"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İstanbul trafiğine kesin çözüm!

Faruk ÇAKIR
09 Nisan 2018, Pazartesi
Hemen ifade edelim ki bu şartlar devam ettiği müddetçe “İstanbul trafiğine kesin çözüm” hem vardır hem de yoktur.

“Nasıl yani?” diye sorulacak olursa şöyle cevap vermek mümkün: Çözüm yok, çünkü idareciler İstanbul’da bir trafik probleminin varlığından haberdar değiller. Çözüm var, çünkü araştırılıp gerekli incelemeler yapılsa ölüm hariç her derdin çaresi olduğuna göre İstanbul’un trafiğine de çözüm bulunur.

“Abartmayalım, nasıl olur da idareciler İstanbul’da bir trafik problemi olduğunu düşünmez, habersiz olur?” diyenlere de şu cevap verilir: İstanbul’da bir trafik problemi olduğu düşünen idareci nasıl olur da bunun  çözümü için bin kat çalışmaz, uğraşmaz?

Şu sebeple haberleri olmadığını düşünüyoruz: “En üstteki idareciler” eskortlarla trafiğe çıkıyorlar ve onlar için yan yollar trafiğe kapatılıyor. Dolayısıyla onlar için yollar hep açık. Yol açık, yola çık! Çoğu zaman da gezilerini ‘hava’dan yaptıkları için milletin yollarda çektiği sıkıntılardan yeteri kadar haberleri olmuyor.

20 milyona koşan nüfusuyla İstanbul’un trafiği hakikaten çekilmez bir hal aldı. Bilhassa sabah ve akşam saatlerinde 10 km’lik yolu 1 saatte kat etmek bile bazen mümkün olmuyor. Yollar resmen otoparka dönmüş durumda. 

Elbette İstanbul’un trafiğini rahatlatacak çalışmalar da yapılıyor. Ancak bunların yeterli olmadığı da ortada.  

Metro ve metrobüs duraklarının entegrasyonunda da bir uyumsuzluk var gibi görülüyor. Metronun bazı duraklarından metrobüse aktarma yapmak için 15 ya da 20 dk. yürümek gekeriyor. Bu mesafeler, kabul gören standartlara uygun mudur?

Uygulanması halinde İstanbul trafiğine çare olabilecek, ama daha önceden de dillendirilen şöyle bir teklifi tartışmak lâzım: İdarecilerin vatandaşın yaşadığı sıkıntıyı yakinen görmesi, bilmesi ve daha ciddî çare  araması için mevki, makam ve karar alma yetkisine göre bir günle bir hafta arasında değişen bir “İstanbul’un trafiğinde yolcu olma” halini yaşamaları gerekir. Hele hele mümkün olsa da karar alma mevkiinde olanlar en yoğun saatlerde İstanbul trafiğinde bir müddet şoförlük yapabilse... Tahminimize göre böyle bir tecrübe yaşatılsa İstanbul’un trafiğine çok kısa sürede kalıcı çare bulunabilir. Fakat bu tecrübe, bu uygulamanın yapılma ihtimali çok az olduğu için İstanbul bu trafik sıkıntısını çekmek mecburiyetinde.

Benzin 3 TL civarındayken bir arkadaşımız, “Benzin 5 TL olsun, trafik derdi kalmaz” demişti. Fiyatların 6 TL’ye çıkması çare olmadığı gibi trafik yoğunluğu daha da arttı. Bazıları da “İstanbul’da çok araba var. Her evde 2 ya da 3 araba var. Her önüne gelen araba almasın. Demek ki millette para var” ya da “Trafikte seyahat eden her arabada 1 kişi var. Tek kişi olan arabaya binmesin, otobüse binsin” benzeri teklifler getirir. 

Kulağa hoş gelse de bunların uygulanma ihtimali çok zayıftır. Amerika gibi bazı ülkelerde tek kişinin seyahat ettiği otomobiller daha yoğun şeritlerden, çok kişinin seyahat ettiği arabalar için çizgilerle ayrılan ‘daha az  yoğun/açık’ şeritlerde ilerler. Bunu uygulamak için 4 ya da 6 şeritli otoyollar gerekmez mi? Henüz o seviyede olmadığımızı görelim. 

Hem, ihtiyacı karşılayacak kadar metro ve toplu taşıma aracı hizmet veriyor mu ki “Özel arabalar daha az kullanılsın” diyoruz? Yani, “Benzin vardı da birileri mi içti?” durumu söz konusu. 

İnsanî ve İslâmî bir şehir hayatı ve yolculuk için idarecilere çok daha fazla iş düşüyor. Lütfen vatandaş gibi yollara düşün ve yaşanan sıkıntıları yerinde, bizzat görün.

Okunma Sayısı: 2348
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı