Barla'da Kocaeli rüzgârı

10 Temmuz 2018, Salı 01:49
Isparta’nın Eğirdir ilçesine bağlı Barla’da bulunan Yeni Asya Vakfı Sosyal Tesisleri’nde program düzenleyen Kocaeli okuyucularımız, aileleriyle birlikte bir hafta boyunca okuma programı gerçekleştirdi.

BARLA’DA TEFEKKÜRLE GEÇEN BİR HAFTA

Bediüzzaman Said Nursî’nin hayatının bir kısmını geçirdiği Barla'da bulunan Yeni Asya Vakfı Sosyal Tesisleri’nde yaz sezonunda çeşitli illerden gelen okurlarımız okuma programları düzenliyor ve faaliyete koyuyorlar. Temmuz ayının başından itibaren önce İzmir sonrasında ise Kocaeli illeri bir hafta boyunca program dahilinde Barla’da bulunarak her gün sabah namazından itibaren akşam namazından sonra ilahiler, sohbetler ve paylaşımlarda bulundular.

Barla Yeni Asya Vakfı Sosyal Tesisleri’ndeki programa sabah namazı ile başlayan Kocaeli okurlarımız, ardından Risale-i Nur okuma, kahvaltı ve müzakereli derslere iştirak ettiler. Öğle namazından sonra ise devam eden programlarda ise Çam Dağı, Eğirdir Gölü, Bediüzzaman’ın Evi, Nis Adası, İslam Köy Demokrasi Müzesi olmak üzere bir çok yere gezi düzenledi.

Gezi sonrası akşam yemeğinin ve namazın ardından Ali Zübeyir Demirdöğmez'in seslendirdiği ilahiler ve sunduğu ney dinletisi beğeni kazandı. Her gün ayrı bir heyecan şeklinde devam eden programa katılan aileler güzel bir program geçirmenin coşkusunu yaşadılar.

Program sonrası görüşlerini aldığımız Kocaeli okurlarımız şunları kaydetti:

BAYRAM HAVASINDA GEÇTİ

Cihan CANBAZ:

Barla çok güzel bir mekân. Tam bir feyiz yeri. Özellikle Yeni Asya Barla Sosyal Tesisleri açısından bu süreçte hissettiğim hep feyizli bir yer olduğuydu. Şahs-ı manevinin güzelce hissedildiği bir yer oldu. Güzel insanlarla tanıştım. Eski dostlarımı gördüm. Onlarla güzel hatıraları yad ettik. Yeni dostlar kazandık. Bayram havasında geçti. Tesislerimizin kıymetini bilelim.

M. Said BAYRAKLILAR:

Bu aile okuma programına üçüncü kez katılıyorum. Aile okuma programlarını biz Kocaeli’nde yapıyoruz. Cemaatimiz o konuda gerçekten tebrikleri hak ediyor. Burada çok önemli bir konu var. Hem erkekler birbiri arasında program yaparken kaynaşıyorlar. Aynı şey bayanlar ve çocuklar içinde öyle. Hem de müfritane irtibat noktasında beraber geldiğimiz kişilerle katkısı oluyor ve bu irtibatı gerçekleştiriyoruz.

Yalçın GÜNDAY:

Kocaeli aile okuma programı olarak geldik. Arkadaşlar bu programı tertip etmişler. Barla’ya gelmemizin sebebi olarak, Barla’nın mahiyeti, geçmişi ve Bediüzzaman Hazretlerinin buraya sürgüne gönderilmesi kaderin bir hikmetidir. Dolayısıyla Risale-i Nurların ilk telif edildiği mekânda Risale-i Nur’u okumamız ve bundan istifade etmemiz için güzel bir imkân bulduk.

MANEVÎ ŞARJ MEKÂNI

Nafiz SÖNMEZ:

Ben Yalova’dan geldim. Risale-i Nur’u en güzel şekilde okumanın faydasını burada görüyoruz. Niçin okuyoruz? Niçin okumamız lazım? Manevî şarjımızı doldurmak için. Çünkü şarjı biten bir elektronik cihaz nasıl iletişimi koparıyorsa, manevî şarj da aynı şekilde bittiği zamanda Cenab-ı Hak ile maneviyat ile iletişimi koparıyor. En güzel şarj makinası Risale-i Nurdur. Barla Risale-i Nurun telif edildiği ilk merkezdir. Barla’yı bütün kardeşlerimize tavsiye ediyoruz.

Ahmet Cemil ÇÖKREN:

Kocaeli aile programı olarak bu yıl altıncısını düzenliyoruz. Burada en çok hoşuma giden yönü; bu yıl ben Demokratlar kitabını bitirmiştim. Demokrasi müzesinden da oldukça istifade ettim. Yeşile boğulduk. Ayrıca göl muhteşem. Tatili hep burada geçirmek istiyoruz.

İlhan ÖZEL:

Ben emekliyim. Uzun süredir Barla’ya gidip geliyorum. Barla benim dünyamda ikinci bir köyüm. Barla’ya geldiğimde hem ruhen, hem bedenen güzel bir tatil yapıyorum. Maddî manevî istifade ediyorum. Tesislerdeki hizmetlerden oldukça memnunuz. Emeği geçen bütün arkadaşlara teşekkür ediyoruz.

MEKKE VE MEDİNE'DEN SONRA EN ZEVK ALDIĞIM MEKÂN

Ayşenur ÖZTÜRK:

Ders aralarındaki ney dinletileri çok güzeldi.

Sevil Günday:

Kendimizi evimizde hissettirecek rahatlığı ve temizliği gayet güzeldi. İlk defa geldim ve tekrar da gelmeyi istiyorum.

Sema Söylemezoğlu:

Mekke ve Medine’den sonra en çok dinlendiğim ve zevk aldığım mekân.

Nursena Günday:

Gördüğümüz hizmet ve samimiyet gayet iyiydi. Tekrar gelmek istiyorum.

Emine Demir:

Bu ikinci gelişim Yeni Asya tesisine. Memnun kalmasam gelmezdim ve tekrar da gelmek istiyorum. Aile okuma programları ailecek hem kaynaşmaya hem muhabbete hem de uhuvvete vesile oluyor devamını dilerim.

Meryem Sönmez:

Sayısız gelmeme rağmen bu yıl Barla benim gözümde Mekke’den sonra en mübarek yer. Gerek tesisimiz, gerek hizmetler gerekse beraber olduğumuz insanlar Barla’nın benim gözümde ehemmiyetini daha da artırıyor.

GÖZYAŞLARIYLA AYRILDIK

Huriye KILIÇ:

* Çok istifadeli güzel bir program oldu. Üzülerek, gözyaşlarıyla ayrıldık. Cenab-ı Hak tekrarını nasib etsin.

Hatice K.:

Barla’ya attığımız ilk adımdan beri, buradan en güzel şekilde istifade edebilmek için birçok plan yaptık. Okuma programımız boyunca namazlarımızı Yokuşbaşı Camiinde kıldık. Derslerimizi Üstadın evinde yaptık. Çınar ağacına bakarak Risale-i Nur dersi dinlemek çok keyifliydi.

Burcu Y.:

Her gün Üstadımızın evinde olmak, onun geçtiği yerlerden tefekkürle geçmek, ondan bahsetmek, onu düşünmek kampımıza ayrı bir rüçhaniyet ve tefeyyüz oluşmasına vesile oldu. Yeni Asya tesislerimizde akşam teras katında Eğirdir Gölü’nü izlemek bu tefekkürvari halin devamına sebebiyet verdi.