"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Güncel bir sual

Mustafa Gönüllü
22 Mart 2017, Çarşamba 15:45
Suâl: “Fitne zamanında düşman oklarını takip edin, o sizi hakka götürecektir.” (İmam Şafii Hz.)

Bu sözü, referandumda evet-hayır tercihini esas alarak, nasıl değerlendirmeliyiz? Düşmanların, bu yeni sistemin karşısında olduğu söyleniyor. Nasıl yorumlayacağız? 

Cevap: Düşman oklarını, günlük siyasî cereyanlardan değil, Kur’ânî bir yolla incelemeliyiz. Bu incelemede, günümüzdeki olayları Kur’ân’a göre tefsir eden Risale-i Nur’u esas almalıyız. 

Çünkü: “Eskiden tehlikeler hariçten gelirdi; onun için mukavemet kolaydı. Şimdi tehlike içeriden geliyor. Kurt, gövdenin içine girdi. Şimdi mukavemet güçleşti. Korkarım ki cemiyetin bünyesi buna dayanamaz, çünki düşmanı sezmez. Can damarını koparan, kanını içen en büyük hasmını dost zanneder. Cemiyetin basiret gözü böyle körleşirse, iman kal’ası tehlikededir.”1

Biz, olayları siyasetçilerin söylediği sözlerle değerlendirmemeliyiz. Bizim o sözlere ihtiyacımız yok. Çünkü Risale-i Nur bize kâfidir. 

Bediüzzaman Hazretleri, siyasetçilerin sözlerini delil olarak gösterenleri şöyle değerlendiriyor:

“Acaba şimdiki menfî siyasetçilerin fetvalarından istifade edecek kimdir, bilir misin? Bence İslâmın en şedid hasmıdır ki, hançerini İslâmın ciğerine saplamıştır.” 2

Peki, kim düşman, kim dost nasıl anlayacağız? 

Üstad Bediüzzaman’a göre: “Bu acib ve komitecilik ve şahs-ı manevî-i dalâletin tecavüzü zamanında bir şahs-ı manevî müceddid olmak lâzım gelir. Eski zamana benzemez. Şahıs ne kadar da hârika olsa, şahs-ı manevîye karşı mağlub olmak kabildir.“3 

Bu zamanda bir şahs-ı maneviye dayanmak çok mühimdir. Çünkü tek başımıza ya da başkalarının hiçbir Kur’ânî ölçüye dayanmayarak söyledikleri fikirleri esas alarak karar almak, bizi yanlış neticelere götürebilir. Risale-i Nur ölçülerine göre olan bir şahs-ı manevînin kararları, bizim kararımız olmalıdır. Çünkü: “Hakikî, samimî bir ittifakta herbir ferd, sair kardeşlerin gözüyle de bakabilir ve kulaklarıyla da işitebilir. Güya on hakikî müttehid adamın herbiri yirmi gözle bakıyor, on akılla düşünüyor, yirmi kulakla işitiyor, yirmi elle çalışıyor bir tarzda manevî kıymeti ve kuvvetleri vardır.” 4 

İşte bu şahs-ı manevî de, Risale-i Nur prensipleri ile düşünen şahısların, birlikte toplanarak oluşturduğu bir ‘kararlar mekanizmasıdır’. Bu mekanizma da, Yeni Asya cemaatinde mevcuttur. 

Yoksa bir şahsın söylemesiyle (ki o şahıs Üstad’ın talebesi bile olsa) alınan bir karar, şahs-ı manevî mekanizmasına zıt düşer. 

Dolayısıyla biz, yanılma payını en aza indirmek için, hakîkî bir meşveretten süzülen fikirleri esas almalıyız. 

Dipnotlar: 1. Tarihçe-i Hayat, s. 628. 2. Asar-ı Bediiyye, s. 152.  3. Emirdağ-2, s. 152. 4. İhlâs Risalesi, s. 35.

 

Okunma Sayısı: 5185
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
  • özgür

    24.3.2017 15:40:02

    asrın mücedditi Risale i Nur olduğuna göre İmam Şafi hazretlerinin bahsettiği düşmanları da okları da biz Risalelerden sorarız imam Şafi hazretlerinin bu sözünden murat ne diye.Risaleler ne diyor istibdat ne şekle girerse girsin sille vuracağım.riyaset i şahsiyenin katiyen aleyhindeyim.kuvvet sahista değil kanunda olmalı.zaman şahıs zamanı değil şahsı manevi zamanıdır.Avrupa ikidir.Bizim düşmanımız cehalet zaruret ihtilaftır.Bahçivan bahçenin kapisini acık bıraksa sonra zayiat vuku bulsa suç kimindir..şimdi bu düsturlara uymayan her fiil bizi bir şekilde felakete götürecektir.Düşmanın kim olduğunu risalelerden anlayamayanlar imam Şafiyi nasıl anlayacaklar.oklar ve hedefler o kadar karışmış ki bunu da ancak şahsı manevi anlar veli de olsa dahi de olsa tek şahıslar yanilabilir.

  • Ali Vefalı

    22.3.2017 20:45:37

    Evet, ben 1977 den bu yana Yeni Asya okuyorum, bütün oklar Yeni Asya ya ve cemaatine yönelik değilmi? Hemde nasıl, anlatılması bayağı zor.

  • Mustafa Gönüllü

    22.3.2017 12:59:03

    Yazının devamı gelecek inşallah.

  • Osman Yıldırım

    22.3.2017 10:57:44

    Sayın yazar; Ölçülerini ve kararlarını bir siyasetcinin beyan ve sözlerine gore verenler, sahs-i manevi ye göre davranmış ve isabet kesbetmis olamazlar velevki başlarında alım ve fazıl bir sağında olsa.zira onların oldu ve mihengi ilmi ve dini olamaz olsa olsa siyasi olur bununda bir kıymeti harbiyesi olmaz. Şimdi birileri çıkmış eğer biz falanca siyasetçiyi yetkilendirmezsek görevimizi eksik yapmış veya yapmamış oluruz demektedirler. O yetkilerini arttidiginiz siyasetçi düne kadar başkaları ile hemdem olmuş, " beraber yürüdük biz bu yıllarda, beraber islandik yağan yagmurlarda" demiyormuydu? Şimdi onlarla olan mesafesi ne durumda ? Iste yarın sizinle de yollarını ayırabilir ve dönüp size "Siz teroristsiniz" diyebilir. Bu bakımdan bizim olcumuz siyasilerin beyan ve söylemleri olamaz ve hiç bir siyasetviye güveneceğiz. Bizim olcumuz Kur'an ve günümüzdeki tefsiri olan Risale i Nurdur vesselam.

  • AFK

    22.3.2017 09:25:03

    İmam-ı Şafinin sözünü yorumlamamışsınız abi. bence ona da açıklık getirmelisiniz

(*)

Namaz Vakitleri

  • İmsak

  • Güneş

  • Öğle

  • İkindi

  • Akşam

  • Yatsı