"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Nerde bu devlet!

Ahmet BATTAL
23 Ağustos 2016, Salı
Cumartesi günkü yazımızda Yirmi Üçüncü Sözden aldığımız bir dersi aktarmıştık. Diğer bir dersle devam edelim.

İkinci Mebhas’taki İkinci Nükte’de bir saray örneği üzerinden mü’min ve kafir insanın mukayesesi yapılıyor.

Kafirin (sarayının) görünüşte eğlence içinde ama gerçekte dağınık ve derbeder hali zaten malum. Geçelim.

Mü’min insana (sarayına) gelince, müthiş bir düzen var. Şöyle tarif edilmiş:

“... bir büyük saraya daha rast geldim. Gördüm ki, kapıda uzanmış vefâdar bir it ve kaba, sert, sâkin bir kapıcı ve sönük bir vaziyet vardı. Merak ettim: Ne için o öyle, bu böyle? İçeriye girdim; baktım ki, içerisi çok şenlik. Daire daire üstünde, ayrı ayrı nâzik vazifelerle, saray ehli meşguldürler. Birinci dairedeki adamlar sarayın idaresini, tedbîrini görüyorlar. Üstündeki dairede kızlar, çocuklar ders okuyorlar. Daha üstünde, hanımlar, gayet latîf sanatlar, güzel nakışlarla iştigal ediyorlar. En yukarıda, efendi, padişahla muhâbere edip halkın istirahatini temin için ve kendi kemâlâtı ve terakkiyâtı için kendine has ve ulvî vazifeler ile iştigal ediyor...”

Sizin de dikkatinizi çekmiştir. Üst üste üç kat ve üç daire var. Efendi bu dairelerin en üstünde oturuyor ve hepsini sahiplenip yönetiyor.

En alt daire yönetim katı.

Orta kat eğitim katı.

Üst kat ise sanat ve üretim katı.

Bu yaklaşımdan ne anlaşılır? Sosyal hayata dair ne gibi dersler çıkar?

1. Devlet en alt katta. Devlet olmadan olmuyor. Ama asıl olan devlet değil. Devlet amaç da değil.

2. Eğitim şart ve devlet bürokrasisinden daha önemli. Eğitim öncelikle devletin değil annelerin ve ablaların görevi.

3. Sanatkârın ve zanaatkârın üretimi her şeyin üstünde. Zira insan için ancak çalıştığının karşılığı vardır.

4. Eğitim devlet bürokrasisinde yer alacaklar için de şart. Ama asıl sanat ve zanaat için lazım.

5. Marifet ve sanat ikilisinde aslolan sanat. Dünyevi marifet yani modern bilim ancak sanata ve zanaata katkı yaptığı kadar kıymetli.

6. Ciddi işler de şenlikli olabilir.

Bu yazımızdan sonra bazıları şunu söyleyebilir: İmana dair bahislerden de bir siyaset dersi çıkarıyorsunuz ya pes...

Biz de cevaben şunu söyleyeceğiz: Risalelerdeki imanî derslerin içinde yeri geldikçe siyasi kavramların ya da örneklerin kullanılması da gösteriyor ki “siyasi ders / dini ders” ayrımı pek de isabetli değil. Sosyal hayat ve sosyalleşmeler imanın bir şubesidir. Ama siyaset din değildir.

Siyasi tercihler ve farklılıklar kişiyi dinden çıkarmaz.

Devlete yani bürokrasiye gereğinden fazla önem verenler bunları da düşünsünler.

Okunma Sayısı: 3309
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • kenan

    23.8.2016 19:03:21

    nerede olabilir darbe yapılırken neredeyse şimdi de ordadır

  • SAİD HAKTAN

    23.8.2016 15:59:52

    DEVLETLER,MİLLETİN VARLIĞINA BAĞLI.MİLLETLER DEVLETLERİN VARLIĞINA BAĞLI OLMADANDA(KENDİSİNİN KURMADIĞI DEVLET) YAŞAR.ÖNEMLİ OLAN HER KESİM KENDİ İŞİNİ YAPSIN.İMAM SİYASETÇİ GİBİ PARTİLERDEN DEĞİL DİNDEN VE İMANDAN BAHSEDER.MEMUR (SİLAHSIZLAR)SAVAŞMAKTAN DEĞİL.VATANDAŞA VERECEĞİ HİZMETTTEN SORUMLU.DEVLET RİCALİ YALAN VE YANLIŞLA OY ALMAK İÇİN GAYRET ETMEMELİ.VE MİLLETİN EĞİTİMİNİ,GÜVENLİĞİNİ,SAĞLIĞINI HEP ÖNDE TUTAR.HEP İKTİDARDA KALMAK İÇİN YALANA HİLEYE BAŞVURMAZ.VURMAMALI...

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı