"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Devlet malı işte böyle israf ediliyor!

04 Mayıs 2015, Pazartesi 10:23
Bitlis’te 2006 yılında büyük umutlarla Üçyol – Rahva bölgesine yaptırılan ancak çeşitli sıkıntılar sebebiyle açılamayan otogar binası kendi haline terk edildi.

Türkiye’nin otogarı olmayan tek ili olan Bitlis’te bu sorunun çözülmesi için Rahva mevkiine yaptırılan otogar binasının durumu yılan hikayesine döndü. Milyonlarca lira para harcanarak yaptırılan otogar binası, yerleşim yeri içinde kalması, yol sıkıntısı ve yapım hataları sebebiyle bir türlü açılamadı. Yaklaşık 10 yıldır boş bekleyen binanın sıvaları döküldü, kapı ve pencereleri kullanılmaz hale geldi. Bina, evsizlerin, alkoliklerin ve uyuşturucu bağımlılarının uğrak yeri oldu. 

İŞ MERKEZİNE DÖNÜŞTÜRÜLECEKTİ, HAYAL OLDU

Bitlis İl Özel İdaresi, boş otogar binasının iş merkezine dönüştürülmesine karar verdi. Bu karar da bir türlü uygulanamadı. 

HDP’li Bitlis Belediye Başkanı Hüseyin Olan, Türkiye’nin otogarı olmayan tek ili olan Bitlis’e otogar kazandırmak ve bu sorunu çözmek için çalışma yaptıklarını söyledi.

7 MİLYON EURO'YA ALINAN 28 TRAMVAY ÇÜRÜYOR

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi'nin Almanya ve Fransa'dan 2012 yılında 5 milyon ile 7 milyon Euro'ya aldığı 28 tramvay, atıl durumda çürümeye terk edildi. Gaziantep’in trafik yükünü hafifletmek umuduyla alınan tramvaylar, şu an Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Depo alanında açıkta bekletiliyor. Milli servetin çürümeye mahkum edilmesi büyük tepki çekiyor. Fransa’nın Rouen şehrinde 2012 yılında yeni nesil vagonların hizmete girmesiyle kullanımlarına son verilen eski tramvaylar, peyderpey Gaziantep’e getirilmişti.

CHP Gaziantep İl Başkanı Muhittin Sait Köse, alınan hurda tramvayların Gaziantep’e getirilerek 3 yıldır çürümeye bırakılmasına tepki gösterenlerden sadece biri. Tramvayların kullanılmamasını milli servet kaybı olarak nitelendiren Köse, "1972 model, Almanya’da kapanan bir fabrikası hurda halde bulunan tramvaylar Gaziantep’e getirildi. Almanya ve Fransa’dan alınan hurda tramvaylar, şu an başımızın belası haline geldi. Milli servetin çürümeye terk edilmesini doğru bulmuyorum. Zaten kullanımdaki mevcut tramvayların oluşturduğu sorunları hepimiz biliyoruz. 1972 model tramvayları aldılar, çalıştıramadılar ve çürümeye terk ettiler. Bizim ülkemiz vagon yapamıyor mu? Bizim ülkemiz bu teknoloji kullanmaktan aciz mi?" dedi. 

Gaziantep’in trafik sorununun başlı başına bir problem olduğuna vurgu yapan MHP Gaziantep İl Başkanı Muhittin Taşdoğan ise depoda bekletilen vagonların milletin parasıyla alındığına dikkat çekti. Taşdoğan, "Orada, depoda bekletilen vagonlar milli servettir. Bu tramvaylar kullanılarak, şehrin trafik sorunu en azından rahatlaması gerekir. Parti içi çekişmelerden ötürü tramvaylar 2012 yılından beridir atıl halde bekletiliyor. Tramvaylar başka partinin döneminde alınmadı, 10 yıldır kendileri iktidarda. İsimleri değişti ancak zihniyet aynı. Tramvaylar o kadar tıklım tıklım iken o tramvayların orada yatıyor olması yanlış bir şey." sözleriyle AKP'li belediye yetkililerini eleştirdi.

Etiketler: bitlis, otogar
Okunma Sayısı: 2433
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı