Dolardaki yükseliş sadece gelişmekte olan ülkeleri rahatsız etmiyor.
Twitter ve Facebook`un 2015 Ocak-Mart bilançoları ABD merkezli şirketlerin güçlü dolardan çok da memnun olmadığını ortaya koydu.
Twitter ve Facebook'un geçen hafta açıkladığı 2015 Ocak-Mart bilançoları ABD merkezli şirketlerin güçlü dolardan çok da memnun olmadığını ortaya koydu. ABD basınında çeyrek sonuçları açıklanmadan önce birçok ABD'li, özellikle de gelişmekte olan ekonomilerde faaliyet gösteren, şirketin güçlenen dolardan memnun olmadığına dair haberler yer almıştı.
Ancak sosyal medya devlerinin mali sonuçlarını açıklarken yaptığı dolar vurgusu durumun ciddiyetini daha net ortaya koydu. 2015 Ocak-Mart döneminde Facebook'un gelirleri bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 42 artışla 3.54 milyar dolara ulaştı.
Habertürk'ten Selim Karahan'ın haberine göre, Facebook bu hızlı artışa rağmen piyasa beklentilerinin altında bir gelir elde etti. Firmanın konuyla ilgili yaptığı açıklamada eğer dolar bu kadar güçlenmeseydi artışın yüzde 49 olacağı vurgulandı. Yani Facebook'a göre güçlü dolar gelirlerine yaklaşık 270 milyon dolarlık bir darbe vurdu.
İHRACAT YÜZDE 7.2 DÜŞTÜ
Yılın ilk üç ayında gelirleri geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 74 artışla 436 milyon dolara ulaşan Twitter da benzer bir açıklama yaptı. Twitter güçlenen doların gelir artışlarını yüzde 80'den yüzde 74'e düşürdüğünü ifade etti. Bu da Twitter'ın güçlenen dolar nedeniyle 3 ayda 15 milyon dolar kaybettiği anlamına geliyor.
Tabii güçlenen doların ABD için negatif etkisi sadece internet şirketlerinde görülmüyor. ABD'de gayri safi yurtiçi hasıla (GSYH) büyümesi geçen hafta açıklanan öncü veriye göre yılın ilk üç ayında yüzde 0.2'ye gerileyerek beklentilerin altında gerçekleşti. ABD Ticaret Bakanlığı değerlenen doların ülkenin büyümesini yavaşlattığını açıkladı. Ülkenin ihracatı yılın ilk üç ayında değerlenen dolarla yüzde 7.2 düştü.