9 ''canavar'' yıldızla tanıştınız mı?

18 Mart 2016, Cuma 11:59
Gökbilimciler, Hubble uzay teleskobunun ultraviyole (morötesi) görüş kameraları ile her biri Güneş’ten en az 100 kat fazla kütleye sahip olacak şekilde tasarlana 9 ‘canavar’ yıldız tespit etti.

Amerikan Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi (NASA) ile Avrupa Uzay Ajansı (ESA) kontrolündeki Hubble’dan gelen verileri inceleyen uluslararası araştırma ekibi, san'atlı ve hikmetli yaratılış çerçevesinde Dünya’dan 170 bin ışık yılı uzakta konumlandırılan1 ışık yılı = yaklaşık 10 trilyon kilometre) ‘R136’ yıldız kümesinin morötesi görüntülerini elde etti.

Büyük Magellan Bulutu içindeki Tarantula Nebulası’nda yer alan ve sadece birkaç ışık yılı genişliğinde olan genç R136 yıldız kümesinde, Güneş’ten en az 100 kat büyük kütleli 9 devasa yıldız olduğu belirlendi.

Bu kümede yer alan ‘R136a1’ kodlu yıldızın Güneş’ten 250 kat fazla kütleye sahip olduğu ve bilinen evrendeki kütle rekorunu elinde bulundurduğu belirtildi. Bir aradaki bu 9 büyük yıldız, Güneş’ten 30 milyon kat fazla ışık saçıyor. Ayrıca R136’da Güneş’ten en az 50 kat fazla kütleye sahip onlarca yıldız da bulunuyor.

Araştırmayı yürüten astronomlardan Saida Caballero-Nieves, “Böylesi büyük yıldızların daha önce ikili sistemlerdeki yıldızların birleşmesi sonucu oluştuğu düşünülüyordu. Ancak R136’daki yıldızların oluşum sürecindeki başka bir etkiden dolayı büyüdüğünü sanıyoruz. Bu yıldızların kökeni bilinmiyor ve büyümelerindeki gizemi araştırıyoruz” dedi.

Araştırma sonuçları, Royal Astronomical Society’nin aylık tebliğlerinde yayınlanacak.

Aklın sınırlarını zorlayan bir tefekkür: Güneş’ten 21 milyar kat büyük ‘karadelik’

Bilim insanları san'at ve hikmetle yaratılan Kainat Kitabı'nı keşfetmeye, tanımaya ve tanıtmaya devam ediyor.

Tefekküre sevk eden ve harika yaratılış karşısında hayran bırakan yeni gelişme dikkatli nazarları Cenab-ı Hakk'a çeviriyor.

İşte aklımızın sınırlarını zorlayan o haber:

Okunma Sayısı: 1905