"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Kur’ân hakikatlerine ayna olmak

M. Fahri UTKAN
02 Ağustos 2018, Perşembe
Bilgilerin öğrenme aşamasında, duygusal (hissetme) alanı vardır ve önemlidir. Bu alanda katı, kısıtlı, sınırlı bir araçlar düzeni koymak imkânsızdır.

Eğitim Sosyolojisi-3

Bilgiyi öğrenmede aşamalı; ezber, anlamlandırma, analiz, sentez ve sonunda değerlendirme metotları kullanıldığı gibi beceriyi (Psikomotor alan) ilgilendiren bilginin öğrenilmesinde ise, önce neyin öğrenileceğinin algılanması / idrak edilmesi gerekir. Sonunda da hem kendinin hem de kullanılacak araçların hazırlanması gelir. 

Risale-i Nurlar’ın okunmasında da aynı metodu kullanırız. Önce hangi konuda okuma yapacağız kararlaştırmamız gerekir. Sonrasında o konuların hangi kitaplarda olabileceğini düşünüp onları ve gerekirse lügatı da yanımızda hazır bulundurabiliriz. Tabiî ki, not almak için kalem ve defter de yanımızda olmalıdır.

Hem kendimizi hem de kullanacağımız araçları ayarladıktan sonra her kişinin bilgi, anlayış, kültür durumuna göre yapılacak bazı alışkanlıklara dayalı davranış biçimleri olabilir. Kimi hemen okumaya başlar, kimi yalnız okumayı seçer vb.

Burada maksat uyum içinde beklenen, istenen bilginin elde edilmesidir. Bu da araştırma metotları yardımıyla elde edilebilir. 

Bilgilerin öğrenme aşamasında, duygusal (hissetme) alanı vardır ve önemlidir. Bu alanda katı, kısıtlı, sınırlı bir araçlar düzeni koymak imkânsızdır. Beklenen davranışlar şunlar olabilir:

A- Dinleme – kabul etme

B- Cevap verme – mukabele

C- Değer yargılarını anlama

D- Değerleri genelleme

E- Değerlendirme

Bilgiyi öğretecek bir öğret(m)ende aranılan özellikler/vasıflar şu şekilde sınıflandırılabilir: 

1)  Teknik yeterlilik – konularda yeterlilik

2) Öğretim tekniklerinde yeterlilik

3) Kaynak şahıs olabilme

4) Öğretmeye arzulu olmak

5) İyi ilişkiler kurabilmek

6) Değerlendirmede yeterlik.

Bu özellikler olduktan sonra da bir öğret(m)enin hangi görevler için istihdam edilmesi gerektiği ortaya çıkar. Bunlar da:

1) Öğretim görevi

2) Eğitim görevi

3) Yönetim görevi

4) Önderlik görevi

Genellikle ve maalesef günümüz öğretmenleri birinci sıradaki görevi asıl kabul edip, daha önemli olan eğitim görevini epey aksatmaktadırlar. 

Risale-i Nur eğitiminde ve Risale-i Nurlar’ın mütalâa edilmesinde ise, dersi okuyacak kişinin Külliyata vukufiyeti, ihlâslı olması, bencilik yapmaması, hep ben bilirim havalarında olmaması, bazı öğretim tekniklerini bilip, kullanabilmeli ve dinleyicilerle göz teması ve iyi ilişkiler içinde olmalıdır.

Görev olarak, ilk merhalede iman ve Kur’an hakikatlerine ayna olabilmeli, kendini öne çıkarmamalı ve kitaptan okuduklarının açıklanması gerekiyorsa çok kısa olarak ve mümkünse Külliyatın başka bir yerinden aynı konu varsa ora(lar)dan okuyarak anlaşılmasını sağlamak olmalıdır. 

Okunma Sayısı: 771
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı