Yazar ve senarist Tarık Tufan, günümüzde “mutluluk” arayışının pazarlama ve reklam amacıyla kullanıldığını dile getirdi.
Yazar ve senarist Tarık Tufan, Türkiye Diyanet Vakfınca gerçekleştirilen 36. Türkiye Kitap ve Kültür Fuarı kapsamındaki “Beyazıt Ramazan Sohbetleri”ne katıldı.
Tufan, günümüzde “mutluluk” arayışının pazarlama ve reklâm amacıyla kullanıldığının altını çizdi. Beyazıt Devlet Kütüphanesi’ndeki söyleşide konuşan Tufan, günümüzde iletişim türlerinin çeşitliliğine işaret ederek, “Aslında konuşmak dediğimiz şey bazen fazladan bir şey. Biz bugün yaşadığımız dönemi anlatırken diyoruz ki ‘iletişim yüzyılına girdik’. Bunu da çok iyi bir şeymiş gibi söylüyoruz. İletişimin güçlenmesi falan. Fakat bu çok da zannedildiği kadar iyi olmayabilir ya da bu bir ilerleme biçimi de olmayabilir. İnsanlık geriliyor olabilir. “dedi. Tufan, “iletişim yüzyılı”nın kıyamet alâmeti olduğunu söyleyerek, şunları kaydetti: “İletişimin bu kadar çok gelişmesi, herkesin bu kadar çok birbiriyle konuşabilecek imkânlar bulması, aslında hep kıyamet alameti. Bu kadar çok iletişim imkânı, kanalı var, fakat kimse kendini gerçekten anlatabildiğini ve kendisini anlayabilen birisi olduğunu düşünmüyor. Ya da hepimiz numara yapıyoruz. Çünkü herkes kendini anlatamamak ve bir başkasının kendisini anlayamamasından şikâyetçi. Herkes bundan mustarip. Kelimeler fazla yani. Gerçekten birini anlamak ve birine kendini anlatmak için konuşmaya lüzum olmaz.”
PAZARLANAN MUTLULUK
Günümüzde “mutluluk” arayışının pazarlama ve reklâm amacıyla kullanıldığını dile getiren Tufan, şöyle devam etti: “Adam dondurma satıyor mutluluk üzerinden. Kıyafet, araba, ayakkabı satıyor mutluluk üzerinden. Her şeyi mutluluk kavramı üzerinden satıyor. Böyle delirmiş bir halde, insanlar mutluluğu satın alabileceğini düşünüyor. Bunda da mülkiyet ilişkisi var. ‘Mutlu olmak zorundayım’. Çünkü bir yandan da ‘Ben ne kadar da mutluyum’ diye bunu göstermesi lâzım. Fotoğraf çekecek. Facebook’ta paylaşacak. Gören arkadaşlarının buna ikna olması lâzım.”
AA