"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Türkiye, sayısal derslerde sınıfta kaldı

30 Kasım 2016, Çarşamba 16:49
Eğitim sistemindeki aksaklıklar dolayısıyla geri kalmış ülkelerle aynı kategorilerde yer alan Türkiye, fen ve matematik gibi sayısal derslerdeki başarının ölçüldüğü TIMSS raporunda da ortalamanın altında kaldı.

Dünya genelinde öğrencilerin fen ve matematik becerilerini ölçen Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Raporu (TIMSS) açıklandı. Türkiye’de 2011 yılına göre 4. ve 8. sınıflar fen puanlarını arttırdı. Matematikte 8. sınıflar ilerleme sağlayamazken 4. sınıflar puanlarını arttırdı. Ancak yine de ortalamanın altında kaldı. Fende uluslar arası ortalamayı yakalayabilenler sadece 8. sınıflar oldu. Dünya genelinde öğrencilerin fen ve matematik becerilerini ölçen Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Raporu (TIMSS) açıklandı. Uluslararası Eğitim Başarılarını Değerlendirme Kuruluşu (IEA) tarafından yürütülen ve dört yılda bir gerçekleşen tarama çalışmasına 2015’te 60’dan fazla ülke, bölge ve eyaletten yaklaşık 600 bin 4. ve 8. sınıf öğrencisi katıldı. 

Matematik puanı 483’e yükseldi

Rapor Türkiye’deki öğrencilerin uluslar arası düzeyde becerilerini de ortaya koyuyor. Türkiye matematikte 4. sınıf seviyesinde 49 ülke arasında 36’ncı. Sekizinci sınıf seviyesinde 39 ülke arasında 24. sırada. Fende ise 4. sınıflar 39 ülke arasında 21’inci, 8. sınıflar 47 ülke arasından 35’inci sırada.  Türkiye 4. sınıflarda matematik puanını yükselten 21 ülkeden biri. 2011’de 50 ülke arasında 469 puanla 35. olan Türkiye, 2015’te puanını 483’e yükseltti. Ancak sıralamasında önemli bir değişiklik olmadı. Al Jazeera Türk’te yer alan habere göre, 49 ülke arasında 36. sırada. 8. sınıf öğrencilerinin başarısında ise bir ilerleme yok. 2011’de 452 puanla 42 ülke arasında 24. olan Türkiye, bu kez 458 puan aldı. Sıralaması ise aynı. Bu kez 39 ülke arasında 24. sırada.

8. sınıf matematik dersi en kötü alan

Eğitim Reformu Girişimi Koordinatörü Batuhan Aydagül sonuçları değerlendirdi. Aydagül’e göre bu sonuçları sıralama derdine düşmeden eğitim politikalarını geliştirmede kullanmak gerekiyor. Aydagül, “Sıralama derdine düşüp kendimizi kötü hissetmek yerine nerede neyi yanlış yaptığımızı görmek için önemli araç. 8. sınıf fende ise uluslar arası ortalama olan 500 puan neredeyse yakalanmış. Bu en başarılı olduğumuz alan. 4. sınıflar matematikte fena değil. Türkiye’nin en başarısız olduğu alan 8. sınıf matematik. En alt yüzde 5’teki öğrenciler 289 puan ile Bahreyn, Gürcistan, Lübnan, Tayland’ın da gerisinde. Buna rağmen, en üst düzeydeki yüzde 5’lik öğrenciler de 634 puanla İrlanda, Kanada, Yeni Zelanda düzeyinde. Öğrenciler arasında 345 puan fark var. Bu sonuç eğitimde eşitsizliğin derinliğini açıkça gösteriyor” dedi.

Okunma Sayısı: 880
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • nafi

    02.12.2016 15:50:14

    öğretmen matematik öğretmiyor özel ders para alarak öğretiyor herkesin matematiği yeteneği yok yök ösym bir kural oluştursalarda herkese matematikten imtihan etmesinler

  • hakkı

    30.11.2016 17:50:19

    sanki diğer derslerde sınıf atladık....!

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı