"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

İdeolojik değil, evrensel eğitim

Mustafa ÖZTÜRKÇÜ
03 Mart 2016, Perşembe
Günümüz insanı, şahıslara endeksli bir takım fevrî ve indî kaide ve kuralların hakim olduğu sistemlerden ziyade evrensel ve pedagojik yapının var olduğu unsurların mevcudiyetindeki sistemlere ihtiyaç duymaktadır. Burada, daha ziyade eğitim sistemini kast ediyorum.

Nasıl olması gerektiğini Risale-i Nur kongrelerinde hazırlanıp kamuoyuna deklare edilen “Müsbet hareket bildirisi”nde yer alan eğitimle alâkalı bir anekdot, ideolojik yapıdaki eğitim sistemine ölçü olabilir deyi düşünüyoruz. Mezkûr bildiri de, bu husus şöyle şekillenmiştir. Deniliyor ki;

“Eğitim demokratik hale getirilmeli, eğitim müfredatı her türlü ayrımcı ifadeden temizlenmeli, bir bütün olarak eğitim-öğretim sistemi Türkiye’nin çok kimlikli toplumsal yapısını yansıtmalıdır.” (Yeni Asya, 19.01.2015).

İdeolojik yapıya entegre edilen sistemlerin, insan fıtratıyla çeliştiği muhakkaktır. Asıl olan, fıtrada uygun sistemle kişiler eğitilmelidir. İdeolojik kaidelerle donanımlı sistem, ülkeye ve insanına fayda yerine bir çok olumsuzluğu beraberinde getirir. Bizde olduğu gibi.

Bizdeki mevcut eğitim sistemi, evrensel ve pedagojik bir yapıdan ziyade ideolojiktir. Bu sebeplerdendir ki, daima tartışılır vaziyettedir. Eğitimi idare eden en üst seviyedeki zevat tarafından da ideolojik muhtevadan dolayı tenkitlere maruz kalan mevcut eğitim sistemi ülkemizi ve insanımızı taşıyamaz hale gelmiştir.

Yapılması gereken en önemli faaliyetin, eğitim sisteminin evrensel normlar içinde kalınarak, pedagojik hale getirmek ve onu demokratik bir anlayışa sahip şekilde düzenlemek olmalıdır.

Olumsuzlukları daha fazla öne çıkmış eğitimde iyileştirmede müfredattan başlayıp, demokratik bir vaziyet haline getirip topluma yansıtılarak kazandırmak olmalıdır.

Yakın tarihle başlayan eğitimdeki olumsuzlukların ana kaynağı, şahıs ideolojisine endekslenmiş olmasıdır. Bu vaziyet, ülke ve insanımızın gelişmişliği ve ileriye dönük terakkisi adına elem verici bir haldir.

Merkezine insan odaklı bir anlayışı yerleştirmek artık zaruret halini almıştır. İnsan denen varlığın eğitimi sadece şekilcilik, kafatascılık ve her çeşit ayrımcı ifadelerle doğru bir yere gidilemeyeceği açıktır. Hür irade, müsbet düşünce yolunu açmanın en önemli ve tesirli argümanlarından birini teşkil eden eğitim mahiyet itibariyle ilimdir, fendir ve dindir. İnsanların terakkisi ve doğru kaidelerle doğru hedefe varmaları, ancak bu yolların doğru uygulanması ile mümkündür.

Ülkenin sevk ve idaresinden sorumlu yönetimlerin acilen eğitimi ideolojik vartalardan kurtarıp evrensel ve pedagojik bir hürriyet anlayışı içinde doğru olanı yapıp, bu yolları aramaları gerekmektedir.

Çok şerefli bir tarihe sahip olan bu ülke ve insanının değerlerine bağlı bir biçimde, istikbale yürümesinde, ölçü olarak alınması gereğine inandığımız değerler eğitimini çok yönlü, doğru bir biçimde geliştirerek, eğitim vasıtasıyla sağlamaları zaruret arz etmektedir.

Yani ideolojik bir eğitim sisteminden ziyade evrensel ve pedagojik bir sistem tesis edilip, demokratik kaide ve kuralların hakim olduğu eğitim sisteminin oluşmasını sağlamak olmalıdır.

Okunma Sayısı: 2911
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı