro derecesi olan saydığınız bu ünvanlarda uzmanlar diğerlerinden fazla almaz alamaz. Ancak uzmn eş yardımı ve çocuk yardımı aldığında diğer ünvanlar almazsa o zaman durum farklı olur. ancak bu yardımlar SOSYAL YARDIM dır. kadroya dereceye bakılmaksızın herkese EŞİT verilen bir ücretdir.

    Sonuçta Maliyede Kazanın Kaynadığını cümle alem biliyor.

  • orhan şahin

    15.1.2012 00:00:00

    Bir onayla bırakın müdürlüğü, İl müdürü olarak atananlar ile bizler gibi anasından emdiği süt burnundan getirilerek müdür olan bizler eşitmişiz. Allahtan korkunuz var mı?

  • aşkın cansız

    15.1.2012 00:00:00

    Maliye Bakanlığı Milli Emlak Genel Müdürlüğü personeli olarak, hem maaş hemde kariyer açısından ayaklar altına alınan bu kurumda çalışarak kendimizi ve beynimizi yıpratacağımıza, başka kurumda hizmetli olmayı istiyorum.4 yıllık lisan s mezunu ve 13 yıllık görev geçmişimle halen yükselme sınavı açmayan,maaşlaraı eriten bu teşkilatta 2/B satışalrı ile ön plana çıkan Genel Müdürlüğümüzde çalışmayı isteyen personel kalmamıştır.yetkililer ise bu durumu sadece seyretmektedirler.

  • mete

    15.1.2012 00:00:00

    yalancının mumu rumuzlu arkadaş. gerçek bir realitede var oda bize baglı olarak bizim tarafından verilen görevleri kanun tüzük ve yönetmelik hukumlerıne uygun olarak yerine getirme zorunlulugunuzdur ki aramızdaki en büyük fark budur. aslında aramızda demek de yanlıs bir ifadedir . amir memur konumundaki hiyerarşi budur. yönetm hukukunu incelemenizi irdelemenizi tavsiye ederim.

  • Ali YILDIRIM

    15.1.2012 00:00:00

    “Yalancının mumu” rumuzlu meslektaşım;
    Ben yazılan yorumları okuyunca fikirlerimi paylaşmak için bir şeyler yazdım. Sizin yazınızı okuduktan sonra tekrar yazdıklarımı okumak zorunda kaldım. Lütfen siz de bir daha okuyun.
    Ben uzmanlar ile ilgili olarak mümkün olduğunca konuşmayan biriyim. Taşradaki yani yeni adı ile defterdarlık uzmanların yüksek ücret aldıklarını da düşünmüyorum. Yazımı bir daha okursanız sadece alt derecelerdeki müdür ve müdür yardımcılarının uzmanlardan düşük maaş aldıklarını yazdım. Bu da doğrudur. Çünkü bütün müdür ve müdür yardımcıları 1. Dereceden aylık almıyorlar. Merkez uzmanlarının ise yüksek ücret aldıklarını sadece kıyaslama yapmak için yazdım. Yeni düzenlemeden önce onlar da bizim gibi mağdur idiler. Onlara verilen ve gerçekten de hakları olan ücretin neden diğer kadrolardan esirgendiğini eleştiriyorum. 1. Derecedeki maliye uzmanı daha önce 1.218 TL emekli aylığı alırken yeni düzenleme ile yaklaşık 2.300 TL emekli aylığı alacak. Bu Defterdar Yardımcısı Müdür, Müdür Yardımcısı, Denetmen ve Muhasebe Uzmanı kökenli defterdarlık uzmanlarına göre yüksek ama ilkokul mezunu işçi emeklisi ile nerede ise eşit. Benim eleştirim ücretlerdeki çarpıklıktadır.
    Siz uzman iseniz aylık hesaplamasını iyi bilmelisiniz. Benim verdiğim örnekler yazıyı tekrar okursanız 1. Dereceden aylık alan çeşitli unvanlar ile 9. Derecede yeni göreve başlayan uzman yardımcısına aittir. Hesaplamada Ankara da görev yapan çeşitli unvanlardan 25 hizmet yılı, aile ve çocuk yardımı almayanlar seçilmiştir. Yapılan hesaplamanın yanlış olmadığını sizde hesaplarsanız görürsünüz.
    Birkaç örnek daha vermek istiyorum.
    Yine örneklerimde 25 yıl hizmeti olan, aile ve çocuk yardımı almayan unvanlar seçilmiştir.
    Müdür; 1. Derecede 2.808, 2. Derecede 2.533, 3. Derecede 2.377, 4. Derecede 2.283 ve 5. Derecede 2.192 TL.
    Müdür Yardımcısı; 1. Derecede 2.672, 2. Derecede 2.497, 3. Derecede 2.342, 4. Derecede 2.248 ve 5. Derecede 2.157 TL.
    Maliye Uzmanı; 1. Derecede 4.057 TL.
    Mali Hizmet Uzmanı 1. Derecede 3.275, 5. Derecede 2.892 TL.
    Defterdarlık Uzmanı; 1. Derecede 2.677, 5. Derecede 2.504 TL .
    Uzman Yardımcısı; 9. Derecede yeni göreve başlayan 2.209TL.
    Aylık almaktadırlar.
    Hesaplamada Defterdarlık uzmanlarını denetmen veya muhasebe uzmanı ayrımı yapmadan tazminat ve ek ödeme oranlarını aynı olarak dikkate aldım. Çünkü Aynı unvanda farklı puanların seçilmesinin doğru olmadığına inanıyorum ve bu hesaplamayı bakanlığımızın görüşü çıkmadan yapmıştım.
    Yazınızdaki üslup, suçlamalar ve diğer ifadelerinizi okuyucuların takdirine bırakıyorum.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı