"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Din eğitiminde sivil ruh korunmalı

17 Aralık 2013, Salı
Devlet Din eğitimine ağırlık verince stk’lar geri çekildi.
NİTELİK SORUNU ORTAYA ÇIKTI
Yaygın Eğitim ve Kültür Derneği Başkanı Yusuf Alpaydın, kamunun verdiği din eğitimi hizmetlerinde son 7-8 yılda kayda değer bir artış yaşandığını dile getirerek, "Bu hızlı gelişme beraberinde nitelik sorunları doğurdu. Kamunun bu alana daha yoğun olarak girmesi, STK’ları bu hizmetlerde geri durmaya yöneltiyor” dedi.
 
GÖNÜLLÜ ÇALIŞMALAR ÖNEMLİ
Alpaydın: “Biz, din eğitiminde gönüllü çalışmaların ayrı bir ruha sahip olduğuna, bireyleri farklı açılardan yetiştirdiğine inanıyoruz. Bu amaçla sivil ruhun korunması gerektiğini düşünüyoruz. Mevcut din eğitimcilerinin niteliklerinin artırılması ve yeni, donanımlı eğitimcilerin yetiştirilmesi gayretlerimiz sürecek.”
 
Din eğitiminde sivil ruh korunmalı
Yaygın Eğitim ve Kültür Derneği (YEKDER) Yönetim Kurulu Başkanı Yusuf Alpaydın, din eğitiminde gönüllü çalışmaların ayrı bir ruha sahip olduğuna, bireyleri farklı açılardan yetiştirdiğine inandıklarını, bu amaçla sivil ruhun korunması gerektiğini düşündüklerini belirtti. Alpaydın, YEKDER’in 10. yılı dolayısıyla Bağlarbaşı Kongre ve Kültür Merkezi’nde düzenlenen programda yaptığı konuşmada, son günlerde eğitim tartışmalarının gündemde olduğuna değinirken, zorunlu eğitim, okullarda din öğretimi ve dershane konuları üzerinde kamuoyunun kafa yorduğunu söyledi. Derneğin gerçekleştirdiği ve gerçekleştireceği tüm faaliyetlerde yöntem olarak doğrudan bilginin verilmesinden ziyade, gerek derslerde gerekse derslerin yapıldığı ortamlarda “katılımcılara şuur kazandırma” yolunun tercih edildiğini anlatan Alpaydın, “İslâm’ın hayatın bütün alanlarını kuşatan bir din olduğu mesajını, ısrarla vurguluyoruz” dedi. Alpaydın, kamu kurumları tarafından verilen din eğitimi hizmetlerinde son 7-8 yılda kayda değer bir artış yaşandığını dile getirerek, “Bu hızlı gelişmenin beraberinde nitelik sorunları doğurduğu da aşikar. YEKDER olarak tüm çabalarımız, gerek mevcut din eğitimcilerin niteliklerinin artırılması gerekse yeni, donanımlı eğitimcilerin yetiştirilmesi yönünde devam edecek. Kamunun bu alana daha yoğun olarak girmesi, sivil toplum kuruluşlarını, bu hizmetlerde geri durmaya yöneltiyor gibi gözüküyor. Biz, din eğitiminde gönüllü çalışmaların ayrı bir ruha sahip olduğuna, bireyleri farklı açılardan yetiştirdiğine inanıyoruz. Bu amaçla sivil ruhun korunması gerektiğini düşünüyoruz” diye konuştu.
 
İlgi var, altyapı yok
İLKE Derneği tarafından hazırlanan Seçmeli Din Dersleri’nin veli, öğrenci ve öğretmenler tarafından nasıl algılandığı yönündeki rapor kamuoyuyla paylaşıldı. Rapora göre, katılımcıların Seçmeli Din Dersleri’ne yoğun ilgi gösterdiği ancak okulların fiziki altyapısı ile nitelikli öğretmen yetersizliği ortaya çıktı. İlim Kültür Eğitim Derneği (İLKE), hazırlattığı 4+4+4 eğitim sistemi ile okul programlarına ilave edilen Seçmeli Din Dersleri’nin veli, öğrenci ve öğretmen tarafından nasıl algılandığını ele alan saha araştırmasını içeren 2013 raporu Yenikapı Mevlevihane’sinde düzenlenen basın toplantısında ilk kez kamuoyuna açıklandı. İstanbul’da İl Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı devlet okullarında, yapılan araştırmada, 4+4+4 Zorunlu Temel Eğitim’de uygulanan Seçmeli Din Derslerini velilerin büyük oranda desteklediği ortaya çıktı. İLKE Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Davut Şanver, rapora göre; katılımcı veli ve öğretmenler genel olarak Türkiye’de uzun bir dönem din eğitimi alanının ihmal edildiği ve yeni din dersleri sayesinde öğrencilerin dini bilgileri daha fazla elde edeceği görüşünde birleştiğini aktardı. Davut Şanver, yapılan saha araştırmasında, geçen yıl yürürlüğe giren seçmeli din eğitiminde veli ve öğrencilerin en çok Kur’ân ve Hz. Muhammed’in Hayatı dersine ilgi duyduğunu belirtti. Din derslerine ilginin büyük olduğunu ancak okulların altyapısının yetersiz kaldığını vurgulayan Şanver, öğrencilerin Hz. Muhammed’in Hayatı dersinde Peygamberin en fazla ahlâkî yönüne ilgi duyduklarının görüldüğünü ifade etti.  
 
Gençlerin İslâmi hayata olan ilgisi azalıyor
İlim Kültür Eğitim Derneği (İLKE) Başkanı Davut Şanver ise eğitimi, “nasıl bir insan isteniyorsa, onun öğretildiği bir iş” şeklinde tanımlayarak, “10, 20, 50 sene sonra bu ülkede nasıl bir jenerasyon bekliyorsak, bugün yaptığımız işin bir sonucu olarak ortaya çıkacağının farkında olmamız gerekiyor. YEKDER olarak orta ümmet kıvamında Müslüman bir nesil yetiştirmeye gayret sarf ediyoruz” ifadelerini kullandı. Toplumda bir taraftan iktidarın sağladığı ılıman iklim hakimken, bir taraftan da ciddi bir çözülme yaşandığını söyleyen Şanver, şöyle konuştu: “Gençlerimizin özellikle genç neslin İslâmi hayata ve İslâmi topluma olan ilgilerinin azaldığını görüyoruz. Özellikle aile kurumunun çok ciddi şekilde çözüldüğünü, boşanmaların, aslında boşanmalardan daha tehlikelisi, dünyevileşme probleminin ailelerimizi tehdit ettiğini acı bir şekilde izliyoruz. Bu yönüyle YEKDER önümüzdeki dönemde aile, ailenin dini eğitimi ile özellikle daha çok boşta kalan orta okul ve lise gençlerinin eğitimi konusunda ciddi faaliyetlere imza atacaktır.”
Okunma Sayısı: 1120
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı