Probiyotik kaygıyı azaltıyor

23 Kasım 2016, Çarşamba 18:31
ABD'de yapılan araştırma, probiyotiğin kaygı seviyesini düşürdüğünü ortaya çıkardı.

Amerikalı bilim adamlarının zebra balıkları üzerinde yaptığı bir araştırma, yoğurtta ve turşuda yaygın olarak bulunan probiyotiğin kaygıyı azalttığını ortaya koydu.

Zebra balıklarını iki gruba ayıran ve yarısının akvaryumuna "Lactobacillus plantarum" bakterisi koyan Missouri Üniversitesinden araştırmacılar, her iki grubun da akvaryumlarından su çekerek yaşam alanlarını daraltma gibi çevresel stres etkeni oluşturdu.

İnsanların da karşılaşabileceği ayrı bırakılma ve ısı değişimi gibi stres yaratan faktörlere maruz kalan balıklarda, kaygı seviyesinin yükseldiği görüldü.

Gen yolu analiz edilen balıklarda, deney grubunun strese bağlı olarak metabolizmalarını oluşturan hücre içindeki kimyasal tepkimelerinde düşüş olduğu kaydedildi.

Daha önce yapılan ve stresli balıkların genellikle akvaryumun alt kısmında gezindiği sonucuna ulaşan araştırmaları da göz önde bulunduran bilim insanları, probiyotik verilen balıkların akvaryumun üst kısmında daha çok zaman geçirdiğini gözlemledi.

Araştırmanın sonuçları Nature dergisinde yayımlandı.