"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Gebze-Halkalı hattı için uyarı

12 Mart 2019, Salı 00:06
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası, Gebze- Halkalı Marmaray hattındaki eksiklerin giderilmesi için uyarı yaptı.

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Gebze-Halkalı Marmaray hattı için uyarılarda bulundu. Sendikanın iddiasına göre hattın açılmasına engel çok önemli eksiklikler var ve bunlar giderilmeden erkenden hizmete girmesi büyük kazalara sebep olabilir. BTS 1 nolu Şube Sekreteri Veysel Akbayer, hattın ilk olarak 1 Mart 2019’da test sürüşlerine başladığını belirterek, yetkililerin 10 Mart 2019 tarihi gibi kısa bir sürede bu hattı açmayı planladıklarını kaydetti. Akbayer, yaptıkları ikazlar neticesinde açılışta bir ertelemeye gidildiğini ancak sorunların devam etmesi sebebiyle risklerin aynen geçerli olduğunu ifade etti.

Makinistlerin tecrübeleri yetersiz

Gebze-Halkalı arasındaki hattın açılmasıyla bazı sorunların oluşacağını ve kazaların olabileceğini hissettiklerini ifade eden Veysel Akbayer, “1 Mart’ta sürüş testlerine başlandı ve bu hattın ayın 10’unda açılacağına dair açıklamalarda bulunuldu. Ancak her şeyin yetersiz olması sebebiyle bu hattın erken olarak açılmasına biz karşı çıktık. Karşı çıkmamızın sebebi de buradaki emniyetin yeterli olmaması. Birinci neden makinistlerin tecrübesizliği. Ben 35 yıllık makinistim ve bu hatta çalışıyorum. Fakat Halkalı-Gebze arasındaki yol güzergahındaki sinyallerin ve makasların tamamen değişmesinden dolayı biz bunların yerlerini tam olarak bilmiyoruz. Her ne kadar tren otomatik olarak gitse de acil bir durumda manuel kullanmamız ve duruma müdahalede bulunmamız gerekecektir ve maalesef biz bu müdahalelerde bulunamayacağız ve bu da kazaya neden olacaktır” dedi.

Makas ve sinyaller faal hale getirilmeli

“Burada en önemli sorunlardan bir tanesi Operasyon Kontrol Merkezi (OCC). Kumanda merkezi ekranlarında tren kayıpları yaşanmaktadır. Her trenin bir numarası vardır. Mesela 10002 numaralı tren ekrandan kayboluyor ve kumanda merkezi bunu göremiyor. Bu trenin kaybolması demek kazaya sebebiyet vermesi demektir. Bunun önlenmesi için trenler yeni güzergahda testler yaparken bu sorunların tespit edilip düzeltilmesi gerekiyor.” Hat üzerinde makas motorlarının olduğunu belirten Akbayer, henüz makas motorlarının da bağlanmadığını söyledi. Sinyallerin de tam olarak çalışmadığına dikkat çeken Akbayer, herhangi bir kazaya sebebiyet vermemesi adına makas ve sinyallerin tam olarak çalıştırılıp faal hale getirilmesini talep ettiklerini söyledi.

Hattın hazır olması için 3 aya ihtiyaç var

VOA Türkçe’nin haberine göre, Gebze-Halkalı Marmaray hattının şu an 3 aylık bir zamana ihtiyacı olduğuna vurgu yapan Akbayer, sözlerine şöyle devam etti: “Son 15 yılda demiryollarında büyük ölümcül kazalar meydana geldi. Biz bu üzücü olayların bir daha yaşanmaması için yetkilileri uyarıyoruz. Tam olarak her şey tespit edilip, eksikler tamamlanıp, demiryollarına teslim edildikten sonra çalışmalara başlanmasını istiyoruz.”

Etiketler: gebze, halkalı, metro
Okunma Sayısı: 916
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı