"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Günü bırak sisteme bak

25 Kasım 2014, Salı 00:01
Mevcut “Kemalist eğitim sistemi” ile öğretmen ve öğrencilerin mutlu olamayacağını belirten eğitimciler, mevcut sistem içerisinde eğitime harcanan emeğin yeterince karşılık bulamadığı görüşünde birleşti

“Öğretmenler Günü” uygulamasının 12 Eylül ürünü olduğunu belirten Eğitim-Bir-Sen Genel Başkanvekili Ahmet Özer, Öğretmenler Günü’nün kışla düzeni anlayışıyla her yıl kutlanmaya devam ettiğini söyledi. Öğretmenleri kendi mesleki geleneklerinden ve dünya öğretmen dayanışmasından koparmayı hedefleyen 24 Kasım’ın aynı zamanda 100’ü aşkın ülkenin aynı tarihte kutlamasından soyutlanmanın da tarihi olduğunu söyleyen Özer, “Öğretmenlere pratikte herhangi bir katkı sunamayan, çocuk masumiyetinin suni teneffüsüyle bugüne kadar gelen 24 Kasım, ideolojik devletin bir ritüeli olmaktan öteye geçemeyen bir ‘belirli’ gündür. Eğitim yöneticilerini ve öğretmenleri heyetler halinde protokolü oluşturan zevatın ayağına götürerek; komedi programlarındaki skeçlere seza uygulamalara imza atılma dönemi kapanmalıdır. Yıllardır devam edegelen şablonların yönetmeliklerle devam ettirilmesi de, 24 Kasım’da sorgulanmalıdır” diye konuştu. Fatih Karagöz/ Ankara

Öğretmenler “oy kapısı” olarak kullanıldı

Demokrat Parti Genel Başkanı Gültekin Uysal da, “24 Kasım Öğretmenler Günü” Dolayısıyla yayınladığı mesajda öğretmenleri siyasi rant olarak gören AKP hükümetine yüklendi. Uysal, Öğretmenlerin AKP tarafından 12 yıldır bir siyasi rant olarak algılandığını onlara “atama” sözü ile oya karşılık “umut” satıldığını söyledi. 12 yılda 5 Milli Eğitim Bakanı değiştirildiğini kaydeden Uysal, “AKP İktidarı, sistemin sorunlarına “bakan” ancak sorunun özünü göremeyen, görmek işine gelmeyen kişilerden müteşekkildir” diye konuştu. Milli Eğitim sisteminin yapısal sorunları iktidar tarafından “yanlı” anlaşıldığını kaydeden Uysal şunları kaydetti: “Ülke üretimini inşaata mahkum eden iktidar Milli Eğitimde de birilerine, “yandaş” olana rant sağlayacak şekilde sorunu inşaat odaklı olarak “yapısal” şekilde çözümlemeye çalışmıştır. Yeni okul binaları, öğrencilerin ellerine dağıtılan “yeni” araç ve gereçlerle eğitim sisteminin yapısal sorunlarını gidermeye çalışan iktidar öğretmenlerden uzak kalmıştır. Sistemin sorunları ve iktidarın “yanlı” politikaları Milli Eğitimin bürokratik olarak da tıkanmasına neden olmakta, çözüm odaklı olmayan politikalar durmadan birilerinin “kızağa” alınmasına, sorunun kişilere faturalandırılmasına neden olmaktadır. Sorun bir anlayış sorunudur. Anlayışın yıkılması iktidarın el değiştirmesine bağlıdır. Görülmektedir ki aynı iktidarda, aynı anlayışla bakanlığın el değiştirmesi sorunu çözmemektedir.” Ankara / Yeni Asya

Vicdan rahatlatma günü

Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkanı Gürkan Avcı da mevcut sistemi eleştirdi. ‘Öğretmenler Günü’nü yoksulluğun, eşitsizlikçi ve adaletsizlikçi politikaların gölgesinde kutlandığını kaydeden Avcı, öğretmenlerin ekonomik, mesleki, özlük ve demokratik sorunlar altında ezildiğini ve mesleğine küstürüldüğünü kaydetti. Türkiye’nin öğretmen yetiştirme politikası ve öğretmenlerin mesleki, özlük, demokratik ve ekonomik hakları ile çalışma hayatı memnuniyeti hususlarında da örnek ülke konumunda olması gerektiğini kaydeden Gürkan Avcı, Öğretmenler Günü’nün acıma, merhamet, vicdan rahatlama ve vaatlerle dolu bir gün olarak geçiştirildiğini belirterek, Başbakan Ahmet Davutoğlu’ndan ve Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’dan öğretmenlik mesleğini onurlandırmalarını ve başta ücret ve özlük politikaları olmak üzere öğretmenliği tekrar seçkin bir meslek haline getirmelerini beklediklerini söyledi. Ankara / Recep Gören

Gençler karamsar, kızgın ve öfkeli

Hayatboyu Eğitim ve Şiddetle Mücadele Merkezi Vakfı (HEGEM) tarafından Türkiye’de, 13 ilde orta öğretime devam eden 104 bin genç üzerinde yapılan  ve halen devam eden “Türkiye’nin Şiddet Haritası” isimle çalışmanın ilk sonuçları, gençlerin yüzde 36’sının evde şiddete maruz kaldığını gösterdi. Anket, öğrencilerin yüzde 68,50’si evde gergin olduğunu, bu oranın kızlarda ise yüzde 74’e çıktığını gösteriyor. Araştırmaya göre, öğrencilerin birbirlerini şiddet uygulama oranı ise yüzde 81.5. Kızgınlık ve öfke halinin yüzde 83 olduğu gençler arasındaki karamsarlık oranı ise yüzde 85.5. Gençlerin cinsel tacize maruz kalma ya da buna tanıklık etme durumu da yüzde 52. Ankete katılan gençler kendilerini suç işlemekten alıkoyacak faktör de yüzde 42 Allah korusu, yüzde 25 kanun. Sonuçların değerlendirildiğinde  gençlerin cinsel tacize, öfkeye, kızgınlığa maruz kaldığını işaret eden Doç. Dr. Nurten Sargın, “Gençlerin sergilediği davranışların da buna paralel olduğunu görüyoruz. Bu çarpıcı sonuçlar bütün kuramları ilgilendiriyor. Bu konunun mutlaka öncelikle olarak elene alınması lazım. Çözüm noktasında kendi kültürümüz ve değerlerimizin çözüm yöntemlerini de baz alarak ama dünyadaki çözüm yöntemlerini de inceleyip işimize yarayanları alarak çözümlür bulmamız gerekiyor” diye konuştu. Trabzon / aa

 

Okunma Sayısı: 897
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • HÜSEYİN İLHAN

    25.11.2014 07:13:13

    Bir iktidar ki eğtimi yap-boza çeviriyor,gelen her bakanın gördüğü rüyalara göre iş yapıyor ve onun iddialı adamı kendi ülkesinin insanlarını ajan,hain diye ülke ülke dolaşıp fitne-fesad çıkarıyor.EĞİTİM EĞİTİM VE DE İSLAM hakaiki ile lazım.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı