"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Matematik “Allah birdir” diyor

Akif ARSLAN
23 Kasım 2014, Pazar
Bir matematikçinin gözüyle tevhidin ispatı

Bizler, yani insanlar etrafındaki herşeyi kıyas yolu ile anlar ve idrak ederiz. Kıyas yolu ile idrak etmeyi hayatımızın hemen hemen heryerinde kullanırız.

Bir meyvenin tadını biliyor, ancak karşımızdaki daha önce onu hiç tatmadı ise bu meyveyi karşımızdakinin daha önce tatmış olduğu meyveleri örnek vererek anlatmaya çalışırız veya daha önce tadını bildiği lezzetleri örnek vererek izah ederiz. Ekşi, acı, mayhoş gibi..Veya tadı biraz elma gibi ancak daha ekşisi gibi..

Veya bir yeri tarif edeceksek, karşımızdakinin bildiği yerleri baz alarak anlatırız. Bu da bir nevî kıyas ile anlatmaktır. Daha uzun, daha kısa, daha acı, daha ekşi, daha güzel, daha çirkin, daha keskin bir kokuya sahip vs.. gibi içinde “daha” geçen cümleler de kıyasın farklı bir çeşitidir.

Cenâb-ı Hak insana kendisini tanıttırmak için “vahid-i kıyasi” olsun diyerek çeşitli cihazlar ihsan etmiştir. Buna verilecek en güzel örnek hepimizin malumu “ene” olsa gerektir.

“O ene bir vâhid-i kıyasî olup, evsâf-ı rubûbiyet ve şuûnât-ı ulûhiyet bilinsin. Fakat vâhid-i kıyasî, bir mevcud-u hakikî olmak lâzım değil. Belki, hendesedeki farazî hatlar gibi, farz ve tevehhümle bir vâhid-i kıyasî teşkil edilebilir. İlim ve tahakkukla hakiki vücudu lâzım değildir. (30. Söz)”

Demek vahid-i kıyasi denilen şey illaki hakikî olması gerekmiyor. Farz ederek de kıyas yolu kullanılabilir. Üstadımızın bu cümlesindeki “hendese” kelimesi her nekadar da “mühendislik” veya “geometri” olarak ifade edilse de “matematik” anlamı da taşımaktadır. Çünkü hem mühendislik ilmi hem de geometri matematik ile kemale ermiştir.

O zaman biraz da kıyas meselesine matematiksel açıdan yaklaşalım:

Maaşımız 1000 TL ve elimizde 100 TL kaldı ise şunu deriz: “maaşımın 10 da 1 i kaldı”. Çünkü elimizdeki parayı (yani 100 TL yi) bütün maaşa (yani 1000 TL ye) böler isek sonuç elimizdeki paranın bütün maaşa olan oranı çıkar (100/1000= 1/10 yani 10 da 1)

O halde gelin bu matematiksel kıyas yolu ile kendimizi Cenâb-ı Hak ile matematiksel olarak kıyaslayalım. (Aslında bu şekilde bir kıyastan bahsetmek bile bir şirk-i hafidir. Ancak bazen hakikati anlamak adına yürütülen mantık, şirk veya şirk-i hafi olmaz.)

Matematiksel olarak bir sayı değeri verecek olursak her halde Cenâb-ı Hak “sonsuz” dur. Peki insana ne değer vereceğiz. Aslında vereceğimiz değer çok da önemli değil. Çünkü ister 1 diyelim ister 1 milyon diyelim, isterse de 1 trilyon diyelim, kendimizi O’nunla kıyas ettiğimizde sonuç hep “sıfır” çıkacaktır. Çünkü sayı bölü sonsuz herzaman sıfırdır, yani hiç!  Hani diyorlar ya “Bilim yalan söylemez” diye..Gerçekten de doğru. Matematik dahi, O’nun (cc) yanında bir hiç olduğumuzu söylüyor.

Kendimizi O’ nunla (cc) kıyas edince “hiç” çıktık. Peki O’nu kendimizle kıyas edersek?

Cenâb-ı Hak “sonsuz” dur  ve biz de bir sayıyız. Yine bizim ne kadar büyük bir sayı olmamız ya da küçük bir sayı olmamız önemli değil. Çünkü ne  kadar büyük bir sayı olursak olalım, sonsuzu bir sayı ile kıyaslarken, sonsuzu sayıya böler ve sonuç olarak yine “sonsuz”  sonucuna ulaşırız. Yani sonsuz bölü sayı “sonsuz” dur. Başka bir deyişle, matematiksel olarak O (cc) bizden sonsuz kat daha büyüktür..

Biz katrilyon da olsak kentrilyon da olsak sonuç değişmez..

Özetleyecek olursak: Biz, Ona kıyasen “sıfır” yani “hiç”.. O, bize kıyasen “sonsuz”.

Matematik böyle diyor..

Aslında bu yaptığımız işlemler bize şunu da söylüyor: O’nu kendinle veya kendini O’nunla kıyaslayamazsın!

MATEMATİK “TEK BİR ALLAH VAR” DİYOR

Matematiksel olarak Cenâb-ı Hak ile kendimizi veya kendimizle O‘nu (cc)  kıyas edemeyeceğimizden, etsek bile O’nun (cc) yanında bir hiç olduğumuz sonucuna ulaşacağımızdan bahsettik.

Şimdi de Matematiksel olarak Cenâb-ı Hakk’ın tek olduğunu ispatlayalım:

Yine Cenâb-ı Hakk’a “sonsuz” diyeceğiz. Allah harici bir tanrı daha var olsa idi eğer, ona da “sonsuz” demek durumunda olacaktık. Bu iki sonsuzu birbiriyle kıyasladığımızda hakikat ortaya çıkıyor: 

Sonsuz bölü sonsuz.. Sonuç matematiksel olarak “tanımsız” dır..

Yani Matematik diyor ki: “Sonsuz sadece bir tanedir! Şeriki olamaz” 

“Bu kâinatın Sâni-i Kadîr ve Hakîm’inin mülkünde iştirak yeri yoktur. Çünkü herşeyde nihayet derecede intizam bulunduğundan, şirki kabul edemez. Çünkü müteaddid eller bir işe karışırsa, o iş karışır. Bir memlekette iki padişah, bir şehirde iki vali, bir köyde iki müdür bulunsa; o memleket, o şehir, o köyün her işinde bir karışıklık başlayacağı gibi.. en edna bir vazifedar adam, o vazifesine başkasının müdahâlesini kabul etmemesi gösteriyor ki; hâkimiyetin en esaslı hassası, elbette istiklal ve infiraddır. Demek intizam vahdeti ve hâkimiyet infiradı iktiza eder. (30. Lem’a)”

Akıllara şöyle bir şey gelebilir. “Bize okullarda bir “(+) sonsuz” dan bir de “(-) sonsuz”dan bahsedildi. Matematik sonsuzu iki tane gösteriyor.”

Aslında (+) sonsuz ya da (-) sonsuz diye birşey yoktur. Sonsuz ne pozitiftir ne negatif. Bu, lise düzeyine kadar, matematiği öğrencilerin anlamalarını kolaylaştırmak adına söylenen büyük bir yalandır. Bunu yüksek düzeyde matematik öğrenmeye ilk adım attığınızda, “bildiğiniz bu yalanı unutun.. hakikat sonsuzun sadece tek bir sonsuz olduğu ve sonsuz için artı veya eksiden bahsedilemeyeceğidir. İkisi de değildir bile diyemezsiniz. Mevzu, “sonsuz” olunca, sonsuzun pozitif veya negatif bir sayı olup olmadığı hakkında yorum dahi yapamazsınız. Hatta bir sayı da değildir. Sonsuz sadece ve sadece mutlak büyüklüktür, o kadar büyüktür ki bunu ne akıl anlar ne de zihin.” diyerek ifşa ederler. Ben de bir matematikçi olarak bu hakikati ancak üniversite 1. sınıfta öğrenebildim. İdrak edebilmem zamanımı almıştı ama... Hatta hocamız bundan bahsederken kendimi bir tevhid dersinde sanmıştım. Sanmamak imkânsız... Siz de, kullanılan “sonsuz” kelimelerinin yerine “Allah” lâfzını koyarak tekrar okuyun isterseniz yukarıdaki “sonsuz” için sarf edilen cümleyi..

Elhasıl:

Matematik bize diyor ki:

Kendini O’nunla (cc) kıyaslama.. Zira sen O’na (cc) kıyas edilemeyecek derecede bir hiçsin...

O’nu kendinle de kıyaslama.. Zira O (cc) sana kıyas edilemeyecek derecededir, yani sonsuzdur..

Kâinatta tek bir Sonsuz vardır.. İkinci bir sonsuz, işlemin sonucunu ancak “tanımsız” hale getirir.

Okunma Sayısı: 5034
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • bahtiyar eren

    27.11.2014 11:29:58

    Akif kardeşim, Allahın varlığını ispatlamak içik matik ile ilgili yorumlarınız fikrimize yeni bir ufuk açtı.Allah razı olsun.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı