Mutlu bir gün

16 Kasım 2014, Pazar
Bu gün işlerimi bir yana bırakarak, o derin dosyaların arasından sıyrılarak değişik bir şey yapmaya karar verdim.

Her gün çeşitli sebeplerle ayrılmak için mahkemeye başvuran eşlerin müvekkilliğini yapmak ve mutsuzlarını görmek biraz yormuştu beni. Namazdan sonra sabahın ilk ışıklarında yola çıkmaya niyet ettim. İlk önce dükkânlarını açan insanları muhabbetle birbirlerine verdikleri selâmlaşma dikkatimi çekti. Ve cıvıltılar… Okul çocukları servisleriyle okula gidiyorlar ve şarkılar söylüyordu. Sonra otobüse bindim ve havaalanına gittim. Uçaklarda inenleri ve karşılayanları inceledim. Özlem, sevgi, mutluluk ve kavuşma… Saatlerce kapıdan çıkanların aradıkları ve bulunca koştukları kişilere doğru giderken gözyaşlarına şahit oldum ve sevgilerini hissettim. O an sevginin ne olduğunu yaşayarak gördüm. Oradan çıkınca hayvanlara yemek veren bir teyze gördüm. Onlarla sevgi ile konuşuyor, kızmadan yemeklerini veriyor, üzerine çıkanlara gülerek “Yaramaz seni” diyordu. Allah o hayvancıkların rızıklarını da kadını vesile ederek göndermişti. Parkta çocuklarını oynatan anneler gördüm. Onlar da muhabbet ile hem koruyor hem oyun oynayarak ciğerparelerine bakıyorlardı. Sonra vapura bindim ve simit için kanat çırparak teşekkür eden martıları fark ettim. Veren de mutluydu alan da… Eve gelince bu gün gördüklerimi tek tek yazdım ve bakınca anladım ki mutluluk ve huzur her yerde, ama insanlar bencilleşince, sevgi ikliminden uzaklaştıkça mutsuzluk ortaya çıkıyordu. Mutlu olmak çok kolay, ama mutsuz olmak çok zordu. Ne hikmetse, insanlar genellikle zor olanı tercih ediyor ve mutsuz olmayı başarıyordu. Kıskançlık, bencillik, kendini üstün görme ile aslında zararı kendimize veriyorduk. Bu gün benim için  dosyalara ve ara vermek ve dost gönülleri ziyaret etmek Allah’ın sevgi katreciklerini görmeme sebep oldu. Aslında Allah’ın sevgi katrecikleri her yerde, önemli olan onları fark edebilmek ve bulmaktı. Artık dâvâlarıma geri dönebilirdim...