"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Vahiy ve peygamberlik

Ali FERŞADOĞLU
12 Haziran 2017, Pazartesi
İlâhî iradenin insanlara ulaştırdığı en üstün bilgi kaynağı vahiy olduğundan, peygamberler, manevî yükselmenin, ilerlemenin dersini verdikleri gibi, maddî gelişmenin de rehberleridir.

Onlar bize hayatı, varoluş gayesini ve gerçekleri tebliğ ederler, bildirirler: 

“Kendi içinizden bir peygamber gönderdik ki, size âyetlerimizi okur, sizi inkâr ve günah kirlerinden temizler, size Kur’ân’ı, kâinatın gayesini, sırlarını ve daha bilmediğiniz nice şeyleri öğretir.”1

Öte yandan, Peygamberimize (asm) vahyedilen Kur’ân da batın (iç, metafizik) ilmine vâkıf olan kimseler için baştan başa gaybî (metafizik, ruhî, manevî) heberler nevinden 141 olup, harf ilmi bilginlerinin Kur’ân’dan bir sayfa kadar eser meydana getirmeleri bu hakikate işaret eder. 

Dolaylı veya direkt “vahy”in mahsulü olan hadis-i şerifler de binlerce fennî, ilmî, edebî, ahlâkî, içtimaî, siyasî, idârî incelik ve nükteleri, güzellikleri ihtiva ederler. 

Ki, tefekkürden ilme, yemekten içmeye, uyumaktan temizliğe; eğitimden evliliğe, ruh, nefis terbiyesinden tekâmüle kadar hayatın bütün safha ve sahalarına dair Kur’ân ve Sünnet-i Seniyye’nin ibraz etmiş olduğu mu’cîzevî bilgilerdir. Onlar, yüzlerce cilt kitaplarda tasnif edilmişlerdir. Ve asırlardan beri, insanlığa kaynaklık etmektedirler.

Hukukun, mimarinin, san’atın kaynağı din/vahiy olduğu gibi, teknik ve teknolojinin de kaynağı dindir. İlk Peygamber Hz. Âdem’den (as) Son Resul Hz. Muhammed’e (asm) kadar gelen 124 bin peygamberin kimisine “suhûf,” kimisine “kitap” indirerek, kimisine de önceki şeriatları vahyeden Hâdi-i Mutlak, insanlığı hem maddî, hem manevî hidayet vesileleri, önderler, kılavuzlar göndermiştir. Elçilerini insan toplumlarının manevî ilerleme cihetinde birer imam gönderdiği gibi, yine insanların maddî yükselmeleri suretinde dahi, o peygamberlerin her birisinin eline bazı harikalar verip yine o insanlara birer ustabaşı ve üstad etmiştir. Onlara mutlak olarak uymaya emrediyor... 

San’atkâr ve zanaatkârların çoğunun pir olarak bir peygamberi kabul etmesinin sırrı budur. Peygamberlerin, toplumların manevî yükselmeleri cihetinde birer önder-imam olarak gönderildiği gibi, maddî yükselmelerine de peygamberlerin öncülük ettiklerini ifade eden Bediüzzaman, bunu mu’cîze ile gerçekleştirdiklerini vurgular. 

Ruhu terbiye etmenin, ulvî duyguları geliştirmenin, olumsuz duyguları yönlendirip terbiye etmenin esaslarını da yine vahiy belirlemiştir. 

İleride bu hususları ele alacağız. 

Okunma Sayısı: 1589
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı