"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Yağmur da, Kur’ân da, Peygamberimiz de (asm) rahmettir...

Ali FERŞADOĞLU
28 Eylül 2016, Çarşamba
Rahim ismini öğrenirsek, anlarsak, özümsersek, benimsersek insanlara, hayvanlara varlıklara şefkatle yaklaşırız.

Kavga, çekişme, çatışma, terör gibi şiddet duyguları törpülenir. Terör de engellenir, haksızlık da zulümler de…

İnsan ve Müslümanlar olarak Uhuvveti, Ensar-Muhacir kardeşliğini Rahim isminin gereği olarak anlarsak, bütün mahlukata şefkat eder, yardım eder, kardeşlerimizin başına bomba yağdırmayız.

Terör gibi bütün şiddetleri engelleriz.

Alim: Fen, sosyal ve manevî ilimlerde ilerlemeyi, gelişmeyi gerektirir.

Rab : Rızık veren, terbiye eden, idare ve sevk eden, yönetin.  İsminin tecellisi, atomaltı parçalardan atomdan, hücreden, yağmur, rüzgâr, bulut, toprak ve sair coğrafi hâdiselerinin hadlerini aşmamaları şeklinde tecelli eder.

Habib ve Vedud: Yaratılanları severiz, Habib ve Vedud isimlerinden ötürü.

Hakim: Hikmet, tüm yaratılanların en uygun, en güzel, en iktisatlı, en rantabl, en optimal bir şekilde, nakış nakış yaratılmadır. Keza atomaltı parçalardan hücre ve nebulalara ve kâinatın tüm cephelerinde Hakim ismi okunur.

Adil ve Hak: Adâlet, her şeyin yerli yerine konması şeklinde tanımlanır. Bunun yanında, herkese münâsip bir ölçü ile vücûd, şekil, ruh vs. verilmesi de Adil isminin bir gereğidir. 

Her düşünceyi, her hadiseyi, her ferdi, her aileyi, her cemaati, her toplumu adaletle değerlendirmeyi öğreniriz.

Bu, niza, çekişme, kavga, haksızlık ve zulümleri önlemez mi?

Cemil ismi, çiçeklerde renk, renk, kelebeklerde desen desen, kuşlarda başka başka şekillerde tecelli eder. İnsan ise, bütün güzelliklerden süzülerek “ahseni takvîm” sûretinde yaratılmıştır.

Sani’: Sanatta ilerlemektir.

Kuddüs, temizlikte, hijyende terakki.

Ya Bürhanu ya Allah, dediğimizde rast gele konuşmayız, yazmayız, anlatmayız, herşeyi delil ve belgelere dayandırırız.

Diğer bütün Esma-i Hüsna’yı bunlara kıyas ederek evvela kendimiz, sonra çocuklarımıza, öğrencilerimize anlatmalıyız.

TAZİYE: Hem hükmen, hem istikamet şehidi olarak vefat eden yazar arkadaşlarımızdan aziz kardeşim Süleyman Bayşu’ya Cenab-ı Hak’tan rahmet ve mağfiret, akraba, dost ve dava arkadaşlarına sabr-ı cemil niyaz eder, taziyetlerimi sunarım.

Okunma Sayısı: 2374
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Ali R. Yardimoglu

    28.9.2016 12:07:35

    1 Nur talebesi veya dostuna, sen neden Kur'an okumuyorsun, bunu okuyorsun demek, Ustadi boyle Hz. Peygamberimizin onde talebesi demeyip, -guya mukayese gibi- demek, oyle buyuk 1 sahsi hakaret ve cahilliktir ki, oyle konusan, biraz vicdan ve akli varsa, ne terbiyesizlik,hakaret ettigini anlasin. .

  • ibrahim tazeoğlu

    28.9.2016 00:33:13

    Nurcuların gözünde Bediüzzaman ve Risale i nurlar sanırım şöyle anlatılabilir Bediüzzaman son müceddid ve Hz. Mehdi dir yaşantısı nın önemi sünnetin asrımızda en güzel şekilde yansıtılmasıdır aynı şekilde risale i nurlar da Kuran ın ahir zaman a hitap eden ayetlerinin herkes tarafından anlaşılabilmesi için yazılmış bir tefsir olması anlaşılması zor bir tarifmidirki ha bire birileri çıkıp neden risale yi kuran dan fazla okuyor ve Bediüzzaman ı haşa peygamber efendimizden daha fazla taklit ediyorsunuz diyorlar.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı