"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Reklâmların sunduğu sahte mutluluklar

Mustafa Sait ÖNAL
27 Aralık 2015, Pazar
Bilmem farkında mısınız, şu anda yaşadığımız dünya düzeni bizi sürekli maddeye yöneltiyor.

Bizi onunla mutlu olmaya itiyor. Her gün gerek işe giderken gerek arkadaşlarımızla gezerken dışarda gördüğümüz afili reklâmlar bize adeta o ürünü aldığımızda mutlu olacağımızı öğütlüyor. Bir televizyon karşısına oturup seyrettiğimiz reklâmı bilinçsizce izlerken bir süre sonra kendimizi onun gibi düşünürken buluveriyoruz. 

Meselâ, bir jilet reklâmını ele alacak olursak, jileti bir kez yüzüne sürdüğünde cildi pürüzsüzleşen oyuncuyu gördüğümüzde satın alma tercihimiz değiştirebiliyoruz. Halbuki hiçbir jilet bir sürüşte bütün sakalları kesmez.  Bir başka örneği, izlediğimiz yabancı dizi veya filmlerde gördüğümüz iş adamları, “belli bir marka olan” kahveyi satın almadan sabahları gözlerini açamıyor. Sabahları uyanmak için filmler tarafından bu marka kahvenin gerekliliği “önerildiğinde” çevremizde de filmlerden fırlayan bu sahneleri görmeye başlıyoruz. Üstelik bu işin hazzı yediğimiz herhangi bir yemeğin ilk lokmasındaki lezzetiyle doyduğumuzdaki lezzetinin farkı gibi geçici.

Hayatları sürekli lüks içerisinde geçen hatta bize bu ürünleri tavsiye eden  Hollywood filmlerinde gördüğümüz yıldızları mercek altına koyduğumuzda, bu yıldızların depresyona çok yatkın olduğunu gözlemliyoruz. Üstelik Hollywood yıldızları için yüksek intihar vak’alarını da görüyoruz. Bu gözlemler bize sahip olduğumuz maddelerin yaşamak için mutluluk getirmediğini gösteriyor. Pozitif psikolojiyle tanınan Prof. Dr. Martin Seligman, araştırmasına göre insanların bir üründen keyif almasının, hayattan tatmin olmalarıyla bir bağlantısı olmadığını söylüyor. Seligman’ın araştırmasına göre hayattan tatmin olmanın temelini hayattan bulduğumuz “anlam” oluşturuyor. Yaşadığı hayatın bir anlamı olduğu zaman kişi güçlü yanlarını keşfedip kendisinden daha büyük bir oluşum içerisinde güçlü yanlarını o anlam doğrultusunda kullanıyor. Seligman bunların en kıymetli mutluluklar olduğunu söylüyor. 

O halde bu tesbitlerden yola çıkarak geçici keyiflerin bizi mutluluğa götürmeyeceğini bilerek hayatımızın anlamını keşfetmemiz gerekiyor. Bu anlama göre hayatımızı şekillendirip özelliklerimizi de bu yönde kullandığımızda gerçek mutluluğa erişmemiz bizim için daha kolay olacaktır.

Okunma Sayısı: 1377
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı