"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Hedef Nurcular, ama “bir halt edemezler”

Kâzım GÜLEÇYÜZ
17 Aralık 2014, Çarşamba
Basılı eserlere bandrol zorunluluğu getirilen 1999 yılından bu yana sorunsuz ve her risaleye bandrol verilerek devam eden Risale-i Nur neşriyatı, ne hikmetse!, bir anda BİMER üzerinden yapılan “yoğun şikâyetler” gerekçe gösterilerek ve bandrol verme uygulaması durdurularak engellendi.

BİMER’e yapılan “sadeleştirme” şikâyetleri bahanesiyle, tüm risale neşriyatı durduruldu.

BİMER üzerinden devlet kurumlarına iletilen diğer talep ve şikâyetlerin hangisine böyle bir duyarlılık gösteriliyor, doğrusu meraka değer!

Peki, sonuçta ortaya çıkan tablo ne?

Türkiye’de dokuz aydır risale basılamıyor.

Dahası, güya bandrol sorununu çözmek iddiasıyla torba kanuna tıkıştırılarak Meclisten geçirilip Saray onayı ile yürürlüğe giren korsan maddeyle risale neşriyatı devlet tekeline alındı.

Ardından, bu tekelin Diyanet üzerinden hayata geçirilmesi için bir kararname çıkarıldı.

Ne var ki, her iki düzenleme de mahkemelik. 

Devlet tekeli maddesi Anayasa Mahkemesinde, kararname de Danıştay’da. İkisinin de iptali ve yürürlüklerinin durdurulması isteniyor...

Çünkü evrensel hukuk kriterlerine aykırılar.

Ayrıca devlet tekeli, Risale-i Nur’un özünü oluşturan ve hizmeti bugüne taşıyan “sivil ruh”a da ters. Hep söylediğimiz gibi, risaleleri devlet de, Diyanet de bassın, ama tekeline almadan.

Ancak gelinen nokta bir tıkanma noktası.

Duamız, bu tıkanıklığın bir an önce aşılması.

Buradan son operasyona geçiş yaparsak:

Risale neşriyatının engellenmesini BİMER başvurularına bağlayan devletin, medya darbesini de, 2010’daki Tahşiye operasyonunda hedef alınanların şikâyetiyle başlattığı söyleniyor.

Eğer öyle idiyse, niye 5 sene beklenmiş?

Tahşiye operasyonu, bu adla anılan grubun bazı önde gelen mensuplarına yönelik olarak, El Kaide ile irtibatlı oldukları iddiasıyla yapılmış, içlerinde aylarca hapis yatanlar olmuştu.

Bazılarının 11 Eylül sonrası El Kaide ve Usame bin Ladin’e övgüler yağdırması da, muhtemelen operasyonun gerekçeleri arasındaydı.

Bilhassa bu tavrı ve diğer bazı halleri Risale-i Nur’la çeliştiği halde, grubun kendisini risalelerle irtibatlandırması da bir başka problemdi.

Beş sene önce gruba yapılan operasyonun rövanşı şimdi “paralel”den alınmak isteniyor.

Bir sonraki adım, Tahşiye-El Kaide bağlantısı üzerinden Nurculara yeni bir taarruz olmasın!

Görünen o ki, Nurcuları hedef alan çok geniş çaplı bir operasyon, adım adım uygulanıyor...

Ama Üstad ne diyor: “Bir halt edemezler.”

tweet: Suç tariflerini istihbaratçıların, siyasetçilerin ve siyasallaşmış hakimlerin yaptığı bir ülkede, kendileri dahil, hiç kimse güvende olamaz.

Okunma Sayısı: 7320
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • Ayşe

    20.12.2014 01:32:52

    Gayretler boşa çıkmiycak inş.Evet hicbirsey yapamazlar okuyanlar olduktan sonra.

  • k. laçin

    18.12.2014 01:07:48

    Hüseyin İLHAN Bey, lütfen Risale-i Nur'un meslek ve mesrebini yansitiyorum gibi söylemleri demeyin bize. Risale-i Nur bu kadar sığ ve dar fikirli olamaz hiç. Ayrıca yillardir ezberlediginiz bir kaç sözü de keşmekeş bir sekilde yazmayin bari. Zaten yorumlariniz keşmekeş bari düzgün yazın da kaale alip biz bir anlam vermeye calisalim.

  • Abdurrahman kocak

    18.12.2014 00:06:50

    Nezaket kurallarinin disina cikmadan devam edelim.akp iktidarindan sonra musluman basbbakan musluman iktidar denildigi zaman hep yolsuzluk rusvet camia cemaat denildigi zamanda hep menfaatci hatirlanacaktir bunu uzun yillar kimse silemeyecektir.iste yeni asya bunun icin musluman kimligini one cikarip parti kurmaya karsi cikmaktadir bunun icin para toplayan dini gruplari tasvip etmemektedir.

  • Ali Ercan

    17.12.2014 23:02:34

    * yazi: Kazim abi masallah yaziniz cok net, kaderi bilmiyoruz bu oyunlari nur cemattlerine kim yapiyorsa Allahimiz insallah bozucaktir dua ya devam *Ali Yesilkaya : yorumlariniz cok mantikli katiliyorum *Kimlik bilgisi : bence gerekyok isteyen istedigi isimle yorum yapsin sonucta arkadinda fikir sahibi bir insan var ( sonukde olsa, ustad tum insanlar icin diyor :) ) * Kardeslik : Kardeer nerdeyse bu hararetli tartismalarin basladigi 1 yil oldu hangi taraf olursa olsun Nurlara Gonul verenler olarak biraz ifadelerimizi yumusatsak Uhuvvetimizi arttirsak cok iyi olur ..yoksa sonunda kaybeden bizler olacagiz

  • çavdari

    17.12.2014 21:00:19

    "Dün çavdari denen zata mertçe ismini yazmasını teklif ettim" Huseyin bey, amacınız ne, beni yakalatıp suç üstü yapıp içeri mi attıracaksınız? Bu nasıl bir hitaptır ismimi açıklayacakmışım. Benim ismimden milyonlarca insan var bu Türkiye'de. Siz benimle görüşseniz de aynı lafları işiteceksiniz, eğer başka bir gayeniz yoksa işte meydan ben yazıyorum siz de yazın. "HIRSIZ,YOLSUZLUK YAPAN" aşağıda buna değindim. " ELEKTRİKTE HIRSIZIN ÇALDIĞINI" alakasız alakasız konuları getirip benden niye cevap istiyorsunuz? Ben ne zaman faturalardan vergilerden çok memnunum dedim? Ben ne zaman bu hükumet 10 numara dedim? Ben ehvenüşer diyorum. Sanırım öfkeli halinizle kendinizi kaybediyor ve garabetle dolu ifadeler serdediyorsunuz. Benim dediklerim açıktır. Tüm yorumlarımı okuyun ve ardından da güzelce istiharat edin, çok gergin gördüm sizi. Allah'a emanet.

  • muhlis

    17.12.2014 20:39:10

    Haşiye: Nurculuğa kim tuzak kurmuş. Tahşiye-El Kaide diye gözaltına alındıktan bir gün sonra 26 Ocak 2010 tarihinde Zaman Gazatesi büyük puntolar ile "El Kaide Operasyonunda Yakalananlar Ergenekon Sanıklarıyla Bağlantılı" şeklinde bir başlıkla konuyu haberleştiriyor. Bu adamlar daha ifade vermemiş, Zaman gazatesindeki hükme bakın, tuzağa bakın. Adamların yazıp oynadığı senaryo gün gibi açık. Basın özgürlüğü diye ortadaki suçu kimse örtmeye kalkışmamalı. Olayları objektif olarak yazalım ve çizelim. Ve şunu soralım kendimize hakikatte Nurculuğa kim tuzak kurmuş ve bundan ucuz kahramanlık çıkarmaya çalışmış?

  • Hüseyin İLHAN

    17.12.2014 20:29:03

    Dün çavdari denen zata mertçe ismini yazmasını teklif ettim ve hatta HIRSIZ,YOLSUZLUK YAPAN,KUL HAKLARIANA GİRENLERİN ortağı olacaksın diyerek davette bulundumçLakin bebe misali geveleme yapıp duruyor.Heyy çavdari ELEKTRİKTE HIRSIZIN ÇALDIĞINI 2005 den beri ödeten ki fakir fukaraya kanun sahibini hala savubuyor ce zulmetmediler diyorsan sana tavsiyem acilen MAZHAR OSMAN a gidip tedavi olmandır.Çok samimi olarak ifade edeyimli bunu AKP olanlar dahi kabul ederken sen hala değil diyprsan problem sende .Biz HAK,ADALET diyoruz ve istiyoruz.Biz RİSALEİ NUR ları kirli siyasetine alet eden ednaları protesto ediyoruz ya sen neden bahsediyorsun .

  • muhlis

    17.12.2014 19:34:31

    (İşin Aslı yazının devamı) ...28 Şubattan bugüne ne değişti de Üstadın adını ağzına almadan o zat diyen Gülen ve ekibine yönelik bir soruşturmanın temelini oluşturan bir dava Nurculuk aleyhine bir dava gibi gösterilir oldu. Yani öyle garip bir hal ki yukarıdaki anlayışa göre FG kahraman bile olabilir ne de olsa Tahşiye-El Kaide komplosunu ta ABD'den bilerek, uyararak. Belki de evliya? Ama gel gör ki adamlar bugün hala tam aksine Tahşiye düzmecesinden tutuklananları El Kaideci olarak gösteriyorlar. Yani bozduğun tuzağın mağdurlarını niye suçluyorsun derler adama!.. Biz uyarıyoruz sadece

  • muhlis

    17.12.2014 19:34:03

    İşin Aslı Sayın Çavdari; Ne yapalım, şimdi burada il ve ilçelerdeki abileri isim isim söylesek belki kanıt olur. Neyse bunlar hoş şeyler değil, gerek te yok. Ben bir olayı anlatayım: Mehmet Kutlular Abinin hapisten çıktığı günlerdi: o dönemde il il konferanslar yapılıyordu. O illerden birinde konferans öncesi merkez dersanede sohbet havasında küçük bir toplantı yapıldı, Kutlular abi orada 28 Şubat döneminde F. Gülen'in kendilerine "biz Nurcu değiliz, bizimle alakadar olmayın" dediğini söyledi. Zaten sonra FG grubu cemaat olduklarını da inkar ettiler camiayız vs. dediler. 28 Şubattan bugüne ne değişti de Üstadın adını ağzına almadan o zat diyen Gülen ve ekibine yönelik bir soruşturmanın temelini oluşturan bir dava Nurculuk aleyhine bir dava gibi gösterilir oldu.

  • muhlis

    17.12.2014 19:10:03

    Kişi kendinden bilir işi. Siyaset gütmek için su-i zan ile karşıdakini siyasi bir mecraya oturtup kendine açtığı manevra alanında temelsiz olmayan düşüncelerini söze dökmek boşboğazlık oluyor. Ben kendi nam-ı hesabıma açık söyleyeyim hep DP-DYP'yi destekledim. Süleyman Soylu'nun ayrılışına kadar da bu böyle gitti. FG camiasına da bakışım net, her zamanki yazdıklarımı bugünde yazıyorum. Dün söylediklerini bugün inkar edenlerden de değilim. Öyle bilip bilmeden kişi hakkında boş boş konuşmayınız ve ricam şu ki konuları kişiselleştirmeyiniz. Bu münazara adabında yoktur.Yoksa sizin zihniyetle gidersek siz "ajan" bile olabilirsiniz yada -misalen- Güleçyüz "kripto" olabilir. Doğru olur mu böyle şey, meseleyi konuşalım kişiyi değil!

  • çavdari

    17.12.2014 19:06:56

    3- "hukuk tarafsız olacak " Hiç zaman olmadı. Önce Kemalist hukuk sonra FG'ci hakimler ve onların kumpası. Buna izin vermesi AKP'nin hatası, bu müsamaha neticesinde elde ettiği kadrolarla gayri hukuki hükümeti devirme operasyonu yapması da FG'nin suçudur. "4.sü cemaat ismine leke sürenler " Siyasetçi cmat ismine leke süremez. Yolsuz-hırsız dvsnın kritik zamanlaması beni hep şüpheye sevketti. Ben bu şekliyle bu işe inanmıyorum. Eğer yolsuz bakan varsa Allah belasını versin. Ama size topyekün bir iktidara hırsız deme cesaretini veren imani ve islami kaideniz nedir bilmem. "Vela teziru veziratun vizra uhra" ne hikmetse burada çalışmıyor heralde. Yine söylemekte yarar var. FG'nin cemaatlere toplum nezdinde verdiği zarar çok azim olmuştur. Senelerden beri bunları konuşageldik. YA dışındaki abilerin FG'yi önce övmesi ve şimdi vazgeçmeleri benim davamı ıskat etmez. bekleyip göreceğiz.

  • çavdari

    17.12.2014 19:03:24

    Ali Yeşilkaya, 1- "hükümetin zulmettiği gerçeğini değiştirmez." Ben şu an zulm yaptığına inanmıyorum, kaldı ki bu cemaatin önde gelenlerinden olan Gülerce de aynı şeyi söylüyor. Hem de süreç devam ediyor. 2- " siz siyasetinize dokunmadan önce hocayı göklere çıkarırken," Allah aşkına, vazgeçin şu zihniyetten, ne yapayım açık kimliğimi ev adresimi yazayım yoksa senelerdir YA gurubunda olduğumu ispat için referans mı vereyim? Bu dudaklarımdan hocayı göklere çıkaran ifade asla çıkmamıştır. Siz nasıl hakikat adına konuşuyoruz diyorsanız ben de hakikat ve din hizmeti namına FG'nin nasıl başka bir boyutta zarar verdiğini söylüyor ve bu şüreçte YA'nın da FG gurubuna taraftar olduğunu söylüyorum. Olmaması lazım. Nasıl zülme rıza zulümdür diyorsanız burada da aynı husus geçerli.

  • ali yeşilkaya

    17.12.2014 18:44:56

    yeni asya doğru yapıyor diyenler sürekli prensiplerden bahsederken,hükümeti savunan arkadaşlar ise hadiselerden bahsediyorlar.bilmem sizin de dikkatinizi çekiyor mu? hem de üstadın boğazlar hakkında boşboğazlık dediği türden.en ince detayına kadar olay olay,adam adam. kardeşim hala neden ısrarla hükümetin yaptığı yanlışları ve zulmü görmemek için bahaneler üretiyorsunuz? hoca şöyle yapmış,abd böyle yapmış. 1.si hocanın yanlış yapması hükümetin zulmettiği gerçeğini değiştirmez. 2.si siz siyasetinize dokunmadan önce hocayı göklere çıkarırken,biz hadisenin buralara geleceğini zaten biliyor ve söylüyorduk.amma velakin sizlere de,hocaya ve cemaatine de anlatamadık. 3.sü hukuk tarafsız olacak ve düşmanın dahi olsa hakkını muhafaza etmesinde destek olacaksın.tabi adalet diye bir derdin varsa. 4.sü cemaat ismine leke sürenler de,dindar siyasetçi,hırsız yolsuz ve adaletsiz olur dedirten de mesuldür.

  • çavdari

    17.12.2014 18:15:59

    Şimdi bunlar gün yüzüne çıktı. AKP gelir geçer ve unutulur ama FG'nin cemaatler adına bıraktığı zarar asla unutulmaz, asıl korkunç olan budur. Bunu görmeyenlerin vay haline! Artık cemaat denince milletin ödü kopacak, daha bu isim düzelir mi bilmem.

  • çavdari

    17.12.2014 18:15:08

    "AKP..gectikleri zaman çok geç olacak" FG gurubu FG'ye kanıyor da size ne oluyor ki hala onu vikaye ediyorsunuz. En yakınları bu adamın bu işleri yönettiğinden söz ediyor. Yüz kere yazalım mı FG'nin dini tahrifatını? Dini hizmete ve dindarın adına sürdüğü lekeyi kim temizleyecek? Erdoğan siyasetçi, göçer gider bu hayattan, peki din adına hocayım diye çıkıp onca gayri islami eylem ve söyleme imza atan ve arkasındakileri de bu eylemlerin doğruluğuna veyahud masumiyetine inandıran bir kişinin durumu ne olacak? Bir kaç sene evvel, bana bir Kemalist arkadaşım "Bu FG'ciler devlet kurumlarında kadrolaşıyor amaçları devleti ele geçirmek" demişti. Ben de her ne kadar FG grubunun yanlışlarını bilsem de böyle bir işe kalkışmayacaklarını düşünerek "böyle olamaz " demiştim. Daha sonra acı örneklerine rastladım. Poliste askeriyede nasıl kadrolaşmaya çalıştıklarından bizzat haberdar oldum.

  • muhlis

    17.12.2014 17:38:50

    Basın özgürlüğü üzerinden fırtına kopartılıyor. Yani ilke olarak bu savunulabilir, şarttır da. Ancak basın özgürlüğü "telaşa gerek yok, gazetecilikten tutuklanmadılar" kabilinden başlıkları yazılarına serlevha yapan Dumanlı'nın yaptığı şov üzerinden AB şöyle dedi ABD böyle dedi haberleri yaparak, TV'lerine çıkıp konuşarak mı oluyor? Adam geçmişte yazısını yazmış işte gazeteci suç işleyemez mi, biz de Dumanlı'dan iktibasla gazeteci diye bunlar suç işleyemez mi diyelim. Ve Tahşiye-El Kaide düzmecesi üzerinden tutuklanan Mustafa Kaplan, Burhan Bozgeyik ve Bünyamin Ateş gazeteci değiller mi?Niye o AB, ABD o zaman ses vermedi?Niye Dumanlı'nın özgür basın diye ünlüyenlerinin medyası bu isimleri hedef gösterdi!?.

  • refik

    17.12.2014 16:59:10

    bende onu diyorum ahmet bey. kimin fikri değişti de biz bugün olaylara cumhuriyet, hürriyet, samanyolu, milli görüş açısından bakar olduk. fikirden bahsediyorum, bakış açısından. kazım bey operasyonu eleştiryor, kendini savcı, hakim yapmış adeta hüküm veriyor. soruşturmaları önemsizleştiriyor. gayet ciddi bir soruşturma yapılıyor. kazım beye şunu söylüyorum geçen sene 17 aralıkta yürütülen soruşturmaların herşeyi samanyolu medyada yayınlandı.şimdi medyaya birşey sızıyor mu?bırakın adamlar işini yapsın.

  • AHMET

    17.12.2014 16:34:58

    refik bey (12:19) kimlerle yanyana durduğunuz değilde, hangi fikrin yanında olduğunuz önemli.

  • celal can

    17.12.2014 15:51:20

    yeni asya bandrol engelini gündemde tutmasa,risalei nurları oldu bittiye getirecekler.

  • Abdurrahman KOÇAK

    17.12.2014 14:44:43

    Çavdari bey yorumunuz için teşekkürler.Ali Yeşilkaya özetlemiş konuyu.Ayrıca Risalei Nurlardan istifade edipde Yeni Asyaya muarız olan ve AKP yi destekleyen daha dogrusu AKP için Yeni Asya ekolünü eleştirenler AKP ve yandaş medyada aynı duruma düştüğü zaman yani şu andaki FG grubunun durumu ve Risalei Nur talebelerine karşı harekete gectikleri zaman çok geç olacak.Zaman zaman kıvılcımlarını AKP nin en yanındaki medyada rastlamaktayız.Bu milli görüş MTTB ği ekolümden gelenlerden Risalei Nur lara dost olan çok istisna dır.

  • CEMAL ÖZKAYA

    17.12.2014 13:45:00

    sayın ali yeşilkaya durumumuzu özetlemiş. ne yapalım. doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlarmış.

  • hasan

    17.12.2014 13:41:24

    Dostun lıassası ve şartı budur ki: Katiyen, Sözler’e ve envar-ı Kur’âniyeye dair olan hizmetimize ciddî taraftar olsun ve haksızlığa ve bid’alara ve dalâlete kalben taraftar olmasın, kendine de istifadeye çalışsın. Kardeşin hassası ve şartı şudur ki: Hakîki olarak Sözler’in neşrine ciddî çalışmakla beraber, beş farz namazını edâ etmek, yedi kebâiri işlememektir. Talebeliğin hassası ve şartı şudur ki: Sözler’i kendi malı ve telifi gibi hissedip sahip çıksın ve en mühim vazife-i hayatiyesini onun neşir ve hizmeti bilsin. İşte şu üç tabaka, benim üç şahsiyetimle alakadardır. Dost, benim şahsî ve zatî şahsiyetimle münasebettar olur. Kardeş, abdiyetim ve ubûdiyet noktasındaki şahsiyetimle alakadar olur. Talebe ise, Kur’ân-ı Hakîmin dellâlı cihetinde ve hocalık vazifesindeki şahsiyetimle münasebettardır.

  • ali yeşilkaya

    17.12.2014 13:35:52

    bir de,bize hocayı ve yaptıklarını anlatmaya çalışan gariplerle, erdoğanı ve onun demokrasi düşmanlığını anlatmaya çalışan yetimler var. bir musibet bin nasihattan evladır derler ya,tam da o hesap. yahu hocayı kırk senedir anlatmaya çalışan biziz. 'bürokraside dindarlar olmasın mı?tüm dünyaya nurları anlatıyorlar,kemalistlerden devleti temizliyorlar'diye savunan sizdiniz. siyasetinize dokununca birden düşman oluverdiniz.bir de utanmadan paralel bilmem ne diyerek bizi suçluyorsunuz. biz hocaya da,islamcılara da;dün de bugün de haydar dedik. haydo ve haydar ağa diyenlerin hala konuşabiliyor olması ancak üstadın 'ahlak-ı islamiye ve terbiye-i islamiyenin' zedelendiği bir dönemde yaşamamız tesbitiyle izah edilebilir. hakikaten siyaset ve tarafgirlik namına,ahlakın, İSLAMLARDA nasıl tefessüh ettiğini ibretle görüyoruz.

  • ali yeşilkaya

    17.12.2014 13:16:12

    son yıllarda,nurcuların ana gövdesi olan yeni asyaya, gerek bizden ayrılan nurcular gerekse diğer dini cemaatler tarafından yapılan yakıştırmalar tarafsızlığımızın ve hakkın hatırını ali tutmamızın ispatıdır. 12 eylül sonrası komünistlerle beraber olmakla itham ediliyorduk.sözkonusu 2008-9-10-11-12-13 yıllarında ergenekoncu olduk.hocanın ve cemaatinin düşmanıydık ve onları çekemiyorduk.halbuki onlar geniş dairede muazzam hizmetler yapıyordu.yolsuzluk-hırsızlık olaylarından bu yana da chpli ve paralel olduk. düne kadar hocanın eteği altında siyaset yapanlarda biraz utanma olsa,dönüp geçmişlerindeki kullanışlı aptallıklarından nedamet ederler.gerçi kim kimi kullandı,kim aptaldı kim cindi o da karıştı ya neyse.

  • çavdari

    17.12.2014 13:10:02

    Sizlere, youtube'da şu videoyu izlemenizi tavsiye ediyorum, belki demek istediklerimi daha iyi anlarsınız FG hakkında: Hüseyin Gülerce'den Hidayet Karaca'ya Yanıt - Ortak Akıl 31.08.2014 vesselam

  • Ahmed Nur

    17.12.2014 12:49:41

    Güleçyüz'ü çağırdılar da çıkmadı mı? Bu paralel mevzuu başlayana kadar her hafta turgay Güler'le program yapıyordu. birden bıçak gibi kesildi. Bu seçim öncesi Sabah'a röportaj verdi. Güleçyüz kim çağırırsa konuşuyor. FG'nin kanallarında da kendinize çeki düzen verin mealinde uyarılarını yaptı o gruba karşı. Ne bekliyorsunuz "paralel" diye hökyürmesini mi?

  • çavdari

    17.12.2014 12:44:34

    Abdurrahman bey, Adımı yazsam ne olacak beni tanıyacak mısınız? , mesele burada yorum yapma meselesi "adam aldırma, kimlik teşhisi meselesi değil". Ben sadece bu mahlasla yazıyorum. Ben önceleri YA ilkeleri çerçevesinde muhalefet yapıyor diye düşünürdüm, ta ki olaya biraz daha uzaktan bakıncaya dek. Mesela DP meselesi ve DP'nin demokrat oluşu masalı gibi. 17 Aralık'tan sonra YA'nın tavrının tarafsız olduğuna inanabilirsiniz. Aşağıda bu yazıya dair bir iki hususa değindim. Senelerce AKP başörtüsünü koz olarak kullanıyor diye inandım, sonra baktım ki öyle değilmiş, diğer dini meseleler de böyle. Ama aklıma bir fikir ve yazarlarımız için de bir teklif geldi. Zaten Güleçyüz televizyona çıkmaya alıştı. Şöyle bir münazara etsin bu konuları hükümete yakın/uzak kanalların birinde o cenahtan biriyle bakalım neler çıkıyor ortaya. Mesela Latif Erdoğan, Gülerce'yle beraber bir programa katılsın ve tartışsınlar. Biz de görelim bir. Münazaralar gerçekten çok faydalı oluyor.

  • refik

    17.12.2014 12:19:53

    Bir de Milli Görüşçü suçlaması var... Yahu bugün durduğumuz yerden bakınca yanımızda Gülen medyası-Hürriyet-Cumhuriyet-Milli Görüş'ün medya organı Milli Gazete var... Hükümetin yanlışlarını dillendirirken bazı yanlış yerlere de itilmemeliyiz... Dün kara dediklerimizle bugün aynı satırları paylaşıyorsak ortada bir hata payı da var demektir.

  • Abdurrahman KOÇAK

    17.12.2014 12:17:08

    Çavdari öncelikle isminizzi direk yazmanız daha şık olur yazmak zorunda değilsiniz.Yeni Asya kazım bey ve diğer tüm mensuplar FG yi yada grubunu aklamıyor böyle bir şey katiyetle gerçek değil ama iktidara muhalefet etmek yada doğruları yazmak Haklının yanında olmak kim olursa olsun farklı dindende olabilir yanlışsa bu ülkedede doğruları yazmak AKP ye muhalaefet etmek manasına geliyorsa diyecek bir söz yok.Kazım Bey adamların kanallarında da açık açık sadeleştirme konusunu canlı yayında dile getirdi defalarca yanlış dedi.Fakat şunu kaçırmayalım FG şu anda hala AKP yi desteklemeye devam ediyor olsaydı nasıl bir tablo olacaktı .Ne sadeleştirme ne tahşiye nede diğerleri...selametle kalınınz.

  • çavdari

    17.12.2014 11:36:48

    Anlamak çok zor, şunu herkes bilsin ki Gülen'i ve örgütünü (saf halis tabileri müstesna) vikaye etme çabaları boşuna, hadiseler hükmü ilahinin Gülen aleyhinde olduğunu gösteriyor. Din adına verdiği cevazlar (başörtüsü) ve gayri islami "İslami" hizmetlerin "meyvelerini" toplayacak. Hak gelir batıl zail olur. Bu Allah'ın hükmü bu gerçekleşecek ve biz de göreceğiz. CIA ajanları vasıtasıyla Amerika'ya yerleşip, ordan İsrail ve Amerika politikalarına cevaz veren, kendi çapında itikadımıza ters diyalog süreçleri yürütmeye çalışan bu adamı Allah ters köşe edecek. İşte onu aklamaya çalışanlar düşünsün. Senelerdir FG'nin yanlışklarını çok vesileyle cemaat içinde duyduk dinledik ve hak verdik. O defterler şimdi kapandı, çünkü hedefe düşman AKP görünüyor. Bunları süslü tevillerle izah etmek her zaman mümkün, lakin hakikat bazen gayet basit zuhur ediyor. Mevla görelim neyler neylerse güzel eyler.

  • çavdari

    17.12.2014 11:33:48

    Gene FG ve sadeleştirme günahı aklandı AKP tüm vebali üstlendi Güleçyüz sayesinde. Onca yazı çıktı sadeleştirme hakkında kaç kez çağrı yapıldı feveran edildi. O cenah 3 maymunu oynadı, ne zaman şikayetler vaki oldu, iş resmiyete düştü yeni asya günah keçisini ilan etti: AKP! Evet Nurları hem diyanet hem de siviller basmalı sadece devlet tekelinde olmamalıdır, ama AKP'nin nurları yok etme, tahrif etme, Nurcuları dağıtma vs gibi hedefi var diyenler kendilerini kandırmaya devam etsinler. Ben böyle bir herzeye inanmıyorum. Yeni Asya siyaset yapmıyor meselesi. Vah esefa, Kazım bey hem siyaset yapıyor, hem soruşturma yapıyor, hem savcılık yapıyor hem hakimlik yapıyor hem de yargıtayda temyiz görevi yaparak suçluyu tespit ediyor bu da her zamanki gibi "islamcı" AKP oluyor Gülen de beraat ediyor. Yıllarca Zaman'da yazan ve grubun en önde gelenlerinden olan Gülerce tezgah olduğuna inanıyorum delilleri gördüm diyor ama Güleçyüz yine okları AKP'ye atıyor.

  • Abdurrahman KOÇAK

    17.12.2014 11:25:58

    Nasıl bir sistem se o konuda kandırıldık bu konuda kandırıldık ergenekon balyoz tahşiye paralel pkk kck suriye libya vs.hadi bir konuda insan aldanır ama her konuda aldanırmı ya.Ayrıca bu konu 1 ay önce neden olmadı 1 ay önce bu operasyon yapılmadı 17-25 aralık haftasına getirildi.Bizim bilmediğimiz daha sonra öğreneceğimiz iç ve dış politikada kaç tane kumpas ve aldatılma işi var acaba.Ayakkabı kutularını da başkalarımı koynuştu acaba yada villaları başkalarımı birileriinin adına almıştı.Ama en önemlisi bu son dönemde hep Risalei Nur ile az yada çok ilgili olan grupların işin içine konulması hayra alamet değil bu konuya dikkat etmemiz gerekiyor.Bandrol getirilmesi olayıda bu işin başka ciheti.Çünkü son zamanlarda bir çok köşe yazarı Risaleleri incelediler hak perest olanlar Risalei Nurlardan iştiyakla bahsettiler ve ediyorlardıki bu hadisler alyhte çokça gündeme taşınmaya başlandı.Nur Talebeleri ehli tahkik olmalı bu süreci selametle geçirmeli.

  • hasan

    17.12.2014 10:28:24

    Eğer Ankara’da hâkim olan Halk Partisi, oraya giden Risâle-i Nur’un kuvvetli kitaplarına karşı inat etse ve musalâha niyetiyle himayesine çalışmazsa, bizim en rahat yerimiz hapistir; ve mülhidler, bolşevizmi zındıka ile birleştirdiğine alâmettir; ve hükûmet, onlan dinlemeye mecbur olur. Bİ ZAMANLAR ANKARA HAKİMİNE CHP YE BÖYLE SESLENİLİYORDU.HAKİM DEĞİŞTİ AMA ANKARANIN HUYU DEVAM EDİYOR MU

  • hasan

    17.12.2014 10:25:56

    Kur’ân’ın hurufat-ı kudsiyesinin yerine beşerin tercümesini ikame perdesi altında, noksan huruflarla, yeni hat altında, tahrifkârâne, ehl-i dalaletin tevilat-ı fâsideleri âyâtın sarahatini incitmelerine bakmıyor gibi, bîçare, mazlum bir adamın, kardeşlerinin îmânını kuvvetleştirmek için bir nükte-i î’câziyeyi beyan ettiği için, hizmet-i îmâniyesine fütur verecek derecede îtiraz, elbette değil öyle zatlar, belki zerre miktar insafı bulunan îtiraz edemez. Benim şahsım için mûcib-i hayrettir ki, o îtiraz eden zat, benim silsile-i ilimde en mühim üstadım olan Şeyh Fehim’in (k.s.) tilmizi ve en ziyade merbut olduğum İmam-ı Rabbanî’nin (r.a.) bir talebesi olduğu halde, herkesten ziyade kusurlarıma, eski karışık hayatlarıma, taşkınlıklarıma bakmayarak, bütün kuvvetiyle imdadıma koşmak lazım iken, maattessüf, ondan tereşşuh eden bir îtiraz, bazı zayıf arkadaşlanmıza fütur ve ehl-i dalalete bir senet hükmüne geçtiğini çok teessüfle işittik. Kastamonu Lahikası, s.115-117.

  • Mustafa Işıldak

    17.12.2014 10:23:44

    Helal olsun Üstadıma (r.a.) “Bir halt edemezler.” Allah'a da hamdolsun, siyasal islamcıların fitnesini görmeyenlere de gösterdi. İçimizde akp değirmenine her fırsatta su taşıyanların gerçek yüzünü samimi Nur Talebelerine ayan beyaz gösterdi! Artık samimi Demokrat Nur Talebesini kandırıp akp değirmenine su taşıtamazlar!

  • malik

    17.12.2014 10:21:50

    ...........adı altında Tahşiye yayınevinin sahibi ve Burhan Bozgeyik gibi bir kısmı devamlı tedavi görmesi gereken insanlar FG Polisi tarafından gecenin köründe evlerinden alınmış. Daha sonrası daha da garip. Bu kişilerden biri kuyumcu imiş. Dolayısıyla ruhsatlı silahları varmış. Diger bazı suç unsurları! (dogulu ailelerin çocularına verdikleri oyuncak kama nevinden komik şeylerle) ve kendilerine ait olmayan kurgu görüntülerle kamuyuna El kaideci olarak lanse edilmişler. ve gelecek NESİL… FETHULLAH VE CEMAATINDAN iyi bahsetmeyecek MUSTAFA KAPLAN VE CEMAATI RAHMET İLE ALNILACAKTIR.. 16.05.2010 tarihinde yazılan bir yazı

  • ali yeşilkaya

    17.12.2014 10:13:52

    kazım abi,istirham ediyorum,aynen bu yazıda olduğu gibi gündemin hayhuyu arasında risalelere yasağı unutmayın ve bize de unutturmayın.nurcuların arasında artık risale yasağı hiç konuşulmuyor bile.lütfen en azından iki günde bir manşetten bu meseleyi gündeme getirin. yok yolsuzluk,yok kumpas yok bilmem ne. bunlardan zaten istemesek de haberdar oluyoruz.ama risalelerin neşriyatına,nurcular da dahil olmak üzere sahip çıkıp gündeme getirecek sadece biz kaldık.

  • Derkan BERK

    17.12.2014 09:57:08

    -Şu güzel camia (Yeni Asya) dünyevilerden menfaat ummadı - Siyasilerden çıkar sağlamadı - Akçeli ve hileli işlere bulaşmadı - Kişileri hedef almadı, fikirleri mütalaa ile ilzam etti - Devlete de,, onu yönetmeye de talip olmadı - Sadece ve sadece Risale-i Nur ları düşündü ve okudu - Mizaçlarında çatışmacı üslup olanlara prim vermedi Dönüp dolaşıp utanmadan Yeni Asya ya laf söyleyen bir kişi ya da zümre varsa,, onun veya ekibinin şu an nerede durduklarına bakın,, anlarsınız !!!

  • refik

    17.12.2014 09:05:52

    Sayın Güleçyüz; Dizi diyorsunuz, basın diyorsunuz, senaryo diyorsunuz... Peki dersanalerin kapatılmasına tepki bildirisine cemaatin adını eklediği Rize TSO Başkanı Karamehmetoğlu bu duruma itiraz edince neden paralel yapının hedefi oldu. Adam isminin izinsiz kullanılmasına itiraz etti diye "Nizama Adanmış Ruhlar" dizisinin bir sahnesinde adamın gerçek resmi iki defa İnterpol tarafından aranan suçlular arasında gösteriliyor... Sadece dizi ise senaryo ise bu operasyon da neyin nesi oluyor?

  • refik

    17.12.2014 08:21:17

    Yani bunlar nasıl tesadüf... Evet ortada Nurculuğu bitirme operasyonu var; olmuş... Tezgahı da 2009'da Gülen kurmuş, yandaşları da işletmiş... Bir de bu adamları tanımıyorum gibi davranmayı bırakalım... Bu adamlar Yeniasya'nın eski yazarları... Ne yani şimdi Gülencilerin lanse edip linç ettikleri gibi bu adamlar El Kaideci mi... Kaldı ki bu El Kaideciler dün Rusya'ya karşı savaşırken kahraman, bugün ABD işgali karşısında savaşırken terörist... Neyse ne terör dediğimiz şey egemen güçlerin 20. yy.'daki işgallerini meşrulaştırma amacıyla kullandıkları bir yöntemdir... Şimdi bunu deyince El Kaideci mi olacağız? Ayıp Beyler düşünce özgürlüğü diye birşey var!

  • toygar

    17.12.2014 08:14:45

    Hiç bir güzellik, karşılıksız verilmemiş. En büyük sıkıntıyı çekenler peygamberler olmuş. Bugünler de geçer ve geçecektir. Gelecek günlerin güzel olacağı ümidimi, bugünün kararan gecelerine bağlıyorum. Sabah yakındır kardeşim!.. Sabah yakındır, İnşaallah!..

  • refik

    17.12.2014 08:13:24

    Kardeşim hakikati niye ters yüz ediyorsunuz... El Kaide zannı yüklenerek 2009'da zaten Nurcularla irtibatlı bir kesime operasyon yapılıyor... Adamlar şikayet ediyor... Gün geliyor kendilerine kumpas kuranlardan hesap sorma imkanı doğuyor... Yani Tahşiye-El Kaide işini çıkaran kim? 2009'da bir sohbetinde Gülen, konuyu etraflıca işleyen kim Gülen medyası... Gülen'in "kim paralelse Allah onun belasını versin" dedikleri her taşın altından çıkıyor... Bunlar tesadüf mü? Dink cinayetinin daha ilk günlerinde bu adamlar işin arkasında sırıtıyorlardı, bugün bu olayda da bu eller işin içinden çıkıyor... Adamların evine bomba koyuyorlar... Bombalarda bu polislerin parmak izleri çıkıyor. Bombaların seri numaraları Ergonekonda bulunanlar ile aynı.. Bunlar hep tesadüf mü?

  • necati

    17.12.2014 02:40:16

    Evet abicim cok dogru tesbit ozeliklrde nur grublarini birbirine dusurmek istiyorlar cok dikkatli olmamiz lazim. Allah yardimciniz olsun.

  • mustafa

    17.12.2014 01:04:01

    Tahşiyeci diye örgüt kapsamında tutuklananlar yeniasyanın eski yazarlarıdır. yeniasyaya geçmişte hizmet etmiş bu insanlara el kaideci damgasıyla bu türlü yorumların yapılması ne acı. gerçekleri örtmeyin.adamların sözlerinde yer verin. komplo ortada tezgahı kuranda.çekirge bu sefer sıçrayamadı

  • hakan kagan

    17.12.2014 00:42:03

    Süfyanizm ikisini birbirine düşürdü ikisinide yiyecek..farkında bile değiller...bu savaşın kazananı yok..kaybeden ülke olacak..sistem zaten bozuktu şimdi daha da bozdular..bundan hukuk adalet çıkacağını sananlara acıyorum..bu gelişmelerden olsa olsa derin bir kaos çıkacak olan milletimizin birlik ve beraberliğine kaybettiği zamana olacak.yazıki.İstibdad,kin,nefret ile İslami inkişaf bekleyenlere veyl olsun..Kurban olduğum Üstad Bediüzzaman yolu göstermiş ama Nurcular bile o hakikatleri unuttu cerbeze ile..İhlas uhuvvet hak adalet kafdağında kaldı varsa yoksa hakaret kin nifak şikak..Uyanın be kardeşim bu narkozdan uyanın..Yabancıların hainlerin parmak karıştırmalarına zemin hazır ediliyor uyanın..Süfyan hançerini bileyliyor uyanın..Dinde hassas muhakeme-i akliye de noksan olmayın..Emirdağ Lahikalarındaki uyarılar dikkate alınmalı..

  • oğuzhan gözüpek

    17.12.2014 00:35:48

    BİR U dönüşü daha.AB de işimiz yok.Peki Papa heykeli altında toplu fotolar ve saat durdurarak anlaşmalar imzalamak neydi.hani İhracatımızın yüzde 70 i Avrupaya idi.Siyasi ERK kendisine çelme takacağını düşündüğü,hesapladığı her grubu hatta her kişiyi TASFİYE etme derdinde.ETKİSİ geniş kitlelere ulaşabilen NUR TALEBELERİ topluluğu Risaleler üzerinden tamamen bölünerek ,BANDROL TEKELİ ile kontrol edilebilir hale getirilmeye çalışılıyor.28 ŞUBATIN ACZİMENDİLERİ kullanmaları gibi şimdide ,NUR talebesi olarak gösterilen bir grup amaca ulaşmak için malzeme olarak kullanılmaktadır.Ve ne yazık ki bu insanlar YİNE aynı COĞRAFYA dandır.Ne hikmetse o BÖLGEDEN çıkan bazı insanlar,menfi söylemleri,hizipçi tavırları ile NUR hizmetine zarar vermekle kalmıyor ARGÜMAN olarak kullanılıyorlar.ÜSTAD boşuna ISPARTADA HİZMETİ İMANİYEYE BAŞLAMAMIŞ.KADERİN GARİP CİLVELERİ DÜŞÜNDÜRÜCÜDÜR.

  • Garib Doğu

    17.12.2014 00:22:26

    ''Mert olan cinayete tenezzül etmez,cinayet isnat edilse cezadan korkmaz''Müsbet hareketi şiar edinen bir cemaatın kimden ne korkusu olabilir?İlahi ve beşeri hakka riayet etmeyi temel hedef kabul eden kimden pervası olabilir?Cenab-ı Hak bizi her yönden istikametten ayırmasın.Milletimiz ve memleketimizi her türlü zülum ve zalimlerden muhafaza etsin,Hıfz-ü İnayeti Rabbaniyesi altında bulundursun amin.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı