"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Karma eğitim - 2-

Ahmet BATTAL
19 Eylül 2015, Cumartesi
​Karma eğitime dair son yazımızı “bazı derslerde dersin muhtevasının karma eğitime hiç uygun olmaması meselesi, konunun sadece bir yönü, ona ayrıca bakmak lâzım” cümlesi ile bitirmiştik.

Gerçekten, karma eğitimde en ciddî sıkıntı, bazı “mahrem” konuların net anlatılamaması.

Erkek hoca, erkeklere anlatması gereken bir mevzuyu kızların yanında nasıl anlatacak? Ya da tam tersi. Nasıl olacak? Olamıyor ve eksik kalıyor.

Biz bu ihtiyacı üniversite eğitimindeki bazı derslerde dahi görüyoruz.

Meselâ ceza hukuku dersinde cinsellikle ilgili suçların anlatıldığı günde ahlâkî hassasiyeti yeterli her hocanın ve öğrencinin kendisini doğru ifade edebilmesinin yolu, erkeklerin ve bayanların, konuyu, karşı cinsten izole bir ortamda ve hemcinsi hocalardan dinleyip müzakere etmesidir. Nitekim bazı hocaların bu konuları usturuplu biçimde anlattığını duyuyor ve memnun oluyoruz.

Ama bunu yapmayanlar, hem orta öğretimde ve hem de üniversite eğitiminde, öğrencinin “ar damarını” çatlatıyorlar. Bilerek veya bilmeyerek, isteyerek veya istemeyerek! Ama netice bu.

Ar damarı çatlamışlar toplumu olmanın en basit neticesi ise argolu küfürlü bir sosyal ortam. Gerisini siz düşününüz.

Asıl mesele konuyu bütün yönlerini kuşatacak biçimde düşünüp çözümler tasarlamaktır.

Karma eğitim taraftarlarının önemli ve kendilerince sağlam bir delili de karma ortamlarda bilhassa erkek öğrencinin kendisini daha kibar ve dikkatli davranmak mecburiyetinde hissedeceği varsayımıdır.

Acaba böyle oluyor mu?

Görebildiğimiz kadarıyla hayır. Kibar ve beyefendi olan, her yerde böyle oluyor. Kabalaşan ve argoya alışan ise, çarşı pazar fark etmiyor, nerede olursa olsun vitesten atıyor.

Erkek açısından bu konudaki terbiye için dahi sınıf ortamlarının bayandan izole olması lâzım. Ta ki eğitici kendisini daha rahat ifade edebilsin. “Bu kelime sizin annenizin yanında kullanılsa anneniz memnun olur mu” diyebilsin.

Aynı durum bayan için de geçerli. Bayanların, kullandıkları kelimelere argocu erkeklerce yüklenebilecek menfi mânâları öğrenebilmeleri ve böylece dikkatli olabilmeleri de ancak bu hususların hususî olarak anlatılması ile mümkün.

Zira günümüzde sosyal ortam maalesef argoya çok çok yatkın ve bu fevkalâde rahatsız edici.

Bizlere düşen, bu konuyu ilmen de delillendirip destekleyerek siyasîler nezdinde gündemde tutmak ve sosyal zemini hazırlamaktır.

İşin siyasetine yön verecek olanlar bizleriz.

Okunma Sayısı: 1771
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı