Gençlere Sorduk...
İBRAHİM TÜRKMAN (23)
Şanlıurfa / Tıp Fakültesi 3. sınıf
Bediüzzaman, isminden de anlaşılacağı üzere, asrın âlimi idi. “Her suale cevap verilir, sual sorulmaz” diyerek bütün suallere tatmin edici cevaplar veren bir âlimdi. Ateizmin dehşetli suallerine, mükemmel örneklerle cevap vermiştir Risale-i Nur eserinde. Bediüzzaman, toplumsal olayları da ciddî bir şekilde ele almış, anarşi ve terör olaylarını zamanında büyük ölçüde engellemeye çalışmıştır. Risale-i Nur eserleri ile Kur'ân’ı en güzel bir şekilde tefsir etmiştir.
Dünya’da İslâmî fikirlerin hızla yayılmasını sağladı
AHMAD SHABAN (23)
Suriye / Tıp Fakültesi 2. sınıf
Bediüzzaman Said Nursî hakkında tam bir bilgim olmasa da Türkiye’de büyük bir etkiye sahip olduğunu çok iyi bilirim. Fakir bilgilerimle, düşüncelerini ve inançlarını savunduğu için hapse atıldığını bilirim. Yazdığı eserler Türkiye’de ve Dünya’da İslâmî fikirlerin hızla yayılmasını sağlamıştır. En büyük eseri Risale-i Nur, milyonlar tarafından sabah akşam okunuyor.
'Dinin yüksek hakikatlerini hiçbir şeye alet etmedi'
SERKAN KARADAĞ (23)
Mardin / Tıp Fakültesi 2. sınıf
Bediüzzaman Said Nursî, amacı sadece din olan ve dinin yüksek hakikatlerini hiçbir şeye alet etmeyen ender şahsiyetlerdendir. Kur'ân hakikatlerini bu asra göre açıklanmış ve savunmuştur. Din ile bilimi birleştirmiştir. O, hayatı boyunca çok zorluklar, sıkıntılar çekmiştir. Bütün bu sıkıntılara rağmen, İslâm için mücadele etmiştir. O, netliği ve sadeliği ile saygı duyulmaya en lâyık kişilerden biridir benim gözümde. Bazı Kürt ayaklanmalarında, ortamı teskin etmiştir. Yönetenlerin suçunun halka ve askerlere mal edilmemesini söyleyerek, barışı sağlamıştır. Allah ondan razı olsun.
'Eserleri İslam hakikatlerini anlatıyor'
AHMAD MUDHİ (23)
Kuveyt / Tıp Fakültesi 2. sınıf
Onun hakkında pek bilgim yok, ama çok olumlu şeyler duydum. Onu anlatmak için çok araştırmak gerekiyor. İslâm hakikatlerini anlatan eserleri olduğunu biliyorum. Tanıdığım bazı arkadaşlarım bana onun hakkında çok olumlu şeyler söylemişlerdi. Hatta bana kitaplarından da hediye vermişlerdi. Ama ben tembel Ahmed, doğru düzgün okumamışım bunları.
MUHAMMED AKSOY (23)
Diyarbakır / Tıp Fakültesi 3. sınıf
Örnek alınacak bir şahıs, bir kılavuz, bir yol gösterici. İnsanlara, dünya ve ahiret için nasıl yaşanması gerektiğini anlatan bir şaheser.
MUHAMMED SAİD YAVUZER (16)
Şanlıurfa / Lise 2. sınıf
Davası uğruna, rıza-i İlahî için kendisinden ve dünyadan vazgeçen örnek bir şahsiyet. Mekke’de doğsam da buraya gelirdim diyen bir vatan aşığı. Allah ondan razı olsun.
Hazırlayan: Mustafa Gönüllü