Reklâm, toplum ve fertler üzerinde etki oluşturmak, kitlelerin düşüncelerini ve alışkanlıklarını etkilemek, ihtiyaç oluşturmak ve işletmenin üretimimi arttırmak amacını taşır.
İşletme, malların tüketici üzerindeki faydasını reklâm yoluyla işletme açısından kârlı biçime dönüştürür.
***
Reklâmın satış amacı kısa ve uzun vadede etkisini gösterir. Kısa vadede satışların arttırılmasına, uzun vadede mal ve hizmeti tanıtarak ihtiyaç oluşturmaya hizmet eder.
Reklâmın faydaları;
1. Halka bilgi vermek,
2. Mal ve hizmetlerin tüketimini arttırmak,
3. Satıcıya ve aracıya yardımcı olmak,
4. Mal ve hizmete talep oluşturmak şeklinde özetlenebilir.
***
Marka ve reklâm terk edildiği zaman üretilen mamullerle ilgili bilgiler unutulur ve ihtiyaç olmaktan çıkar, üretici firma elindeki malı satamaz. Bu durumda üretim durur ve yeni mallar icat etmek için özendirici etmenler oluşmaz.
***
Reklâm günlük hayatımızın bir parçası haline gelmiştir. Bediüzzaman Said Nursî Hazretleri reklâmın önemini “Bu zamanda Nurlar’la hizmet-i imaniye, her tarafta ilânatla ve muhtaç olanların nazar-ı dikkatlerini celb etmekle olur.” (Lem’alar, 2017, s. 400.) sözleri ile ifade etmiştir.
Bu sebeple “Reklâmı yapılmayan mal ve hizmet yok olmaya mahkûmdur” denilebilir. Bu açıdan “Kitap Fuarları’nın” ve “Reklâmlar”ın büyük önemi vardır. Zira reklâm kısa vadeden çok uzun vadede etkisini gösterir. Bunun için kısa vadede reklâmdan elde edilen sonucu yeterli görmeyerek reklâmdan vazgeçilemez.
***
Her reklâm ve her fuarın sağladığı fayda, maddî getiriden çok “tecrübe, tanıtım, markalaşma” açısından oldukça fazladır. Reklâmların faydası gelecekte mutlaka görülecektir.
***
Fuarların ve bayi satışlarının tecrübe kazanma, toplumun kurumları ile entegre olma, kurumsal yapılarla, kurumsal ilkelere göre çalışma ve toplumsal bütünleşme açısından büyük faydalarının olacağını da unutmamak gerekir.