"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Asebiyet, ırk üstünlüğünün kökeni

Ali FERŞADOĞLU
10 Nisan 2019, Çarşamba
Enaniyet, (ego, benlikten) kaynaklanan, başkasını yutmakla beslenen “ırkçılık, etnik köken üstünlüğü, milliyetçilik”; cahiliye dönemi değerler sistemi, “kabile örfü” ve “asabiyete” dayanır.

Üstünlük; takva, ahlâk, sanat, üretim ve insanî değerlerde değil; soy, sop, kabile, zenginlik, ırk, renk ve kuvvette aranırdı. 

Kabile örfünün üç ana maddesi vardır:

- Kabilede düzen kurmak ve yaşatmak.

- Kabile düzenine, örfüne kayıtsız-şartsız bağlılık.

- Diğer kabilelerle yapılan anlaşmalara itaat.

Peygamberimizi (asm) çok seven, koruyan, kollayan Ebu Talib’in makbul bir iman getirmemesinin sebebi; kavmine, atalarına, kabilesine, adet, örf ve geleneklerine aşırı derecede bağlılığıydı.

Peygamberimizi (asm) öven sözleri üzerine, müşriklerin “Abdülmuttalib’in milletinden, dininden yüz mü çevireceksin!” baskısına karşılık, “O (kendisi için), Abdülmuttalib’in dini üzeredir” demişti. 1

Asabiyet, ırkî üstünlük; soy-sop övgüsünün kaynağı, milliyetçilik, “ene” ağacının acı meyvesidir ve şeytanî bir vasıftır. Şeytan, Allah’ın kendisini ateşten, Hz. Adem’i (as) ise topraktan yarattığını, dolayısıyla kendisinin daha hayırlı ve üstün olduğunu iddia ederek ona secde ile saygı göstermedi. 2

Evet, ırkçılıkta, milliyetçilikte şeytânî, menhus bir lezzet var. Bir kere kendini yüceltir, diğer etnik kökenden gelenleri ötekileştirir, onları yutarak beslenir, haksızlık ve zulüme sebep olur.

İslâmiyetçe reddedilen asabiyet, ırkçılık, hadislerde de yerilir! 3 

Irkçılık ve menfî milliyetin acı meyveleri de enaniyet, üstünlük kompleksi, müthiş kavga, gürültü, huzursuzluk ve gerginliktir... Birinci ve İkinci Dünya Savaşları başlangıç ve sonuç itibariyle ırkçılığın acı meyveleridir. 

Yaratılışın gayesinin iman ile ubudiyet olduğunu anlatan Peygamberimiz (asm), iki temel mesele ile mücadele etmişti: Şirk ve asabiyet-i cahiliye, yani ırkçılık.

O, şirki, putperestliği ortadan kaldırdığı gibi, ırk üstünlüğü taslama, etnik köken, asabiyet damarı dahil, cahiliye döneminin bütün çirkin, kötü, batıl anlayış ve davranış biçimlerini kaldırdı; yerlerine en güzel ahlâkî değerleri ve “uhuvveti” yerleştirdi.

Dipnotlar:

1- Peygamberimizin Hayatı, Mehmet Oğuz Reha Umurca, Yeni Asya Neşriyat, s. 614. 2-Tâhâ Sûresi, 116., Bakara Sûresi, 34. 3- Ebû Dâvûd, Edep: 113.; Kütüb-i Sitte, Hadis No: 1729.

Okunma Sayısı: 1618
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı