"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Öğrenciye de sor, veliye de

Faruk ÇAKIR
17 Ekim 2016, Pazartesi
Eğitim sisteminin arzu edilen seviye ve kaliteye ulaşması için ne kadar konuşulsa yine de fazla değildir.

Çünkü dertleri bertaraf etmenin başka yolu iyi insanlar yetiştirebilen eğitimle mümkün. Formül belli: Ne kadar iyi eğitim, o kadar iyi insan.

Bütün dünya daha iyi bir eğitim için nelerin yapılacağını konuşuyor, tartışıyor. Ve her geçen gün daha iyi bir eğitim için yeni teklifler ortaya atılıyor. Eğitim konusunda başarılarını tasdik ettiren ülkelerin bunu yaparken öğrenci ve velileri dinlediği, onların gözüyle çare aradığı görüldü. Öğrenci ve velilerin taleplerini dikkate almayan bir sistem, bir idare eğitimde kalıcı başarılara imza atabilir mi?

Türkiye’de de bu yönde çalışmalar yapılıyor. Eğitim Reformu Girişim (ERG) ve Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) çocukların gözüyle eğitim şartlarını araştırmış. Araştırmanın ortaya koyduğu tabloya göre çocuklar okul şartlarını şöyle anlatmış: 

“Ben sabahçıyım, sabahın 5’inde kalkıyorum. Çok zor oluyor.” “Teneffüslerimiz çok kısa, nasıl geçtiğini bile anlamıyoruz. Dışarıya çıkıyoruz bir bakıyoruz zil... 10 dakika teneffüs çok az.” “Tuvaletler pis, böyle burnunu tıkıyorsun öyle giriyorsun.” “Yani bence, hani öncelikle insan okula gelmek istiyorsa yani okulun biraz güzel olması gerekir. Hani kendine doğru çekmesi gerekir insanı, yoksa iç açıcı değilse kimse gelmek istemiyor.”

25 ilde yapılan çalışmaya 2014-2015 eğitim yılında 4, 5 ve 7. sınıfta okuyan 2 bin 72 çocuk katılmış. Araştırma 2019’a kadar kaldırılması planlanan sabahçı-öğlenci olarak uygulanan ikili öğretimin ortaya koyduğu problemlere dair önemli neticeler de sunmuş. Aynı araştırmada okullarda kütüphane bulunma nisbetinin çok düşük olduğu da ortaya konulmuş. (http://www.aljazeera.com.tr, 12 Ekim 2016)

Keşke bu ve benzer çok sayıda araştırma öğrenci velileri arasında da yapılsa. Her kim eğitim sistemini samimî olarak düzeltmek istiyorsa hem öğrencilerin hem de velilerin taleplerini, tekliflerini duymak mecburiyetindedir. Tabiî ki öğretmenleri de dinlemek icap eder. Öğrenci ve velilerle muhatap olan öğretmenler olduğuna göre öğretmenleri dinlemeyen bir sistemin verimli olması mümkün olur mu? Öğretmenlerin eğitimdeki problemleri çok yakından bildiği belli. Bazen konuşmalarına şahit olup da “Bu çözüm tekliflerini üst makamlara ulaştırmıyor musunuz?” diye sorduğumuzda öğretmenler acı acı gülmeyi tercih ediyor. Çünkü öğretmene “Eğitim sisteminin problemi nedir? Sizce çare ne olmalı?” diye soran yok! Şaşırıp da sormadan bir çözüm teklifi sunanlara da “Başka işin mi kalmadı? Söyleneni yap, boşver” tavrı sergileniyor.

Eğitim sistemindeki sıkıntılar hepimizin derdi. Çareyi de hep birlikte bulabiliriz ve bulmalıyız. Hem öğrencileri, hem velileri, hem de öğretmenleri dinleyen, tekliflerden istifade eden bir sistem kurmak mecburiyetindeyiz. Tekliflerden istifade eden bir sistem kurabilirsek eğitimdeki sıkıntıları çok kolaylıkla aşabiliriz.

Bunun için önümüzdeki eğitim yılını beklemeye bile gerek yok. Samimî olarak bugün adım atalım, yarınki günlerde netice alırız inşallah.

Okunma Sayısı: 1486
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Serdar celik

    17.10.2016 14:07:46

    Biz magduruz binlerce magdur var..!! Bana haksizlik yapildi Sendikam yok Banka yok Okul yok By luck yok Neye gore attiniz beni laaa.!!!

  • Mahzun Gönül

    17.10.2016 11:15:28

    27.5 yıl boyunca severek yaptığım İngilizce öğretmenliği hayatım bir KHK ile son buldu. İnşallah bir gün hak yerini bulur. Bu süre içinde sınıf geçme, sınav sistemi ve özellikle İngilizce öğretimi konusunda değişikliğin olmadığı yıl yok gibi. Bu değişiklikler hep daha iyiyi yakalamak için yapılıyorsa şayet neden hala her şeyden şikayetçiyiz. Bunu anlamak gerçekten zor. Bu ne kadar daha böyle gidecek ?

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı