"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Cenab-ı Hakk'ın ''Şafi'' isminin tecellileri: Kışın tüketilmesi gereken 10 yiyecek

30 Aralık 2015, Çarşamba 12:10
Beslenme ve Diyetisyen Uzmanı Merve Sarptaş, kış aylarında tüketilmesi gereken birer yaratılış harikaları olan meyve ve sebzeler ile bunların bünyesine derc edilen faydaları açıkladı.

Havanın soğumasıyla birlikte, soğuk algınlığı ve enfeksiyon kaynaklı hastalıkların görülme sıklığı da arttığını söyledi.

Diyetisyen Sarptaş, vücudun bağışıklık sistemini, kış enfeksiyonlarına karşı güçlendirdiği bilinen bitki çayları da en çok bu dönemlerde tüketilmesi gerektiğini belirterek, ıhlamur, kuşburnu ve zencefil gibi bitki çaylarının içilmesini önerdi.

Kainat Kitabı'nda yaratılan ve mevcudatın istifadesine sunulan bütün şifa vesilelerini, Büyük İslam Alimi Bediüzzaman Said Nursi'nin “İlâçlara hasiyetleri veren ve tesiri halk eden ancak o Şafi-i Hakikî’dir.” ifadeleri çerçevesinde tefekkür etmek gerekmektedir.

Cenab-ı Hakk'ın ''Şafi'' isminin tecellileri: Kışın tüketilmesi gereken 10 yiyecek

http://www.yeniasya.com.tr/aile-saglik/cenab-i-hakk-in-safi-isminin-tecellileri-kisin-tuketilmesi-gereken-10-yiyecek_369010

Kışın sağlık için öncelikle dengeli beslenmesi gerektiğini vurgu yapan Sarptaş, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Havaların soğumaya başlaması ile görülme sıklığı artan grip ve soğuk algınlığına karşı vücut direncini artırmak için yeterli ve dengeli beslenmek çok önemlidir. Grip ve soğuk algınlığı, mutlaka bir uzman doktor kontrolünde tedavi edilmelidir. Bunun yanında tamamlayıcı tedaviler arasında yer alan ve doğal şifa kaynağı olarak bilinen bitki çaylarının tüketimine de özen göstermelidir. Kış aylarında vücuda sağlık veren; kuşburnu, ıhlamur ve zencefil çayları tercih edilmelidir. Bitki çaylarının yararları yanında fazla tüketilmesi halinde vücut sağlığı için zararlı olabilecek etkilerinin bulunduğu da unutulmamalıdır. Bu nedenle günlük bitki çayı tüketimi, 2 fincan ile sınırlandırılmalıdır.”

KUŞBURNU TABİİ C VİTAMİNİ DEPOSU OLARAK YARATILMIŞ

Bünyesinde en çok C vitamini içerecek şekilde yaratılan meyvelerden birisinin kuşburnu olduğunu kaydeden Beslenme ve Diyetisyen Uzmanı,

“Kuşburnunda yüksek oranda C vitamini, B1, B2 ve K vitaminlerinin yanı sıra; protein, mineral, potasyum, sodyum, kalsiyum, magnezyum, fosfor ve meyve asitleri bulunur. Enfeksiyonlara ve soğuk algınlığına karşı vücudun bağışıklık sistemini güçlendirir. B vitamini açısından zengin olması nedeniyle enerji metabolizmasında, sinir sisteminde, büyüme ve gelişmede etkilidir. Aynı zamanda içerdiği meyve asitleri nedeniyle kabızlığa da iyi gelmektedir. Kuşburnu çayı, kaynatılarak değil demlenerek hazırlanmalıdır. İki çay kaşığı öğütülmüş kuşburnu, büyük boy fincanda 15-20 dakika demlendikten sonra tüketilebilir.”

IHLAMUR GÜÇLÜ BİR ANTİOKSİDAN ŞEKLİNDE TASARLANMIŞ

Diyetisyen Sarptaş, ıhlamurun kış aylarında çok tercih edilen bitki çayları arasında olduğunu belirterek, ıhlamur ağacının yaprakları güçlü antioksidanlardan flavonoid içerdiğini ifade etti.

Sarptaş, sözlerini şöyle tamamladı:

“Bu nedenle soğuk algınlığı, nezle ve gribal enfeksiyonların tedavisinde etkilidir. Ihlamur çayının buharı burun tıkanıklığını açar, sıcak çayı ise boğaz ağrısına ve öksürüğe iyi gelir. Limon ile tüketildiğinde bağışıklık sistemini güçlendirir. Stresi azaltıcı etkisi bulunan ıhlamur çayı, sinirleri yatıştırır ve uykuya geçişi kolaylaştırır. Ihlamur çayı, idrar söktürücü olarak da kullanılmaktadır. Bir tatlı kaşığı miktarındaki kurutulmuş ıhlamur çiçeği ve yaprak karışımının üzerine 1 bardak kaynar su dökülmeli ve 10 dakika süreyle demlendikten sonra içilmelidir.” 

Okunma Sayısı: 985
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı