"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Türkiye'nin Çin Büyükelçisi Önen'den Çinli iş adamlarına yatırım çağrısı

11 Ağustos 2018, Cumartesi 15:59
Türkiye'nin Pekin Büyükelçisi Abdülkadir Emin Önen, "Çinli iş adamlarını Asya ve Avrupa'nın kesiştiği nokta ile Kuşak ve Yol Projesi'nin kalbinde olan ülkemize yatırım yapmaya çağırıyorum." dedi.

Türkiye’nin Pekin Büyükelçisi Abdülkadir Emin Önen, Türkiye ile Çin'nin 28 milyar dolar olan toplam ticaret hacminin daha dengeli, sürdürülebilir ve ortak kazanım esası çerçevesinde 50 milyar dolara çıkarılmasını hedeflediklerini belirterek, Çinli iş adamlarını Türkiye'ye yatırım yapmaya çağırdı.

Büyükelçi Önen, Çin’in önde gelen ekonomi dergilerinden China Investment'a yazdığı makalede Çinli iş adamlarını Türkiye’ye yatırım yapmaya davet etti.

İki ülke arasındaki mevcut 28 milyar dolarlık ticaret hacminin daha dengeli, sürdürülebilir ve ortak kazanım esasına dayalı şekilde geliştirilerek, 50 milyar dolara yükseltilmesinin Türkiye’nin hedefleri arasında olduğunu söyleyen Önen, "Bu noktada Çinli iş adamlarını da Türkiye'ye yatırım yapmaya ve Asya ve Avrupa'nın kesiştiği nokta ile Kuşak ve Yol Projesi'nin kalbinde olan ülkemize yatırım yapmaya çağırıyorum.” ifadelerini kullandı.

Önen, Türkiye’ye yapılan yatırımın sadece bu ülkeye değil, Türkiye’nin hinterlandında bulunan 1,6 milyarlık nüfus ve 24 trilyon dolarlık gayri safi milli hasılaya yapılan yatırım olduğuna dikkati çekti.

Bakü-Tiflis-Kars demiryolu Kuşak ve Yol’un kalbi konumunda

Büyükelçi Önen, Türkiye, Azerbaycan ve Gürcistan’ın ortak inşa ettiği Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demiryolunun Türkiye’nin desteklediği Orta Koridor projesinin kalbi olduğunu, Orta Koridor’un da tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandırmayı hedefleyen Kuşak ve Yol projesinin kalbi durumunda bulunduğunu vurguladı.

Çin ve Avrupa arasında kesintisiz ticaret imkanını doğuran BTK demiryolunun başlangıçta bir milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük, 2034’te ise 3 milyon yolcu ve 17 milyon ton yük taşıma kapasitesine ulaşacağına dikkati çeken Büyükelçi Önen, şunları kaydetti:

"Bilindiği üzere Çin sadece ihracata dayalı büyüme modelinden ithalata da öncelik veren bir politika ve büyüme modeline doğru geçiş yapmaktadır. İşte bu ithalatı önceleyen politika değişikliği de Orta Koridor’un ne kadar önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Çünkü, Orta Koridor'un etkin kullanımı ile Çin’den kalkan ve ihraç ürünleriyle dolu olarak Avrupa’ya ulaşan malları taşıyan tren vagonları boş olarak dönmek yerine Çin pazarına girecek ithal ürünler ile dolu olarak geri dönecektir. Bu durum da taşımacılık maliyetleri anlamında ciddi bir kazanım sağlayacaktır."

AA

Okunma Sayısı: 1705
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı