"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Bediüzzaman istismarı

Mehmet ÇETİN
28 Mart 2015, Cumartesi
Vakti ile anlaşılamayan şahsiyetlerin şimdilerde kıymete binmesi dikkat çeker oldu.

Menfaatlerin çok ön plâna çıkartılarak tanınmış şahsiyetlerin kullanımı hızla çoğaldı. Bu durum samimiyet makamında sorgulamayı gerektirir hal aldı. Çağlara ışık olan büyüklerin doğru anlaşılması ve istismar edilmemesi için hak severleri vazifeye dâvet ediyoruz.

Hayata sokulmayan bir Bediüzzaman anlayışı kadar, her şeye âlet edilen bir Bediüzzaman yaklaşımı yanlıştır. Bediüzzaman’ın dilinin iyi bilinmesi gerektiği kadar toplumun katmanlarının dilinin de iyi anlaşılarak takdimi lâzımdır. Anlayamamak kadar anlatamamak da bir eksikliktir. Sorumluluğu; anlaşılmayandanda değil, takdimde ve anlayamayanda aramak doğru davranıştır. 

Dil ve harf devrimi Bediüzzaman’ın anlaşılıp kabullenilmesine mâni olamadı. Laikliği ifsatları namına kullananların bütün hilelerine rağmen hâlâ insanlar Risale okuyor ve yaşıyorlar. Ama onların yapamadığı zararı takipçilerin eliyle yaptırılması kabul edilir değildir ve sinsice bir tuzaktır.  

Hayatını Hakk’a ve ilme feda eden Bediüzzaman’ın, her türlü menfaat için kullanımı Hakk’a ve ilme büyük ihanettir. O, değil dünyasını, ahiretini dahi iman hizmeti için feda ederken burada birilerinin Bediüzzaman’ı çıkarı için kullanması doğrusu çok acıdır.

Bediüzzaman’ın maksadını anlayamamak kadar, maksadını kendi menfaati istikametinde yorumlamak, istismarın bir başka acı tablosudur. Bu yanlışlığa karşılık önceleri tashih niyetiyle ortaya çıkıp sonra kasıtlı/kasıtsız başkaların hizmetine kullanılmak ise tekrarlanan bir başka ibret tablosudur. 

Samimî davranışlarla cemaatte tanındıktan ve taban edindikten sonra gizli hedefi istikametinde insanları ve hadiseleri yönlendirerek hem cemaatin başına işler açarak ve hem de ehl-i imanın yanılmasını netice veren ve verecek yaklaşımlarla yapılan Bediüzzaman istismarı çok dikkat çekicidir.

Onun eserlerini okuyup, fikirlerini yaşayanların toplum içerisinde mihenk taşı görevi gördüğünü bilen birileri onlardan ve potansiyel çevresinden istifade etmek için yapılan sözde Bediüzzaman muhabbeti doğrusu çok yaralayıcı olmaktadır. 

Kimileri de açıktan Bediüzzaman düşmanlığı yaparak bir yere selam göndererek, bir yerlere yaranmak peşindedir. Onlar da bir taşla iki kuş vurmaktadırlar, belki de üç. Düşmanlık, yardım aldıklarına selâm ve kamuoyunda onu sıradanlaştırmak.

Bediüzzaman isminin ve nüfuzunun kullanımı çok dikkat isterken sorumluluğu da beraberinde getirmektedir. Kişi niyeti ile beraber davranışının sorumluluğunu taşır. Niyetini Rabbi ve kendi bilirken izleyenleri ise davranış ve ifadelerine göre hareket eder.  

Nur Talebesi; Risale-i Nur’u, hiçbir menfaat ve maksada âlet etmeden sadece Allah rızası için Kur’ân ve iman hizmetinde müşavere ile devam edecektir.

Allah, herkesin niyetini pekâlâ biliyor. Zaten kişinin başına gelenler niyetine göredir. Onlar ve vesileleri ne yaparlarsa yapsınlar maksatlarının aksiyle tokat yiyecekler. Kader hakîmdir.

Allah, nurunu tamamlamak ve tamamen parlatmak istiyor; kâfirler hoşlanmasalar da. 

Okunma Sayısı: 1675
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • garip talebe

    28.3.2015 23:23:16

    Tercüman oldunuz vallahi..Risale hakkında o kadar çam deviren Nurcu geçinen enaniyetli sahtekarlar varki..Esere müracaat etmeden anlaşılamıyor ne yazık ki...Allah basiret vere Nurcularımıza.

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı