İranlı modern kaligrafi sanatçısı Rashvand, “Türkiye’de yeni bir metot arayışı içinde olan genç sanatçılar, ‘nakkaşihat’ı tanıdıktan sonra bu alana yönelecektir” dedi.
İran’da 60 yıl önce temelleri atılan ve “nakkaşihat” olarak bilinen modern kaligrafinin günümüzdeki temsilcilerinden Esmaeil Rashvand, “Türkiye’de nakkaşihat sanatını tanıtmayı ve Türk sanatçılarla tanışmayı çok istiyorum. İnanıyorum ki Türkiye’de yeni bir metot arayışı içinde olan genç sanatçılar, ‘nakkaşihat’ı tanıdıktan sonra bu alana yönelecektir” dedi. İranlı sanatçı Rashvand, 31 yıldır hat ve resim sanatı üzerine çalışmalar yaptığını belirterek, hayatını Türkiye’de sürdürmeyi planladığını dile getirdi. “Nakkaşihat” sanatının resim alanında yeni yaygınlaşan bir akım olduğuna işaret eden Rashvand, “Değişik fontlarda harfleri kullanarak, daha çok görsel içerikli eserler oluşturuyoruz. Hat sanatı ile nakkaşihat arasındaki en büyük fark, mana farkıdır. Hat yazarken yazdığınız şeyin bir manası vardır. Fakat nakkaşihat manadan öte göze hitap eder. Yazdığınız şeyin belirli bir manası olmayabilir” diye konuştu.
Avrupa’da da bu akım üzerine çalışmalar yapılıyor
Esmaeil Rashvand, modern kaligrafinin Türkiye’de bilinmediğini dikkati çekerek, şunları kaydetti: “Türkiye’de nakkaşihat sanatını tanıtmayı çok istiyorum. Birçok İslâm ülkesinde ve Avrupa’da bu akım üzerine çalışmalar yapılıyor ve herkes kendi metoduna sahip. Bu alanda hat sanatında olduğu gibi taklit yapmak imkânsız ve çok da hoş görülebilecek bir durum değil. Bu yüzden her eser, bir öncekinden bağımsız, kendine özgü oluyor” Rashvand, nakkaşihat sanatının Arapça ve Farsça harflerin yanı sıra Latin harfleriyle de yapıldığını aktararak, ‘nakkaşihat’ın klâsik hat sanatında olduğu gibi geleneksel üslûp kullanmadığına vurgu yaptı.
Avrupa’da da bu akım üzerine çalışmalar yapılıyor
Esmaeil Rashvand, modern kaligrafinin Türkiye’de bilinmediğini dikkati çekerek, şunları kaydetti: “Türkiye’de nakkaşihat sanatını tanıtmayı çok istiyorum. Birçok İslâm ülkesinde ve Avrupa’da bu akım üzerine çalışmalar yapılıyor ve herkes kendi metoduna sahip. Bu alanda hat sanatında olduğu gibi taklit yapmak imkânsız ve çok da hoş görülebilecek bir durum değil. Bu yüzden her eser, bir öncekinden bağımsız, kendine özgü oluyor” Rashvand, nakkaşihat sanatının Arapça ve Farsça harflerin yanı sıra Latin harfleriyle de yapıldığını aktararak, ‘nakkaşihat’ın klâsik hat sanatında olduğu gibi geleneksel üslûp kullanmadığına vurgu yaptı.
AA