"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Eğitim Bakanlığı mesuliyet yeridir

Mustafa ÖZTÜRKÇÜ
22 Ocak 2015, Perşembe
Koca bir ülkenin, ağır mesuliyet taşıyan bir kurumudur Eğitim Bakanlığı. İşi çok, vazifesi mühim, mesuliyeti büyük, yükü ağırdır.

Adı geçen bakanlığın bütün bu özelliklerinin yanında, çok daha mühim, ince ve manevî mesuliyet taşıyan yüzüyle, ülkenin ilimde terakkisi ve insanımızın iyi eğitilmesi sorumluluğu mevcuttur. Bütün bu özelliklere dayanarak, Eğitim Bakanlığı ciddî manada mesuliyet makamıdır, diyoruz.

Şöyle bir sualle değerlendirmemizi sürdürecek olursak, diyoruz ki; şu Eğitim Bakanlığı, insanımızın maddî ve manevî cihette iyi yetişmesi yönünde izhar edilen mesuliyetlerin icrası noktasında arzu edileni tam anlamıyla ve yeterince yerine getiriyor mu? Getiremiyorsa, buna engel sebepler mi mevcut? Şu suale devamla bir ekleme daha yapalım; sistem bütünüyle demokratik midir? Değilse, ıslah yoluna gidilmeli midir?

Eğitim Bakanlığından bir yetkili, çıkıpta şu suallere tatminkâr bir şekilde gayet açık cevap verirse çok, ama çok sevineceğiz…

***

Bir genç kızın acı çığlığı...

Kızcağız yerlerde sürünüyordu. Bir taraftan da avazı çıktığı kadar bağırıyordu. Gencecikti. Kızımızın bu acı çığlığını duyunca, “Nedir problem?” diyerek yardımına koşmuştum. Bizden evvel yardım elini uzatanlar olmuştu. Yakınlarda bulunan emniyete haber vermiştik. Sonradan öğrendim ki, uyuşturucu belâsına müptelâymış. Eğitimci arkadaşlarla toplantıya gidiyordum. Gördüğüm bu elim hadiseyi toplantıda paylaştım. İnsanların yetişmesinde mesuliyetimizin varlığını vurgulamıştım.

Devlet ve millet olarak problemlerin izalesi yönünde, herkes üzerine düşeni ciddî ve samimî bir şekilde yapması halinde, sıkıntıların giderileceği muhakkaktır. Yalnız doğru metod ile yaklaşım şartıyla...

Şunu rahatlıkla söyleyebilirim ki, günümüzde bütün problemlere çare olduğu gibi, bu husustaki çığlıkları da dindiren, asrımızın manevî doktorunun reçeteleri mevcuttur. Yani, Bediüzzaman Hazretlerinin izhar ettiği kalıcı ve yapıcı fikirleri... Şöyle diyor;

“Hayatın hakikî lezzetini ve zevkini isterseniz hayatınızı iman ile hayatlandırınız ve feraizle zinnetlendiriniz ve günahlardan çekinmekle muhafaza ediniz.”

Yönetimler ve insanımız bu sözlere kulak vermelidir. Acı çığlıkların giderilmesi ve yok olması adına...

***

Gecikmiş bir proje

Bir çok Avrupa ülkesinin, insanlarının menfaati uğruna yıllar önce ele alıp uyguladıkları bir projedir değerler eğitimi..

Bizde, henüz gündeme geliverdi. Nasıl olacak? Neler amaçlanıyor? Mevcut sistem içinde geçerliliğini  ne düzeyde saydıracak? Doğrusu bir sualler kafalarda oluşmuş vaziyette.

Eğitim Bakanlığında uzun yıllar ”Bakanlık müfettişi” olarak görev yapan bir dostumla bu konu üzerinde bazı mülâhazalarda bulunmuştuk.

Bakanlığın değerler eğitimi konusunda yaptığı çalışmalarda geç bile kalındığı hususunda birleşiyorduk dostumla.

Zaman zaman bazı seminer ve resmî toplantılarda değinilen bu hususlar, mevcut sisteme entegre  edilerek uygulanırlığı sürdürülürse çok faydalı olamayacağını düşünüyorum.

Doğru ve fıtrî bir eğitim anlayışı içinde doğru eğitime lâyık gayret, niyet ve faaliyetlerle ele alınıp aktarılması ve uygulanması halinde kısa zamanda faydalı olacağına inanmaktayız. İnşallah her yönüyle faydalı olacak kapılar aralamaya sebep olur diyelim.

Okunma Sayısı: 1362
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı