"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bir cemaate dahil olmak şart mı?

Ali FERŞADOĞLU
11 Aralık 2014, Perşembe
Günümüzdeki “yalancı, gaddar, menfaat üzerine dönen canavar” siyaseti uygulayanları geçiniz!..

Kimi zaman sıradan, kimi zaman da-sözüm ona-kariyer sahibi İlahiyatçılar, “Cemaate girmek şart değil, Kur’ân’a tabi olmak gerekir!” gibi bir düşünceyi seslendirir.

Kur’ân ve Sünnet-i Seniyye cemaate nasıl bakar? Bir cemaate, bir tarikate girmek şart mıdır? Kendi halimizde dinimizi yaşayamaz, hizmetlerimizi sürdüremez miyiz?

Cemaatin sosyolojik tarifinden hareketle meseleyi açmaya çalışalım: Cemaat, “aynı düşünce, duygu ve idealleri taşıyan, aynı sınıfa mensup insanların örgütlenmesi” şeklinde tanımlanabilir.

Cemaat bir şahs-ı mânevidir. Birden fazla insanın bir araya gelip, sağlıklı iletişim kurup, etkileşim sağladığı sosyal topluluğun adı; grup, sivil örgüt, gönüllü kuruluştur.

Günlük hayatımızda, hepimiz, tabiî akış içinde oluşan âile, arkadaş, komşu gibi küçük gruplar içinde yer alırız zaten. Diğer taraftan, dernek, şirket, san’at, spor, cemaat, ekol, tarikat gibi çeşitli gruplara yazılı veya gönüllü üye oluruz.

Cemaatin psiko-sosyal saiki, dayanışma ve yardımlaşmadır. Aslında bir grup/cemaatte yer almamız, sosyal varlık olmamızın bir sonucudur. Zira, aciz, zayıf, sosyal, medeni varlıklarız. Toplu halde yaşamaya mecburuz.

Geleneksel toplumlar, cemaat ruhu dayanışması ile hayatlarını sürdürüyorlardı. Sanayi devrimi ve şehirleşme ile cemaat ruhu kayboldu, insanlar dağıldı.

Oysa insan medenî ve sosyal bir varlıktır. Ayrıca âciz ve zayıftır, yardımlaşmaya ve dayanışmaya mecburdur.

“Cemaate gerek yok!” diyen, “Başka cemaatlere girmeyin, cemaatsizler cemaatine girmeli!” demek istemiyor mu? Veya, “Cemaat, tarikate girmemek gerekir!” demek, “Cemaate ve tarikate karşı olanlar cemaatine girmeli!” demek değil mi?

Gayet tabiî ki, cemaatsiz, tarikatsız hayatı sürdürmek mümkündür. Ama, ona hayat denirse! Yalnız başına yolculuğa çıkabilirsiniz. Meselâ, otomobilinize atlar gezersiniz.

Bir kayık ile denize açılıp hedefinize ulaşabilirsiniz. Ama, dalgalarla ve sair korkularla boğuşarak!.. Cemaat halinde topluca bir gemiye binmek daha iyi değil mi?

Yalnız başına oyun da oynayabilir, spor yapabilirsiniz. Takımlar halinde olmak gerekmez mi?

Yalnız başına ilmi araştırmalar yapabilirsiniz. Artık buluş ve keşifleri ilmi heyetler, ekipler yapmıyor mu?

Cemaatle kılınan namaz 27 kat daha faziletli değil mi?

Cemaatle yapılan hizmet, 27 kat daha sevaplı ve feyizli olmaz mı?

Bediüzzaman’ın ifadesiyle; “Taat, yani ibadet, cemaat ile daha faziletli, bereketli, feyizlidir.” (Muhakemat, s. 51.)

Okunma Sayısı: 4434
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Emin Altan

    11.12.2014 11:14:32

    Allah razı olsun.müstefid olduk. Benim anladığım kadarıyla, Egoist, bencil,Kibir ve gurur abidesi olmuş insanlar ,Cemaat halindeki hayırlı oluşumlardan rahatsız olurlar.. Özellikle Asrı saadet ve sahabe modeli bir cemaat yapısı ve hizmet tarzı, Zalimlerin, facirlerin, fasıkların, şiddetle karşı çıktıkları yapıdır. Günümüzde bu hizmet tarzını yürüten cemaat oluşumları çok azdır. Ülkemizde görebildiğimiz kadarıyla ,cemmatler çok yıprandılar..Özellikle Menfaat üzere dönen siyaset canavarının etrafında kümeleşerek ,cemaat şuurunu tahrif ettiler. Bir asrı saadet modeli ve sahabe mesleği çizgisinde hareket eden , Risalei nur cemaatlerininde kendilerini , öz eleştiriye tabi tutup ,acilen kişisel hatalarını fark edip ,Tam bir sahabe mesleği çizgisine dönmeleri zaruri ve elzemdir. Bunun en kolay yoluda meşveret ve istişareden geçer..

  • Yusuf Beyaz

    11.12.2014 11:13:30

    Cemaatler İslâmın özünü pratiğe yansıtmaktan uzaklaşıyorlar. Orta çağ kilisesinin imtiyazlı ruhban sınıfının günümüz versiyonu "vakıfrotik vesayet" in yanlış uygulamaları... Siyaset yüzde bir meselemiz deyip 7/24 siyasetle iştigal. Cemaat içinde saltanat ve imtiyaz için siyasetin tüm kirli taktiklerini tatbik... Ya insanlar cemaat mensubu olmadığı için iftihar eder duruma gelmişse cemaatler niye öz eleştiri yapmaz da topluma nizam verme iddiasında bulunur hayret... Siyasette kelleye oynayan bir cemaat ile sıkı fıkı "aferin size" der gibi pozisyon almak da ne oluyor? Ferşadoğlu hiç kale almıyon bizim yorumları selamlar

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı