Eğitim Reformu Girişimi (ERG) tarafından hazırlanan “Eğitim İzleme Raporu 2016-2017’’ açıklandı. Rapora göre, öğrenciler mutsuz ve başarısız, bölgeler ve okullar arasında eşitsizlikler var.
Eğitim Reformu Girişimi (ERG) tarafından hazırlanan “Eğitim İzleme Raporu 2016-2017’’ açıklandı. Rapora göre çocuğun iyi olma halini güçlendirecek yatırımlar için daha fazla bütçe ayrılmasına gerek duyuluyor. 2014-15 öğretim yılından bu yana özel okullara teşvik ödenmesi kamu kaynaklarının eğitim alanında eşitlikçi kullanımı ilkesiyle çelişiyor. Akademik başarı ve çocuğun iyi olma hali bakımından kilit role sahip olan kişiler öğretmenlerdir. Bu iki alandaki zayıf karne ile bölgeler ve okullar arasındaki eşitsizlikler, öğretmenlerle ilgili reform ihtiyacına işaret ediyor. Türkiye’de 538 öğrenciye 1 psikolojik danışman ve rehber düşüyor. Okuldaki iklimin öğrenciler ve öğretmenler için şiddetsiz, güvenli ve iyi olma hallerini destekleyici olması gerekiyor. Olumlu bir eğitim ortamı için psikolojik danışman ve rehberlerin sayısının arttırılması ve rehberliğin güçlendirilmesi gerekiyor. Rapora göre, Türkiye’deki öğrencilerin yüzde 28.6’sı, 0 ile 10 arasındaki hayat memnuniyeti ölçeğinde 0 ile 4 arasını seçmiş, yani hayatlarından memnun olmadıklarını belirtmişler. Bu bulguya, Türkiye’deki çocukların iyi olma halini geliştirmeye yönelik politika ve uygulamalara ihtiyaç olduğunun önemli bir göstergesi olarak dikkat çekiliyor.
Bölgesel eşitsizlik fazla
Raporda, “PISA 2015 sonuçları, Türkiye’de 15 yaşındaki çocukların temel becerilerden yoksun olduğunu gösteriyor. Türkiye, 2015’te 70 ülke içinde matematikte 49’uncu, okumada 50’nci ve fende 52’nci sırada yer aldı. Sonuçlar, bölgesel eşitsizlikleri ve okul türleri arasındaki başarı uçurumunu da gözler önüne seriyor. Okuma, fen ve matematikte ortalama puanlar sırasıyla 428, 425 ve 420 iken Güneydoğu ve Ortadoğu Anadolu bölgelerinde üç alanda da puanlar 400’ün altında. Batı Marmara ile Ortadoğu Anadolu’daki öğrencilerin arasında matematikte 61, fende 66, okumada ise 74 puanlık bir fark var. Bu da yaklaşık iki okul yılı gibi ciddî bir fark anlamına geliyor. Giderilmesi için adımlar fiziksel olanaklar, öğretmen açığı gibi eşitsizlikler de dikkate alınarak atılmalı” denildi.
900 bin çocuk işçi
Çocuk işçiliği ve çocuk evliliği bazı çocukların eğitim kurumlarına erişimini engelliyor. Türkiye’de 6-18 yaş arasında ekonomik faaliyette bulunan 900 bin çocuk bulunuyor; bu çocukların % 44’ü mevsimlik tarım işinde çalışıyor. Bu çocukların neredeyse yarısının okula erişimi bulunmuyor; kayıtlı mevsimlik tarım işçisi çocukların birçoğu da okula düzenli devam edemiyor.
‘Tek tip’le olmaz
Raporda görüşlerin açıklayan eski Talim Terbiye Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ziya Selçuk, “Eğitimin son 10 yılı’’nı şöyle değerlendirdi: “Eğitimin son 10 yılı nicelikte olumlu değişimlerin yaşandığı ancak nitelikte ve paradigmal dönüşümde mesafe alınamayan yıllar olarak özetlenebilir. Sahici dönüşümlerin yaşanabilmesi için hangi türden olursa olsun “tek tip nesil” anlayışından vazgeçilmelidir. Bu anlayıştan sadece “tek tipçi” çıkar. Eğitim bir parti ödevi değil, bir millet ödevidir. Bu nedenle bu topraklarda yaşayan her canın temsil edildiği bir eğitim yaklaşımına ihtiyaç var. Başlangıçta “Millî Eğitim” anlayışı çıkmaz sokaktır. Eğitimin mesajı insanadır. Mesajı insana olan her şey önce evrensel olarak planlanır. Sonrasında yerelin boyasıyla boyanır ve millîleşir.’’
Çocuklarımız mutlu değil
ERG Yönetim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Üstün Ergüder ise, ‘’Eğitimin niteliği yalnızca akademik başarıyla ölçülmüyor. Nitelikli bir eğitimin çocuğun sosyal, duygusal ve bilişsel tüm yönlerini desteklemesi gerekiyor. Hem yerli çalışmalar, hem de PISA sonuçları, ne yazık ki çocuklarımızın eğitim yaşantılarında mutlu ve huzurlu olmadıklarını gösteriyor. ERG, eğitim politikalarında çocuk odaklı bakış açısının yerleşmesi konusunda öncü rolünü sürdürerek, Eğitim İzleme Raporu 2016-17’de ‘çocuğun iyi olma hali’ yaklaşımını rehber ediniyor. Tüm paydaşları çocuğun yüksek yararını gözeten politikalar geliştirmeye davet ediyor” dedi.
***
Okumak için tıklayınız:
Yeni sınav sistemi 28 Şubat döneminin aynısı
Ders kitaplarından çok şikayet var
Dindar nesil böyle mi yetişiyor?
***
Konuyla benzer içerikler:
Okumak için tıklayınız:
Yeni üniversite sınav sistemini açıkladı
Üniversiteye giriş sınavları ile ilgili YÖK'ten 'yeni' model açıklaması
Eğitimli gençler ülkeyi terk ediyor
Dindar nesil böyle mi yetişiyor?
Eğitim önce Kemalist dayatmadan kurtulmalı
TEOG gitti kargaşası kaldı
Eğitimde köklü çözüm şart
Milli Eğitim Bakanı Yılmaz'dan flaş TEOG açıklaması
Bir TEOG açıklaması da Gül'den
Eğitimde talimat ve onay düzeni
Ders zili çalıyor: Yeni öğretim yılı kayıplarla başlıyor
“Eğitim sistemi yab-boz tahtasına dönüştü’’
Eğitim kalitesinde sonuncuyuz
Eğitim hem aklı, hem kalbi nurlandırmalı
Müfredat Kemalizm çelişkisinden arındırılsın
Bediüzzaman'dan cumhuriyet, demokrasi ve laiklik kavramlarının doğru tarifi
***
Dünyanın ''en yenilikçi'' ülkeleri açıklandı: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-yenilikci-ulkeleri-aciklandi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_435435
Teknolojide dünyayı yakalayabilir miyiz?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/bilim-teknoloji/teknolojide-dunyayi-yakalayabilir-miyiz_433473
"Kalite ve Sağlık Hizmetlerine Erişim"de Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/aile-saglik/kalite-ve-saglik-hizmetlerine-erisim-de-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_432813
Dünyanın ''en iyi ülkeleri'' belirlendi: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-iyi-ulkeleri-belirlendi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_426412
Dünyanın ''en mutlu'' ülkeleri belirlendi: Türkiye kaçıncı sırada yer aldı?
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/dunya/dunyanin-en-mutlu-ulkeleri-belirlendi-turkiye-kacinci-sirada-yer-aldi_426880
***
Okumak için tıklayınız:
Bir okul müdürü diyor ki: “Ödev ilkokul çağındaki öğrencilere zarar veriyor”
Ailelere önemli tavsiyeler: İslâm’a uygun çocuk yetiştirmek için…
***
Risale-i Nur'dan: Çocuklar küçük yaşlarda kuvvetli bir iman dersi almalı
Bir çocuk, küçüklüğünde kuvvetli bir ders-i imanî alamazsa, sonra pek zor ve müşkül bir tarzda İslâmiyet ve imanın erkânlarını ruhuna alabilir. Adeta gayr-ı müslim birisinin İslâmiyeti kabul etmek derecesinde zor oluyor, yabani düşer.
Okumak için tıklayınız:
http://www.yeniasya.com.tr/risale-i-nur-dan/cocuklar-kucuk-yaslarda-kuvvetli-bir-iman-dersi-almali_205755