"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

"Cübbeli Ahmet Hoca''nın 'satranç' davasında karar açıklandı!

21 Nisan 2017, Cuma 11:59
Ahmet Mahmut Ünlü hakkında satrançla ilgili sözleri üzerine başlatılan soruşturmada kovuşturmaya yer olmadığına karar verildi.

Kamuoyunda "Cübbeli Ahmet Hoca" olarak bilinen Ahmet Mahmut Ünlü hakkında satrançla ilgili sözleri üzerine başlatılan soruşturmada takipsizlik kararı verildi.

Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığının takipsizlik kararında, müşteki Mücahit Bayraktar'ın şikayet dilekçesinde, "Ünlü'nün 1 Ocak'ta sosyal medyada yer alan bir videosunda ''satranç'' ile ilgili sözleriyle halkı kin ve düşmanlığa tahrik ettiğini" savunduğu belirtildi.

Kararda, Ünlü'nün savunmasında, "Tavla ve satrancın caiz olmadığına, haram olduğuna dair görüşlerini Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından 'İslam ve Toplum' isimli ilmihalin 119-120 ve 121. sayfalarını dikkate alarak dile getirdiğini, düşünce ve ifade özgürlüğünü kullandığını, bu ifadelerin suç olduğunu düşünmediğini" ifade ettiği aktarıldı.

Takipsizlik kararında "Dosya içeriği ve mevcut deliller bir bütün olarak değerlendirildiğinde, şikayete konu paylaşımda halkı kin ve düşmanlığa alenen tahrik etme suçunun işlenmediği, şüphelinin sosyal medyada yaptığı paylaşımın ifade ve düşünce özgürlüğü kapsamında olduğu anlaşılmaktadır. Bu nedenle Ünlü hakkında kovuşturmaya yer olmadığına karar verilmiştir." denildi. 

***

Okumak için tıklayınız:

Diyanet'ten satranç fetvası

***

Konuyla ilgili olarak Yeni Asya İlahiyatçı Yazarı Süleyman Kösmene'nin makalesi:

Bazı malayâniyatın hükümleri

“Şu hususların dini durumları nedir: Fal, büyü, sihir, tavla, iskambil, satranç, dövme.”

Satranç Oynamak

Hint kaynaklı çok eski bir zekâ oyunu olan satranç Müslüman’lara Hazret-i Ömer’in (ra) hilâfeti devrinde Irak’tan intikal etmiştir. Bu sebeple satrancın caiz olup olmadığı gerek sahabe arasında, gerekse tabiin âlimleri arasında tartışma konusu olmuştur. Hazret-i Ali (ra) ve İbn-i Ömer (ra) satrancın haram olduğunu söylerken, İbn-i Abbas ve Ebu Hüreyre (ra) satrancın mubah olduğu görüşündedirler. Tabiin âlimlerden İbn-i Sirin, Said bin Müseyyeb ve Said bin Cübeyr de satrancın mubah olduğu kanaatindedirler.

Eğer para veya ödül karşılığı oynanırsa cumhura göre satrancın haram olduğunda şüphe yoktur. Çünkü bu durumda kumar olmaktadır.

Para veya ödül karşılığında oynanmayan satranç için ise mezhepler genellikle ihtiyatlı yaklaşmışlar, zaman öldürücü olması, kişiyi kendine bağlayıp aşırı meşgul etmesi ve oynanırken iddialaşmaya ve kötü sözlere sebep olması gibi cihetlerle cevaz vermekten çekinmişlerdir.

Bununla beraber, söz konusu mahzurları taşımamak şartıyla, zekâyı geliştirdiği ve düşmana karşı savunma tekniği öğrettiği için İmam-ı Şafii satranç oyununu caiz görmüştür. Şafii âlimlerden İmam Nevevi ise yine de satranç oyununu tenzihen mekruh sayıyor.

Hanefi âlimlerden İmam Ebu Yusuf’un mubah gördüğü satranç oyunu, İmam-ı Azam’a göre tahrimen mekruhtur. İmam-ı Azam karşılıksız da olsa satranç oynamayı mubah görmemiştir.  

Devamını okumak için tıklayınız:

http://www.yeniasya.com.tr/suleyman-kosmene/bazi-malayaniyatin-hukumleri_346304

AA

Etiketler: cübbeli ahmet hoca
Okunma Sayısı: 11040
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı