"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Japonlar turşu ve şalgamı dünyaya açacak

11 Ocak 2018, Perşembe 12:24
Bünyesinde Kemal Kükrer ve Bizim Mutfak’ı bulunduran Japon Ajinomoto Grubu, sirke, turşu ve şalgam suyu gibi ürünleri global pazarlara açacak.

Japon Ajinomoto Grubu, altı yılda 600 milyon lira yatırım yaptığı Türkiye pazarını üretim üssü haline getirmeyi planlıyor. Yıldız Holding’e ait Bizim Mutfak markasının bulunduğu Örgen Gıda’yı ve Kemal Kükrer markasıyla bilinen Kükre Gıda’yı satın alan Ajinomoto, gıda ve içecekte dünyanın ilk 10 markası arasına girmeyi hedefliyor.

Örgen Gıda ve Kükre Gıda Şirketleri İcra Kurulu Başkanı Sinan Altun, “Bugün birçok ürünümüzü 21 ülkeye ihraç ediyoruz. Kemal Kükrer markası ile de şalgam suyu, sirke ve turşu gibi ürünleri yeni pazarlara açıyoruz. Amerika bu pazarlardan birisi. Önümüzdeki dönemde yeni ülkeler eklenecek” dedi.

Sinan Altun, Türkiye’deki yatırım ve büyüme hedefleri doğrultusunda güçlü adımlarla yürüdüklerini belirterek, şunları söyledi: “Ajinomoto, 109 yıllık köklü geçmişi, yaygın global ağı ve 1700 kişinin çalıştığı güçlü Ar-Ge departmanı ile bugün dünyanın en önemli ve en büyük gıda üreticileri arasında yer alıyor. Ajinomoto’nun bugüne kadar 500 milyon TL’den fazla yatırım yaptığı Türkiye’de de çok büyük hedefleri var. Yaptığımız yatırımlarla alanımızda Türkiye’nin en büyük gıda firmalarından biri olduk. Yeni yatırımlarla bu kapasitemizi artırarak ve zenginleştirerek çok daha iddialı bir konuma ulaşacağız.”

Altun, Türkiye’deki yatırımlara devam edileceğini belirterek, şöyle konuştu: “Ajinomoto, 2016 yılında 10 milyar dolar net satış gerçekleştirdi. Ajinomoto’nun işletme karlarının yüzde 49’u Japonya’da, yüzde 41’i Tayland, Vietnam, Filipinler, Endonezya ve Brezilya’da, yüzde 8’si Kuzey Amerika ve Avrupa’da. Yüzde 2’si ise yükselen yıldız olarak adlandırdıkları Türkiye’nin de içinde olduğu Ortadoğu, Afrika, Hindistan bölgesinde gerçekleşti. Türkiye’nin de içinde olduğu yatırımların yeni başladığı bu bölgede 2020 hedefimiz bu oranı yaklaşık 4 katına çıkarmak ve globalde 2020’de gıda ve içecekte dünyanın ilk 10 markası arasına girmek. Temel hedefimiz, 5 yıl içinde Türkiye’yi bölgesel üretim üssü haline getirmek.”

Okunma Sayısı: 1201
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı