"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Eğitimcilerin gözüyle Bediüzzaman

Mustafa ÖZTÜRKÇÜ
26 Mart 2015, Perşembe
Vefat yıl dönümü dolayısıyla..

Kur’ân’a dayalı olarak yazdığı eserlerle ülkemizde ve dünyada gündeme gelen Bediüzzaman’ın, en önemli vasıflarından birisi de eğitimi öne çıkarmış olmasıdır.

Eğitimde evrensel anlamda hitap ve kucaklayıcı yaklaşımı ile ülkemiz ve insanlığa kazandırdığı üstün seviyede olan metod, kaide ve projeleriyle faydalı olmayı esas alan Bediüzzaman’ın, bu hususiyetinden dolayı taktirle yâd edilmesi gerektiğini düşünenlerdeniz.

Bediüzzaman Hazretlerinin eserlerinde izhar ettiği eğitime yönelik, fikir, kanaat ve değerlendirmeleri, günümüzde doğru eğitimin kapılarını aralamaktadır.

Risale-i Nurlarda mevcut eğitime yönelik gayret ve faaliyetlerinin yanı sıra ileri sürdüğü fikirlerle eğitimle alâkalı problemlere çözümler izhar eden Bediüzzaman’ın bu konudaki yaklaşımlarının değerlendirmelerini eğitimcilerle paylaştık.

Vefatının 55. sene-i devriyesi münasebetiyle bir çok eğitimcinin söylediklerini birlikte okuyalım isterseniz..

İMAN EĞİTİMİ 

Şuayb Serdaroğlu (Tarih öğretmeni):

“Risale-i Nurlar, eğitim sisteminin daha yeni yeni geçmeye çalıştığı öğrenci merkezli düşünmeyi, araştırma yapmayı, kendi kendini ifade etmeye, sınıftan çıkıp tabiata bakmaya, san’attan san’atçıya ulaşmayı gösteriyordu. Etrafımızdaki bir çiçekten, bir arıdan, bir inekten ve bir böcekten bahsederek Cenâb-ı Hakk’ın varlığı ve birliğini ispat eden Risale-i Nur, bütün çocuk ve gençlerin en iyi şekilde iman eğitimi konularını anlayabilmelerini sağlıyor. Öyle bir öğretmen profili çizmelisiniz ki, sizin temsil ettiğiniz görüş ve düşünceye zarar gelmenin ötesinde, takdir toplasın. Bunun gayreti içinde oldum.”

MEDRESETÜZZEHRA

Mehmet Özdemir (İngilizce öğretmeni):

“Risale-i Nurları bir okyanus olarak tasvir edersek, bu okyanusun sahilinde ayaklarımız azda olsa ıslandıysa kendimizi bahtiyar addederiz.

İmanın muhafazasının kor ateş tutmaya benzetildiği bir dönemde asırlardır beklenen müjdeye mazhar olan Üstadımız ve Risale-i Nur elbette bu mazhariyet çerçevesinde değerlendirilmelidir.

Kur’ân’ı indiren ve koruyan Cenâb-ı Hak, asrımızda bunu Bediüzzaman ve Risale-i Nurlarla ifade buyurmuştur, diye inanıyorum.

Üstadın gaye-i hayallerinden birisi Medresetüzzehra’dır. Din ve fennin birlikte okutulacağı bu üniversitelerde zamanın evlâdını taassuptan ve inkârdan korumak olmuştur gayesi. Yüz sene önce bunu gören Bediüzzaman’ın eserlerine ve projesine çok ihtiyaç olduğu meydandadır.”

ANA SORUN CEHALETTİR

Recai Albay (Eğitim uzmanı):

“Engizisyon muamelesine tabi tutulan şahsiyetlerden birisi de asrımızın yetiştirdiği büyük âlimlerden birisi de Bediüzzaman Said Nursî’dir. Bu topraklarda doğmuş ve bütün dünyayı aydınlatacak kabiliyet sahibi olan maalesef bir çok evham ve ard niyetlerden dolayı etrafına kalın bir duvar örülen bir İslâm âlimini konu edinmeniz takdire şayandır.

Bediüzzaman’a göre Şarkın ve hatta bütün İslâm coğrafyasının ana sorunu cehalettir. Bunun çözüm yolu da eğitimdir. İslâm ülkelerinin terakkisinin ana motoru da demokratik temeller üzerine oturmuş bir eğitimden geçmektedir. Fen bilimleri ile birlikte din ilimlerininde ortak okutulduğu bir müfredat oluşturulmalıdır. Bediüzzaman bu ölçüyü Medresetüzzehra projesi içinde dile getirmiştir.”

ÜÇ DÜŞMAN

Çapan Serin (Matematik öğretmeni):

“Risale-i Nurlar toplumun her kademesindeki insanları etkiliyor. Risale-i Nurlar, topluma ve insanlara, kâinattaki kanunlara uygun hareket etmeyi ders veriyor. Bunun dışındaki hangi uygulama olursa olsun, geçici bir başarı ve mutluluk sağlarsa da gerçek başarı ve saadeti sağlayamayacaktır.

Yukarıda belirttiğimiz perspektifle eğitime bakacak olursak, Bediüzzaman’ın ortaya koyduğu eğitim modelinin ne kadar isabetli olduğu açıktır.

Eğitimcilerin, Bediüzzaman ve eserlerine karşı, fikir, düşünce ve değerlendirmeleri işte böylesine güzel ve manidardır. Eğitime yön verenlerin bu değerlendirmelerden faydalanmasını dileriz.

Bu vesileyle, vefatının 55. sene-i devriyesinde Bediüzzaman’ı rahmetle anıyoruz. 

Ruhuna pek çok Fatihalarla.

Okunma Sayısı: 1072
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı