"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Alkol reklâmları tamamen yasaklansın

17 Mayıs 2013, Cuma
MECLİS KOMİSYONUNDA ALKOLE GETİRİLEN YASAKLAR HAFİFLETİLİRKEN, AVRUPALI BİLİM ADAMLARI GENÇLERİ KORUMAK İÇİN ALKOL REKLÂMLARININ YASAKLANMASINI İSTEDİ.
REKLÂMLAR ALKOLE ÖZENDİRİYOR
13 AB ülkesinden 50 bilim adamı yaptıkları araştırmada, alkol reklâmlarının yetişmekte olan çocukları ve gençleri alkole özendirdiğinin anlaşıldığını belirterek, “Alkol yasakları tamamen yasaklanmalı” dedi. Barcelona’nın Clinic hastanesi tarafından koordine edilen ve Avrupa Parlamentosu’na sunulan araştırma, alkol reklâmlarının 13-16 yaş arası gençlerde alkol tüketimini önemli ölçüde arttırdığını ortaya koydu.
 
ALKOLÜN ZARARLARI BELİRTİLSİN
Proje yöneticisi Dr. Antoni Gual, “Araştırma açıkça gösteriyor ki 13-16 yaş arası gençler alkol destekli sportif aktivitelere ve online alkol reklâmlarına ne kadar maruz kalırlarsa, bir sene ya da 6 ay sonra alkol tüketme ihtimalleri o kadar artıyor” dedi. Projenin sonuç bildirgesinde, hükümetlerden acil tedbir olarak, sigarada olduğu gibi, alkollü içeceklerin şişelerine de alkolün zararına ilişkin uyarıcı bilgilerin yazılması istendi. 
 
Alkol yasakları hafifletildi
TBMM’de alkol reklâmı yasakları ile alâkalı görüşmeler sırasında tansiyonun yükselmesinin ardından, hükümetin sunduğu alkol ve sigara yasaklarını genişleten yasa teklifinin 17 maddesinde değişikliğe gidildi. AKP’nin alkol ve sigara yasaklarını genişleten yasa teklifinin Meclis’teki görüşmeleri gergin başladı. CHP, düzenlemeyi “4. Murad yasakları” şeklinde nitelendirdi. Yasa teklifi tartışmalar arasında, daha detaylı incelenmesi için alt komisyona sevk edildi. Alt komisyon teklifin 17 maddesinde değişikliğe giderek, alkol satışına ilişkin düzenlemeleri hafifletti. Değişikliğe göre, alkollü içkilerin tüketiciye yönelik reklâm ve tanıtımı yapılamayacak. Ancak faaliyetlerin içerisinde ulusal ve uluslar arası ihtisas fuarlarına katılım ve tanıtımda serbestlik getirilecek. Komisyon reklâm yasağını, ürünün amblemi, markası ya da işaretleriyle sınırlı hale getirdi. Şirketler telefon, televizyon ya da internet üzerinden alkollü içki satışlarını yapamayacak, ama kendi elektronik ortamları üzerinden toptan ve bayi satışlarını yapabilecekler.
 
Avrupalı bilim adamları: Alkol reklâmı tamamen yasaklanmalı 
 
Avrupa Birliği’nde alkol tüketimi ve zararları üzerinde araştırma yapan 13 AB ülkesinden 50 bilim adamı, alkol reklÂmının tamamen yasaklanmasını istedi.
 
Barcelona’nın Clinic Hastanesi tarafından koordine edilen ve Avrupa Komisyonu’nun eş finansmanlığını yaptığı AMPHORA (Alcohol Public Health Research Alliance) projesinin sonuçları Avrupa Parlamentosu’na sunuldu. AMPHORA araştırması, alkol reklâmlarının 13-16 yaş arası gençlerde alkol tüketimini önemli ölçüde arttırdığını ortaya koydu. Proje yöneticisi ve Hospital Clinic’in Bağımlılık Bölümü sorumlusu Antoni Gual, İtalya, Hollanda, Polonya ve Almanya’dan 9 bin gencin alkol reklâmlı sportif aktiviteleri takip etmesinin ardından tüketim şekilleri üzerinde çalışmaların yapıldığını aktardı. Dr Antoni Gual, “Araştırma açıkça gösteriyor ki 13-16 yaş arası gençler alkol destekli sportif aktivitelere ve online alkol reklâmlarına ne kadar maruz kalırlarsa bir sene ya da 6 ay sonra alkol tüketme ihtimalleri o kadar artıyor.” ifadelerini kullandı. Projenin sonuç açıklamasında, 15 yaş üzeri Avrupalıların ortalama günde 27 gram alkol tükettiği ve bunun dünya ortalamasının iki katı olduğu kaydedildi. 15 ila 64 yaş arası Avrupalıdan her sene 138 bin kişinin alkol dolayısıyla öldüğü belirtilen açıklamada, bunlardan yüzde 40’ının siroz, yüzde 30’unun yaralanmalar (trafik kazası ve şiddet) ve yüzde 20’sinin alkole baplı kanserden olduğu bilgisi verildi. AB’den 30 kurumun dahil olduğu AMPHORA projesinden sorumlu Dr. Gual, “Sigaraya yapıldığı gibi açıkça Avrupa çapında alkole karşı her türlü ticarî iletişim yasağının konulmasının vakti gelmiştir.” dedi. Projenin sonuç bildirgesinde hükümetlerin alabileceği acil tedbirler arasında, sigaraya olduğu gibi, alkollü içeceklerin satıldığı şişelere de alkolün zararına ilişkin uyarıcı bilgilerin yazılması gösterildi.
 
İNDİRİMLİ ALKOL SATMAK SERBEST
TBMM’de yapılan değişikliklerle indirimli satışlar da serbest bırakıldı. Şirketler indirimli satışlar yapabilecek, ama alkollü içkiyi eşantiyon, hediye ve bedelsiz olarak dağıtamayacak. “Alkollü içkiler çocuklara satılamaz” hükmü ise “18 yaşını doldurmamış çocuklara satılamaz” şeklinde değiştirildi. Teklifin mevcut halinde yer alan “Dışarıda tüketilmek üzere alkollü içki satışı yapılamaz” hükmü, “Tesis sınırları dışında satılamaz” şeklinde değiştirildi. Alkollü içki satılan işyerinin ya da lokantanın önü “tesis sınırları” içine alındı. İşyeri, belediyeden ruhsat aldıysa ve kaldırımı kullanabiliyorsa orada da bu servisi yapabilecek.
Okunma Sayısı: 1681
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı