Dinozorların nesli çok daha önce tükenmeye başlamış

19 Nisan 2016, Salı 11:36
Yeni bir araştırma, dinozor nüfusunun, Dünya'ya asteroit çarpmadan 50 milyon yıl önce azalmaya başladığını ortaya koydu

Dinozorların neslinin, sanılandan çok daha uzun yıllar önce tükenmeye başladığı ortaya koyuldu.

Sonuçları "Proceedings of the National Academy of Sciences" dergisinde yayımlanan bir araştırma, Dünya'ya asteroit çarpmasıyla yok olmalarından 50 milyon yıl önce dinozor nüfusunun düşüşe geçtiğini gösterdi.

Araştırma çerçevesinde, ortaya çıktıkları 231 milyon yıl öncesi ile nesillerinin tükendiği dönem aralığından kalan dinozor fosillerinin incelendiği, birçok dinozor türünün neslinin yaklaşık 120 milyon yıl önce tükenmeye başladığı sonucunun elde edildiği kaydedildi.

Reading Üniversitesinden paleontolog Manabu Sakamoto, "Asteroitin çarpmasıyla en nihayetinde yok olmalarına rağmen dinozorların devri aslında bundan 50 milyon yıl önce kapanmaya başlamış." tespitinde bulunurken, araştırmaları sırasında böyle bir sonuçla karşılaşmayı beklemediklerini söyledi.

Araştırma ayrıca nesli en hızlı tükenenlerin, uzun boyunlu dev saropod dinozoru olduğunu, ikonik tiranozor-rex'in dahil olduğu teropotların sayısının ise daha kademeli biçimde düştüğünü gösterdi.

Bilim adamları dinozorların ortaya çıktığı 230 milyon yıl önce Dünya'da kutuplardan ekvatora kadar ılıman bir iklimin hüküm sürdüğünü, havanın soğuması ve deniz seviyelerindeki değişiklerin etkili olabileceğini ifade ediyor.

Dünya'ya 66 milyon yıl önce yaklaşık 10 kilometre çapında dev bir asteroitin çarptığı, çarpmanın etkisiyle başta dinozorlar olmak üzere bitki ve hayvan türlerinin dörtte üçünden fazlasının yok olduğuna inanılıyor.

Etiketler: dinozor