"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Şanghay Beşlisi'nden Erdoğan'a cevap

23 Kasım 2016, Çarşamba 15:24
Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın “Türkiye’nin Şanghay Beşlisi içerisinde yer alması çok daha rahat hareket etmesini sağlayacaktır” sözlerini değerlendiren Şanghay İşbirliği Örgütü Genel Sekreteri Alimov, amaçlarının ‘hızlı genişleme’ olmadığını belirtti.

Şanghay İşbirliği Örgütü (ŞİÖ) Genel Sekreteri Raşid Alimov, Türkiye’den gelen açıklamanın yanı sıra Suriye ve Ukrayna’nın da örgüte katılmak istediğini anımsatarak, “Genişleme konusunda aceleci davranmıyoruz. Şu anda Hindistan ve Pakistan’ın üyeliğiyle ilgili çalışmaları yürütüyoruz. Kendi programımız var ve bunu sakin bir şekilde hayata geçiriyoruz” açıklamasını yaptı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, ŞİÖ ile ilgili şu açıklamayı yapmıştı: “Mesele şu; Türkiye bir defa kendini rahat hissetmeli. ‘Benim için varsa, yoksa Avrupa Birliği’ dememeli. Mesela, ‘Şanghay Beşlisi içerisinde Türkiye niye olmasın?’ diyorum. Temenni ederim ki orada olumlu bir gelişme olması halinde, yani Türkiye’nin Şanghay Beşlisi içerisinde yer alması, bu konuda çok daha rahat hareket etmesini sağlayacaktır diye düşünüyorum.”

ŞİÖ NEDİR?

ŞİÖ, Rusya, Çin, Kazakistan, Kırgızistan ve Tacikistan’ın 1996’da bölgesel işbirliği amacıyla ‘Şanghay Beşlisi' olarak bir araya gelmesinin ardından 2001 yılında Özbekistan'ın da katılımıyla kuruldu. 

Hâlihazırdaki altı üyesinin yanı sıra Belarus, Afganistan, Hindistan, İran, Pakistan ve Moğolistan’ın da gözlemci ülke olduğu ŞİÖ, 2008 yılında aldığı kararla gözlemci statünün bir alt seviyesi olan ‘diyalog ortaklığı’ statüsü oluşturdu. 2012’deki Pekin Zirvesi’nde ‘diyalog ortaklığı’na kabul edilen Türkiye’nin yanı sıra Azerbaycan, Ermenistan, Kamboçya, Nepal ve Sri Lanka da bu statüye sahip.

Sputnik Türkiye

Okunma Sayısı: 1764
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • AHMET

    23.11.2016 16:15:59

    bizim de pek acelemiz yok zaten burda da allah nasip ederse bi 50-60 yıl ....sonrası allah kerim! yahu önemli olan bu birliklerde olmak değil önemli olan tam demokrasi ve adalete sahip refah seviyesi yüksek devlet olmak...

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı