"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

Eğitimin karnesi

Naci TEPİR
04 Mayıs 2017, Perşembe
YANLIŞTA ISRAR ARTIK YETER -90-

EĞİTİMDEKİ TATBİKATIN NETİCESİ

Türk Millî Eğitimi’nin genel amaçlarıyla, hâlihazırdaki eğitim sistemini ele alarak mevzuya girelim. 14 Haziran 1973 tarihinde kabul edilen ve çeşitli tarihlerde yapılan değişikliklerle son şeklini alan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu’nun 2. maddesi’nde yer alan Türk Millî Eğitimi’nin genel amaçlarını sıralayarak tahlil etmeye çalışalım:

Türk Milleti’nin bütün fertlerini; 

a) Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; 

b) Türk Milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; 

c) Ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan, 

d) İnsan haklarına ve anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek; 

e) Beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

f) İlgi, istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak; 

g) Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu arttırmak; öte yandan millî birlik ve bütünlük içinde iktisadî, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milleti’ni çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.

TENKİTLER 

a) Militarist bir eğitim sisteminin ifadesi olan ilke ve inkılâplara bağlı olmak ile Atatürk milliyetçiliği ifadeleri, ilimle bağdaşıyor mu? Böyle bir düşünceye (tek adam düşüncesine) dayandırılan eğitimin bu güne kadar görülen faydaları nelerdir? 

b) Bu eğitim sistemi Türk milletinin millî, ahlâkî, insanî, manevî ve kültürel değerlerini benimsetip, koruyor mu? Aksine, karma eğitimle ahlâksızlığın had safhaya varması ve zararlı alışkanlıkların ilkokul seviyesine kadar indirilmesi ve disiplinin iyice bozulmasıyla millî ahlâk ve maneviyat yozlaştırılmıştır! Dolayısıyla, insanî ve kültürel değerlere saygı iyice azalmıştır!

c) Aile bağlarının iyice zayıflaması, evlilik müessesesinin büyük ölçüde tahrip edilmesi, millî bağların zayıflatılması da bu eğitim sayesinde olmuştur!

d) İman ve ahlâktan mahrum materyalist felsefeye dayandırılan bu sistem, demokrasiye düşman, insan haklarını hiçe sayan, laikliği dinsizlik şeklinde anlayan despot ruhlu, darbeci fertler yetiştirmiştir!

e) Yine bu sistem ekseri, beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengesiz, peşin hükümlü ve art niyetli, düşüncesi ve dünya görüşü oldukça dar, topluma karşı pek sorumluluk duymayan, cesaretsiz, çekingen karakterde fertler yetiştirmiştir!

f-g) Ahlâk ve maneviyatı ihmal eden bu sistemde, istidat ve kabiliyetler yanlış yönde gelişip, çok sayıda hırsız, dolandırıcı, sahtekâr, üçkâğıtçı, kalpazan, hayali ihracatçı ve sair fertler yetiştirilmektedir!

NETİCE İTİBARİYLE

Uzun zamandan beri tatbik edilen bu sistemle, kendi öz yapımızla ve değerlerimizle olan bağlar koparıldığı için, neticede millî menfaatlerimize, tarihimize ve öz kültürümüze yabancı bırakıldık! Dolayısıyla maarifimizde (eğitim sisteminde) asıl gayelerin yerini, şahsî menfaat düşüncesi, gayrimeşrû istekleri tatmin edebilme duygusu ve çeşitli art niyetler almıştır. Uzun yıllar bu sahada yapılan çalışmalarda körü körüne taklitçilik ağır basmıştır. Büyük bir fedakârlık ve gayret isteyen ve milletimizin gerçek ihtiyaçlarını karşılayabilecek eğitim usûl ve metotları geliştirilmemiştir! Bunun neticesi olarak da neslimiz yabancı kültür ve fikirlerin tesirinde kalarak, onların hayranı, hatta kurbanı olmaktadır. Dolayısıyla kendi öz değerlerimize ve kültürümüze kayıtsız kalmaktadırlar. Bu da gösteriyor ki, şimdiye kadar olduğu gibi, bu tarz yapılacak çalışmalardan ne ilim ve ne de teknik alanda gerçek bir ilerleme asla sağlanamayacaktır! Aslında körü körüne yapılan taklitçilikten faydalı bir netice beklemek ahmaklıktır! Maarifimizin bugün geldiği nokta bunun açık misalleriyle doludur!

VARILAN KANAAT:

Toplumun geri kalmasına sebep olan bu eğitim sistemi, bir daha tatbik edilmemek üzere SINIFTA KALMIŞ VE BELGELENMİŞTİR!.. 

Okunma Sayısı: 1583
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı