"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Darbelerin yozlaştırdığı eğitim

Naci TEPİR
28 Mayıs 2015, Perşembe
Yanlışta ısrar artık yeter -16-

27 Mayıs 1960 darbesi

Bu darbeyi gerçekleştiren dış güçlerin maşası, gözü dönmüş Cuntacıların yaptıkları ilk iş, DP Hükümeti’ni düşürüp, TBMM’ni kapatmak, 1921 Anayasasını –dolayısıyla Demokrasiyi- askıya almak ve Devlet Hazinesini soymak olmuştur!1 Bununla birlikte, başta Cumhurbaşkanı ve Başbakan olmak kaydıyla diğer bakanlar ve DP İl ve İlçe teşkilâtlarındaki birçok kimseler tevkif edilerek Yassıada’da hapsedilerek aylarca muhakeme edilmişlerdir. Bu masum insanlar milletin gözü önünde, Adalet ve Hukuk kavramlarından tamamen mahrum, Bebek Dâvâsı, Köpek Dâvâsı (!) gibi gülünç ve pespaye dâvâlarla meşgul edilmiştir. Nihayet, rahmetli Adnan Menderes, Hasan Polatkan ve Fatin Rüştü Zorlu gibi, üç güzide vatanperver memleket evlâdı, zulmen idam edilerek katledilmişlerdir! Dolayısıyla Ortaçağ Engizisyon Mahkemelerine bile taş çıkartan Yassıada Mahkemeleri kara bir leke ve bir hukuk ayıbı olarak tarihe geçmiştir! Böylece DP iktidarı zamanında (1950-1960) başta demokratikleşme, ekonomi ve sanayi olmak üzere Türkiye’de görülen her alandaki hızla kalkınma bir anda tersyüz edilmiş, ülke yüz sene geriye götürülmüştür! Esasen, darbeci eşkiyaların uşaklık ettiği emperyalist dış güçlerin istediği de bu değil miydi? 

27 Mayıs darbe döneminde eğitim

Bu dönemde Eğitim alanında yapılan ilk iş, okullarda okutulan “T.C. Tarihi” dersi kitaplarından DP İktidarı Dönemi (14 Mayıs 1950 – 27 Mayıs 1960) çıkartılıp yeniden tanzim edilmiştir. Tabiî ki, bu yeni tanzimde DP hükümetinin yurtiçinde ve yurtdışında bir çok alandaki mühim başarılarından bahsedilmiyor, aksine bir çok karalama ve korkunç iftiralarla2 yerden yere vuruluyordu! 

Bundan başka cuntacılar, hasretini duydukları 1950 öncesi Tek Parti ceberrut dönemindeki icraatları da gerçekleştirmek istiyordu. Meselâ;

  • Ülkeye büyük zarar veren, milletin maddî ve manevî değerlerine savaş açan, büyük ölçüde rezilliklere sahne olan (bunun misalleri çoktur) ve bu yüzden de kapatılan Köy Enstitülerini tekrar hayata geçirmek.
  • İyi anlamak yaftası altında, DP döneminde aslına çevrilen Ezan-ı Muhammedî ve Kur’ân-ı Türkçeleştirmek. 
  • Sadeleştirme ve Öztürkçe yaftası altında Türkçe’ye uydurukça kelimeler sokuşturmak. Meselâ, lokanta=Toplumsal Otlangaç; sigara=Tütünsel dumangaç; uçak=Gökgötürsel araç ve sair gibi uydurukça kelimeler.
  • Karma eğitimi genişletmek ve yaygınlaştırmak. Önceleri ayrı ayrı olan kız, erkek ortaokulları, liseler ve öğretmen okulları zamanla karma haline getirilmiş, dolayısıyla birçok menfi durumları ve rahatsızlıkları da beraberinde getirmiştir.  
  • Öğretmen açığını kapatmak için, 222 sayılı “Eğitim ve Öğretimle İlgili Kanun”a eklenen muvakkat (geçici) 2. madde eklenerek, ortaokul mezunları 45 günlük bir kursa tabi tutularak Muvakkat Öğretmen olarak köy ilkokullarına tayin edilmiştir! Bunlar sonradan asil kadroya dahil edilmişlerdir. 

(Devam edecek)

Dipnotlar:

1- 27 Mayıs 1960 Cuntacıları Hakkında Devlet Hazinesini Soymalarıyla ilgili bilgi ve belgeleri havi 2013/ 169094 no’lu dosya ile dâvâ açılması için, Ankara Cumhuriyet Başsavcılığına müracaat edilmiştir.
2- Meselâ, DP Hükümetinin hazineyi soyduğunu (halbuki Hazine’yi kendileri soymuştur!), üniversiteli gençlerin kıyma makinalarında doğrandığı… ve sair iftiralar!..

Okunma Sayısı: 1149
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı