Türkiye’nin Haziran 2018 otel dolulukları, 2017’nin aynı dönemine yüzde 24.9 artarak ortalama yüzde 56 oldu.
Türkiye’nin Haziran 2018 otel dolulukları, 2017’nin aynı dönemine yüzde 24.9 artarak ortalama yüzde 56 oldu. Asıl dikkat çeken yükseliş oda başı gelirde gerçekleşti ve yüzde 47.1 artışla 45.4 Euro’ya çıktı. Türkiye Otelciler Birliği (TÜROB) Başkanı Timur Bayındır, konaklama sektöründeki oda gelir artış hızının doluluk artışını geçtiğini söyledi. “Türkiye’nin hedefi turist sayısından çok geliri arttırmak olmalı” diyen Bayındır, “Yeni bakanımız Sayın Mehmet Ersoy’un da “Gelir grubu yüksek turistleri de hedefleyeceğiz. Yani sadece sayıyı arttırmakla yetinmeyeceğiz, daha fazla para harcayan, konaklama dışı harcaması daha yüksek olan turistleri hedefleyeceğiz” sözleriyle bu hedefi ortaya koyması bizi memnun etti” dedi.
RAKAMLAR
TÜROB’un yeni üyesi Wishmore Hotel’de gerçekleştirilen TÜROB Aylık Geleneksel Buluşması’nda konuşan Bayındır, Haziran ayı doluluk rakamlarını da açıkladı. Bayındır’ın verdiği bilgiye göre, veri ve analiz şirketi STR’nin TÜROB için hazırladığı Haziran 2018 Ülke Performans Raporu’nda Türkiye’nin Haziran 2018 otel doluluklarının 2017’nin aynı ayına göre yüzde 24.9 artarak ortalama yüzde 56 olarak kaydedildiği belirtildi. Haziran 2017’de bu oran yüzde 44.8 olmuştu. Haziran ayında Avrupa ülkeleri doluluklarda yüzde 24.9 ile en yüksek artış oranına Türkiye ulaştı. Ancak doluluk oranları sıralamasında Türkiye, 27 ülke arasında son sırada yer almaktan kurtulamadı. Avrupa’da Haziran 2018’de en yüksek doluluk oranına yüzde 88.7 ile İrlanda ulaştı.
Yeniden yükseliş
Verileri değerlendiren Başkan Bayındır, şunları söyledi: “İlk 6 ayı geride bıraktık. 6 aylık gerçekleşmelere baktığımızda da bu beklentilerin turist sayısı artışında gerçekleştiğini görüyoruz. Yüksek sezonla birlikte fiyat artışının da gerçekleşmesi bizi mutlu ediyor. Temmuz ayında da özellikle yerli ve yabancı turistin etkisiyle kıyı otellerde yüksek doluluklar yaşanıyor. Rusya’da düzenlenen Dünya Kupası, 24 Haziran seçim süreci ile ana pazarlarımızdan İran’da döviz kurlarındaki aşırı artış, Avrupa pazarındaki turist artışın sınırlı kalması, Rusya’da ise turizm endüstrisindeki bir takım tur operatörlerinin malî sıkıntı içerisinde oldukları haberleri Mayıs ayında bir miktar düşüşe neden olmuştu. Ancak Haziran ayında Ortadoğu ve İran pazarı ile yavaş da olsa yeniden canlanmaya başlayan Avrupa ve Asya pazarlarındaki artışın etkisiyle yeniden yükseliş başladı.”