"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bir müzisyenin “Gazze” ızdırabı

18 Ekim 2014, Cumartesi 15:38
Besteci ve piyano sanatçısı Tuluyhan Uğurlu, “Oradaki insanların ızdırabına müziğimle tercüman olmak istiyorum. Gazze bizim millî meselemizdir” dedi.

Besteci ve piyano sanatçısı Tuluyhan Uğurlu, “Oradaki insanların ıztırabına müziğimle tercüman olmak istiyorum. Gazze bizim millî meselemizdir. Nasıl Telafer, Türkmenler bizim dâvâmızsa nasıl Şam’ın Bağdat’ın Urfa’dan Diyarbakır’dan bir farkı yoksa Gazze de öyledir ve Gazzeli çocuklar benim için önceliklidir” dedi. Uğurlu, Neşet Ertaş Sanat ve Gösteri Merkezinde yapılan “Yaşayan Gazze” programının ardından bir konuşma yaptı. Uğurlu, “Gazze Risalesi”nin şairi Cahit Koytak ile aynı sahneyi paylaşmaktan büyük kıvanç duyduğunu söyledi. “Benim gönül komşumdu” diyerek Koytak’ı daha önceki eserlerinden tanıdığını ve proje teklifini heyecanla kabul ettiğini dile getiren Uğurlu, ilk kez gerçekleşen bu birlikteliği albümleştirebileceklerini belirtti.

BİR PİYANİST ORTADOĞU’YU ANLATACAK

Uğurlu, bir şiire sahnede eşlik ederken şiiri çok iyi bilmek gerektiğini vurgulayarak, “Edebiyata ve şairin ne anlatmak istediğine çok iyi vakıf olacaksınız. Satır satır bilmekte fayda var şiiri, o zaman kolaylaşıyor işiniz. Meselâ bombalardan tanklardan bahsedilirken piyano boş durmayacak, bomba efekti verecek. Çeşitli araçlar kullanarak piyanoyu farklı bir efekt enstrümanı haline getirmek mümkün. Bu çalışmada benim en önemi ve kıymetli bulduğum nokta ise bir konser piyanistinin, bestecinin, Batı müziği eğitimi almış bir insanın, Gazze Risalesi’nden etkilenerek bir eser bestelemesi, çünkü bizim çok sesli müzik ile uğraşan sanatçılarımız hep Batıya yönelik çalışmış” diye konuştu. Piyanonun Batı’ya özgüymüş gibi bir imaj taşıdığına değinen Uğurlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Ama artık 21. yüzyıldayız, bildiklerimizi unuttuk ve yeni şeyler öğrendik. Piyano için de bildiklerimizi unutma, onun yerine yenilerini koyma vakti geldi. Artık bir piyanist Gazze, Mısır ve Ortadoğu ile ilgilenip o coğrafyaların derdini piyanoyla anlatabiliyor. Benim sahnede olma sebebim de bu. Batı eğitimi almış bir adamın, özünü kaybetmeyen, 15 gün Avrupa’ya gidince dilini unutmayan insanları temsilen sahnedeyim.”

IZDIRABA MÜZİKLE TERCÜMAN OLACAK

Dünyanın pek çok yerinde konser vermesine rağmen sanatkâr kimliğiyle iki yerde mutluluk hissettiğini söyleyen Uğurlu, buraların da yeniliklere hoşgörüyle yaklaşılan Türkiye ve Ortadoğu olduğunu ifade etti. Uğurlu, Gazze’de bir konser vermeyi çok istediğini dile getirerek, “Oradaki insanların ıztırabına müziğimle tercüman olmak istiyorum. Gazze bizim millî meselemizdir. Nasıl Telafer, Türkmenler bizim dâvâmızsa nasıl Şam’ın Bağdat’ın Urfa’dan Diyarbakır’dan bir farkı yoksa Gazze de öyledir ve Gazzeli çocuklar benim için önceliklidir. ‘Bize ne Gazze’den diyenler bilmiyor, göremiyorlar. Gönül kapıları kapanmış, inşallah onların da gönlü açılır. Suriye, benim canım, Şam damarlarımda akıyor. Bağdat’ı, Şam’ı kaldıralım, ne kalır geriye, İstanbul’u kaldırmak gibi olur. Bunlar benim şehirlerim. Konya neyse Gazze odur” değerlendirmesinde bulundu. İstanbul, Ankara / aa

Okunma Sayısı: 791
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı