"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Eğitimdeki darbe izleri silinsin

03 Mart 2015, Salı
Sivil bir anayasa yapılmadan 28 Şubat’ın izlerinin tamamen sona ermeyeceğini söyleyen Demokrat Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı Gürkan Avcı, “Eğitimdeki darbe izleri silinsin” dedi.

Sivil bir anayasa yapılmadan 28 Şubat’ın izlerinin tamamen sona ermeyeceğini söyleyen Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı, 28 Şubat sürecinde ister istifa etsin isterse işten atılsın bütün memurların ayrım gözetilmeksizin haklarının verilmesi ve mağduriyetlerinin giderilmesi gerektiğini söyledi. Sendika Genel Merkezinde 28 Şubat mağduru bir grup öğretmenin ziyaretinde konuşan Avcı, 28 Şubat döneminde işten atılan mağdur öğretmenlerin haklarının iadesi ve öğretmenliğe geri döndürülmeleri yönünde başarılı adımlar atan Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’ya mağdurlar adına teşekkür ettiklerini ve bu durumun diğer bakanlıklar tarafından da sürecin sağlıklı ve hızlı ilerlemesi adına örnek alınmasını istediklerini söyledi.

HAKLARI İADE EDİLMEYEN HİÇBİR MAĞDUR KALMASIN!

Eğitimden darbe izlerinin silinmesi yönünde önemli demokratik reformların yapıldığını, darbecilerin isimlerinin okullardan kaldırıldığını fakat yine de atılması gereken adımlar bulunduğunu söyleyen Avcı, “Herkesin, tüm gençlerimizin hangi lise mezunu olursa olsun, hangi kimliklere sahip bulunursa bulunsun herkesin hayallerini gerçekleştirebileceği, hiçbir kısıtlama ve yasak koymadan istedikleri okullarda okumalarını sağlamalıyız. 28 Şubat sürecinde istifa eden yahut istifa etmek zorunda kalan akademisyen ve öğretmenlerin ve memurların tümünün tekrar göreve başlamaları için çağrıda bulunuyoruz. Hakları iade edilmeyen hiçbir mağdur kalmamalıdır. Bu itibarla bütün siyasi partilerimize görev düşmektedir” şeklinde konuştu.  

 

28 ŞUBAT MAĞDURU 798 ÖĞRETMEN ATANDI

Milli Eğitim Bakanlığı geçen yıl, 28 Şubat döneminde kılık kıyafet yönetmeliği sebebiyle meslekten ihraç edilen ve baskılar sonucu istifa etmek zorunda kalan öğretmenlerden 798’inin atamasını yaptı. Bakanlığın, “2014 Faaliyet Raporu”na göre, geçen yıl bakanlığa bağlı resmi eğitim kurumlarına 51 bin 57 öğretmen atandı. Bu öğretmenler arasında, 28 Şubat döneminde kılık kıyafet yönetmeliği nedeniyle meslekten ihraç edilen ve baskılar sonucu istifa eden 798 öğretmen de bulunuyor. MEB, 2013’te, 226 öğretmeni açıktan atamasını gerçekleştirmişti. Bu kapsamda, son iki yılda, 28 Şubat mağduru bin 24 öğretmen, göreve başlamış oldu. 

HÜKÜMET ŞEFFAF BİR ADIM ATMALI!

28 Şubat sürecinde işten atılan memurların mağduriyetlerinin büyük oranda giderildiğini lakin özellikle müstafi sayılan memurların haklarının iadesinde sorunlar yaşandığını kaydeden Avcı, 28 Şubat darbesi dâhil olmak üzere bütün antidemokratik müdahalelerin ve darbelerin sorgulanması, eğitimdeki darbe izlerinin silinmesi gerektiğini belirtti. Sosyal güvenlik primlerini kendileri ödeyenlerin paralarının kendilerine iade edilmesi gerekirken yeni düzenlemede bu hususta eksik bırakıldığını belirten Gürkan Avcı, “Oysaki YAŞ kararıyla atılanlara verilen haklarının aynısının 17 yıldır mağduriyet yaşayan tüm memurlara da verilmesi gerekiyor. Hükümetin şeffaf ve ivedi bir adım atarak memurları yöneticilerinin insafına bırakmaması gerekiyor” dedi.

Recep GÖREN / Ankara

Haber Merkezi

Okunma Sayısı: 967
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı