"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İnsanları “münafıklık ve kâfirlikle” suçlamanın sonucu!

Ali FERŞADOĞLU
19 Ekim 2016, Çarşamba
Birçok âyet-i kerime ve hadis-i şerif, mü’minin mü’mini “kâfir, münafık” gibi dehşetli yaftalamalardan şiddetle men eder.

Hatta, değil bu ağır suçlamalar, basit eziyetlerden, “sözlü şiddet olan gıybeti” dahi yasaklar! Başkasının ağzından, inkâr ettiğine dair kesin bir delil, bir söz-bu söz kesin küfrüne delâlet etmelidir-çıkmadıkça, rastgele damgalamak çok tehlikelidir. Bir sıfat veya bir sözüne bakarak “küfre girdin, kâfir oldun?” gibi ağır ithamlarda bulunanın kendisi mahvolmuştur!

Gayz, öfke, kin, nefret, tarafgirlik, haset gibi olumsuz duygular, “canavar ve gaddar siyasetin” tehyiç ve tahrikiyle başkasını “münafıklık, küfre düşmek, kâfirlikle” suçlamak son derece tehlikelidir. Kur’ân’da kesin emir var (mealen):

“İyi anlayıp dinleyin, size selâm verene, dünya hayatının geçici menfatına göz dikerek ‘Sen mü’min değilsin’ demeyin.”1 “Firavun ailesinden olup, imanını gizleyen bir mü’min adam şöyle dedi. Siz bir adamı, Rabbim Allah’tır diyor, diye öldürecek misiniz?”2

Buhari ve Müslim’de geçen hadis-i şerife göre de “tekfir” eden yandı:

Kıyamete kadar bütün asırlara model olacak Asr-ı Saadet’te “tekfir” meselesiyle ilgili şöyle muhteşem bir ders ve ölçü verilir: 

Usame bin Zeyd, “Lâ ilahe illâllah” diyeni öldürür. Peygamberimize (asm) durumu anlatır. “Kıyamet gününde, o adamın söylediği bu tevhid kelimesinin kıymet ve büyüklüğünden dolayı sana kim yardımcı olacak?”

“Ey Allah’ın Resûlü, o adam, bunu ölümden korktuğu için söyledi,’ diye cevap verdim. “Kalbini yarıp baktın mı ki, bunu başka bir sebepten dolayı söylemiş olduğunu bilesin! Kıyamet gününde ‘Lâ ilâhe illallah’ kelimesinin karşısında kim senin yardımcın olacak?’ buyurdu. Bu sözü o kadar çok tekrar etti ki, ‘keşke Müslümanlığa o günden sonra girmiş olsaydım,’ dedim.”3 Bediüzzaman, Peygamber Efendimiz (asm) Müslümanların içinde yaşayan gayri müslimlere eziyet etmeyi yasakladığı şu hadisten (mealen) almış olmalıdır: 

“Kim zimmî olan birine eziyet ederse ben onun hasmı olurum.”4

“Sıfatın delâletinde şek var (sıfatın küfrüne delâlet etmesi şüphelidir); imanın vücudunda da yakîn (imanın var olduğuna kesinlik) var. Şek ise yakînin hükmünü izale etmez (Şüphe ise, kesin bilginin hükmünü yok etmez). Tekfire çabuk cüret edenler düşünsünler!”5

Dipnotlar:

1- Nisa Sûresi, 94. 2- Mü’min Sûresi, 28. 3-Kütüb-i Sitte, Müslim, İman, 158. 4- El-Münâvî, Feyzü’l-Kadîr: VI /19, hadis no: 8270.  5- Bediüzzaman Said Nursî, Sünûhat, Yeni Asya Neşriyat, İstanbul, 1999, s. 30.

Okunma Sayısı: 3550
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Mustafa Işıldak

    20.10.2016 07:19:32

    Bazı kimseler çoğu akılların başta olmadığı şu zamanda, sırf kendi dünya görüşünü desteklemek telaşıyla çok dehşetli konuşuyorlar. İnsanlara çok kolay KAFİR diyorlar mesela! Bir Müslümana kafir diyip mürted olan (Bir Müslümana kafir diyen, diyenin küfrünü gösterir. Hadisle sabit.) bu divaneler okusunlar bakalım halleri nicedir? *** Mürted olup İslam dininden çıkan bir kimse, tekrar Müslüman olursa, eski amelinin durumu nedir? Hanefiler ve Malikilere göre mürted İslâmı terk ettiği anda bütün amelleri boşa gider. Mürtedin Müslüman iken tuttuğu oruç, kıldığı namaz, yapmış olduğu hac, vermiş olduğu zekât gibi ibadetleri tekrar İslama döndükten sonra yeniden yapması gerekir. (Bedaiu’s-Sanai, 1/292; El-Bahru’r-Raik 5/137; El-Huraşi, 8/68) Çünkü, Allah-u Teâlâ şöyle buyuruyor: "Kim imandan sonra küfrederse ameli boşa gider." (Maide, 5/5) "Eğer sen şirk koşsaydın mutlaka amelin boşa giderdi." (Zümer, 39/65) "Eğer şirk koşarlarsa amelleri boşa gider." (Enam, 6/88)

  • Rüstem Garzanlı

    19.10.2016 06:34:46

    Sayın yazarımız, çok hassas ve önemli bir noktaya temas etmişler. Dikkat!...Siyaset ve tarafgirlik muhalifini çabuk kâfîr ediyor.

  • nedim

    19.10.2016 05:15:40

    Şu anda ülkede yaklaşık yüzbinler taraftarı olan bir grup yine kendine müslüman diyen insanlar tarafından tarihte örneği görülmemiş bir şekilde yaftalama iftira ve zulme maruz kalıyor tekfir ediliyor.Eğer içlerinden birisi bile müminse vay onların haline.daha acısı da bunların yalan olduğunu bilen müminlerin vicdanlarını susturup ağızlarını bile açmamaları.İyiki mahşer ve hesap ve de adili mutlak Rabbimiz var

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı