"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Eğitim sürecinde öğretmenin önemi

02 Ekim 2014, Perşembe
Eğitim; kişinin belli bir hayat tarzını öğrendiği, toplumsallaşma ve kültürleşme süreciyle özdeş tutulabilir. Bütün toplumlarda eğitimin amacı, yeni kuşaklara bir kültür birikimini aktarmak, gençlerin davranışını yetişkinlerin hayat tarzı yönünde biçimlendirerek, onların gelecekteki toplumsal rollerine doğru doğru yöneltmektir.
İnsanlar, okuduklarının % 10’unu, işittiklerinin % 20’sini, gördüklerinin % 30’unu, görüp işittiklerinin % 50’sini, söylediklerinin % 70’ini, yapıp söylediklerinin % 90’ını hatırlamaktadırlar. Bu araştırmanın sonuçlarına baktığımızda, yaşayarak öğrenmenin kalıcılığı ortaya çıkarak dikkatlerimizi bu yöne çevirmemiz gerekir. Burada en büyük rolü oynayacak olan öğretmen olduğuna göre, öğretmenlerimizin, kendilerini anlayabilme, yeteneklerini geliştirebilme ve toplum yararına kullanabilme becerisine sahip olmalarıyla mümkündür. Bununla birlikte, planlı çalışma alışkanlığını kazanabilme, ferdi girişimde bulunarak, bunu başarı ile sürdürebilme, ilk önce kendine ve sonrasında da başkalarına güvenebilme, kendi görüşlerini başkalarına etkili bir şekilde anlatarak, farklı görüş, anlayış ve çalışmaları hoşgörü ile karşılayabilmelidir.
Özellikle ilçemize yeni atanan öğretmenlerimizin, çevrenin şartlarını ve insanlarının yapısını göz ardı etmeyerek, öğrenciyi tanıma, gözleme ve bu çalışmalarından edinilecek verilerin eğitim ve öğretim sürecinde göz önünde bulundurulması eğitimin ayrılmaz bir parçası olduğunun bilincinde olması gerekir. Bütün bu belirlenen hedeflere ulaşmak için, eğitim süreci içerisinde en büyük rol elbette öğretmenlerimize düşmektedir. Günlük yaşantımızda sık sık karşılaştığımız bir konuyu nazarlarınıza arz etmek ihtiyacı hissettim. Şöyle ki; iyi bir insanın yapmaması gereken davranışların, küçüklerini itenlerin, incitenlerin, yediği yiyecek artıklarını etrafa savuranların, yerlere tükürenlerin, ağaç dallarını ve çiçekleri koparanların, birbirlerine küfür edenlerin, sıralarda iki büklüm oturanların, söz almadan konuşanların, kaldırım dururken yolda yürüyenlerin ve daha saymakla bitiremeyeceğimiz olumsuz davranışlarda bulunan öğrencilerimizin azımsanmayacak kadar fazla olduğunu görmekteyiz.
Eğitici çalışmaların amaçlarından da anlaşılacağı gibi, eğitici çalışmalar, öğrencilerde oluşması istenilen davranışları uygulama, geliştirme, pekiştirme, ifade ve becerilerini gösterme imkânı vermektedir. Burada en önemli etkenin öğretmenler olduğunu, öğretmenlerimizin özellikleri, öğrencilerini amaçlar yönünde yetiştirmek için gösterecekleri çaba, ders dışı çalışmaları, ders sürecindeki faaliyetleri, öğretmenlerimizin eğitim süreci içerisindeki faaliyet düzeylerini ortaya koyar. Eğitim düzeyinin yükseltilebilmesi için, öğretmenlerimizin yeterli bilgi, beceri ve davranışlarla donatılmış olmaları yanında, öğretmenlik mesleğini sevmesi, severek  seçmesi, bu mesleğin öneminin bilincinde olması, bu ağır sorumluluğu almaya ve gereken özveriyi göstermeye hazır olmaları gerekir. Bununla birlikte, öğretmen konuşmasıyla, davranışlarıyla, giyinmesiyle örnek bir model olduğunu, öğrencilerin öğretmenleri gibi olmaya özendiklerini bir an bile unutmamalıdırlar.
Öncelikle, kutsal bir meslek olan öğretmenlik mesleğini icra eden bütün eğitimci ordusunun bu bilinçle hareket etmeleri temennisiyle, ilçemize yeni atanan öğretmenlerimize hoş geldiniz diyor, ahlâklı, erdemli ve istikbal vaat eden öğrenciler yetiştirmelerini arzuluyoruz.
 
ALİ SİNOĞLU
Okunma Sayısı: 5615
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı