"Ümitvar olunuz, şu istikbal inkılâbı içinde en yüksek gür sada İslâm'ın sadası olacaktır."

Piyasalar

“‘Bediüzzaman’ araştırmaları ‘ilâhiyat’tan daha fazla!”

Orhan GÜLER
05 Nisan 2018, Perşembe
[Köprü yazarlarından seçmeler-05]

* “(…)Risale-i Nur eserlerinin dünya dillerine çevrilmiş olması, dünyanın her tarafında yaygın olarak okunması ve bu eserler etrafında kümelenen Risale-i Nur hareketinin çalışmalarıyla, ‘Medresetüzzehra’ idealinin yaygın olarak dünyanın her tarafında mânen gerçekleştiğini söyleyebiliriz. Aynı şekilde [Bediüzzaman Said] Nursî, aslında kurmayı düşündüğü eğitim modelinde, gerçekleştirmeyi hayal ettiği eğitim uygulamalarını kendi eğitim hayatında yaşamış ve gerçekleştirmiştir. Böylece ‘Medresetüzzehra’ idealinin iki farklı şekilde gerçekleştiğini söyleyebiliriz…” 

Abdullah Adıgüzel

* “[Risale-i Nur’da] İslâm’ın siyasî ve sosyal konulardaki görüşleri de vardır; ancak asıl özelliği, materyalist ideolojinin bütün iddia ve isnatlarını tamamen çürütmesidir. Bu özelliği sebebiyle bu eserlere uzun yıllar boyunca, ‘materyalizmin mahalli devamı’ durumundaki Kemalist rejim tarafından içindeki siyasî bazı bölümler bahane edilerek ‘yasaklı eser’ muamelesi yapılmıştır.” 

Ahmet Battal

* “Bizim yaptığımız bir çalışmada gösterdiğimiz üzere, 2014 yılı itibarıyla bilimsel endeksli dergi veya kitaplarda Bediüzzaman üzerine yazılan ve yayınlanan makale ve atıf sayısı, Türkiye’nin yüksek öğretim kurumlarında ilâhiyat konusunda yapılan bin 700 küsur doktara tezinden elde edilen makale sayısından ve bu makalelere yapılan atıf sayısından daha fazladır!”              

Aziz Kutlar

* “Medresetüzzehra maddî olarak kurulamasa da mânevî hüviyeti te’sis edilmiştir. (…) ‘Risale-i Nur Talebeleri’ olarak isimlendirilen (…) kişiler, Bediüzzaman’ın da deyiyişle ‘Medresetüzzehra’nın Şakirtleri’ olarak âsâyişe yardımcı olmuşlardır.”  

Bayram Keskin

* “(…)Bediüzzaman’ın kurmak istediği modelin yalnızca bir üniversite projesi olup olmadığı, tartışılması gereken bir konudur; o dönemin şartlarında zaten kurulan ve yaygınlaştırılan üniversitelerden ‘Medresetüzzehra’ nın farkının ne olduğu, cevaplanması gereken bir sorudur…” 

   [Editör Ahmet Dursun]

* “(…)‘Medresetüzzehra’nın Doğu Anadolu merkezli olarak kurulmasının ‘tarihî, kültürel, toplumsal ve dinî’ açı[lar]dan çok önemli boyutları vardır; İslâm medeniyeti ancak böyle bir bölgede tekrar neşvünema bulabilir…” 

Hakan Murat Aslan 

* “Bediüzzaman, Medresetüzzehra’yla, ‘halkın rejimi’ diyebileceğimiz meşrûtiyetin ve ‘îmanın hassası’ olarak gördüğü hürriyetin ‘hakikî gelişmelerin temeli’ olarak İslâm dünyasında yayılabileceğini öngörmektedir.”                                                    

Havva Konur 

* “Bediüzzaman Said Nursî, geçmişten gelerek birikmiş olan soruları, şüpheleri ifade etmeden doğru- dan cevaplarını yazmıştır; hâliyle eserlerinde alıntı ya- pıp da o alıntıları çürütme yoluna gitmemiştir, bu alıntılarla oluşacak bilgi kirliliğinden insan zihninin olum- suz olarak etkileneceğini belirtmiştir…”    

Metin Şencan

* “Bir buçuk asırdır Müslüman toplumlarda bir ‘oryantalist ilâhiyatı’ oluşmuştur. Bu ilâhiyatın özellikle Sünnet ve Hadîsler ile çarpık bir ilişki geliştirdiği, ümmetin genel yaklaşımlarından ciddî sapmalar gösterdiği gözlenmektedir. Yaptığı çalışmalar, verdiği fetvalar çoğunlukla ‘semavî’ olmak, yani rıza-i İlâhîyi gözetmek yerine insanların keyif ve rahatını esas almak mânâsında ‘arzî’ olmaktadır.”      

Mustafa Akca

* “Resmî ideolojilerin hü- küm sürdüğü hürriyetsiz / meşveretsiz toplumlarda hürri- yet ve meşveret temelli bir maddî Medresetüzzehra’nın te’sisi müşkül, belki imkânsızdır!”          

Ömer Önbaş & Nahit Topaloğlu

***

Not: Yukarıdaki tesbitler, derginin “Bir medeniyet projesi: Medresetüzzehra” konulu Güz 2017 tarihli sayısından derlenmiştir.

Etiketler: köprü
Okunma Sayısı: 2175
YASAL UYARI: Sitemizde yayınlanan haber ve yazıların tüm hakları Yeni Asya Gazetesi'ne aittir. Hiçbir haber veya yazının tamamı, kaynak gösterilse dahi özel izin alınmadan kullanılamaz. Ancak alıntılanan haber veya yazının bir bölümü, alıntılanan haber veya yazıya aktif link verilerek kullanılabilir.

Yorumlar

(*)

(*)

(*)

Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. İstendiğinde yasal kurumlara verilebilmesi için IP adresiniz kaydedilmektedir.
    (*)

    Namaz Vakitleri

    • İmsak

    • Güneş

    • Öğle

    • İkindi

    • Akşam

    • Yatsı