Sineğin uyku geni arızalanırsa

24 Şubat 2012, Cuma
Bilim adamları, vücut saatinden bağımsız olarak uyku süresini ayarlayan bir gen keşfetti.

Neuron dergisinde yayımlanan araştırmada, bilim adamları, sirke sineğinde bir genin arızalı olması halinde uyku süresinin üçte birine indiğini gördü. New York’taki Rockefeller Üniversitesi biyologlarından Nicholas Stravropoulos ve ekibi, “insomniac” geninin düzgün çalışmadığında sineklerin toplam uyku süresinin 15,5 saatten 5,3 saate düştüğünü tespit etti. Ayrıca bu  hayvanların daha sık uyandıkları gözlemlendi. Bu genin bütün vücut hücrelerinde arızalı olması halinde ise, sineğin  ömrünün üçte bir oranında kısaldığı görülürken, sadece sinir hücrelerindeki insomniac geninin düzgün çalışmaması halinde hayvanın normalden çok daha az uyuduğu, ancak bu durumun hayat süresini etkilemediği tesbit edildi. Bilim adamları, insanlarda da uyku sürecinin benzer şekilde yönetildiğini tahmin ediyor.